Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (5976)
Vierailija kirjoitti:
Sarjakuvamainen. Silmät taisi olla pienet mustat pisteet jos oikein muistan. Menivät uimahalliin altaaseen uimaan.
Mulla tulee mieleen Selina Youngin kuvitukset. Piirsi eläimiä joilla silmät usein mustat pisteet. Suloisia. Jos googlettaa Selina Young books niin tulee vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskankielinen kappale.
Kuulin radio nostalgiasta.
En osaa kuvailla mitenkään.
Ei ole elle ella , eikä celine dionia.
Minä päivänä kuulit biisin Nostalgiasta?
Taisi olla maanantaina 15-16 välillä.
Ei ollut listattuna biisit.info sivulla , syystä tai toisesta.
Ennen ja jälkeen soineet kyllä olivat.
Eipä sen väliä , en enää muista miten koko kappale meni.
Oliko "Tout le carcons et des fils de mon age"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole elokuva eikä biisi mutta soitinta kyselen. mikä se suussa soitettava metallisen äänen tuottava soitin on? en tarkoita huuliharppua.
Munniharppu
Okariina?
Vierailija kirjoitti:
Sarjakuvamainen. Silmät taisi olla pienet mustat pisteet jos oikein muistan. Menivät uimahalliin altaaseen uimaan.
Olen nähnyt tuon... olikohan sama piirtäjä, joka piirsi myös ihmishahmoja. Näillä oli jostain syystä silmät, muttei suuta. Vähän sen tyyppistä kuin "Rakkautta on..../ Love is....", mutta vanhahtavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole elokuva eikä biisi mutta soitinta kyselen. mikä se suussa soitettava metallisen äänen tuottava soitin on? en tarkoita huuliharppua.
Munniharppu
Okariina?
Okariina on 8-reikäinen savipilli.
Mulla on kadoksissa ulkomaalainen sarja. Uusi, kai 2024 tai 23 julkaistu?
Siinä on teknologiayhtiö, jossa työskentelevillä on "työminä", joka ei tiedä mitään "arkiminän" toiminnasta ja sama toisinpäin, mutta ne ovat samassa kehossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustavalkoinen 50-luvun amerikkalainen tai brittielokuva. Nuori nainen on pianisti, hänen soitonopettajansa on vanhempi mies, joka rakastuu tähän naiseen, ja on mustasukkainen. Loppukohtaus on painunut nuorena tyttönä mieleeni: mies vimmastuu ja hakkaa kepillä pianoa soittavan naisen kädet piloille. Mikä elokuva?
The Seventh Veil (1945), on brittiläinen elokuva.
Kuvaamasi kohtaus tapahtuu kohdalla 1:10:00
Huomasin tämän kysymyksen ja vastauksen vasta nyt. Muistan itsekin, että elokuva teki suuren vaiktuuksen, kun näin sen nuorena. Naisen soitonopettaja oli muuten hänen holhoojansa, joten kyseessä oli psykologinen draama monella tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Muistelen kuulleeni Matalan torpan balladin sävelmän englanninkielisillä sanoilla, laulettiin joko jostain tanssista tai sitten yleensä vain tanssimisesta.
Kappale loppuu näin: "Come on, come on and give it a chance!"
Tämä oli jollain Valitut palat -LP-levykokoelmalla, ainakin. Tietäisikö joku? Tuo kappaleen loppu on soinut jo aika kauan päässä! Help!
Letkis englanniksi (Rauno Lehtisen Letkajenkka).
Joku ehotti Selina Youngia. Tyyli hahmoille on enemmän japanilainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskankielinen kappale.
Siellä voi lähettää palautteen ja kysyä mikä se biisi oli. https://biisit.info/palaute
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kadoksissa ulkomaalainen sarja. Uusi, kai 2024 tai 23 julkaistu?
Siinä on teknologiayhtiö, jossa työskentelevillä on "työminä", joka ei tiedä mitään "arkiminän" toiminnasta ja sama toisinpäin, mutta ne ovat samassa kehossa.
Tämä on Severance
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskankielinen kappale.
Siellä voi lähettää palautteen ja kysyä mikä se biisi oli. https://biisit.info/palaute
Luulen kuulleeni tämän itsekin. Klassikkokamaa.
Jos se ranskalainen lauli oli taiteilijan tytär elokuvasta
Löytyykö se ranskalainen tästä listalta
Tai Mirelle Mathieu Woman in Love ranskaksi
Minulle on jäänyt 90-luvun alusta muistikuva.
Elettiin kesää ja oli lämmin. Isälläni oli tapana pitää auton radiota päällä, ja ikkunoita auki, jotta hän voisi kuunnella musiikkia samalla kun hän hoiti etupihalla jotain askareita. Kanava oli useimmiten Radio Suomi. Radiosta tuli kappale, jossa miesääni lauloi "kun pikkuprinssi menee naimisiin" sekä "ollaan hiljaa ja kuunnellaan, minkälaisen vauvan morsian saa". Kappaleessa oli jotenkin leikillinen sävy. Mikähän kappale mahtoi olla kyseessä?
Sir Elwoodin hiljaiset värit, biisin nimi Vanha valokuva
Ei ollut richard scarry, ja ääriviivat oli selkeät että uudempaa tyyliä kuin linkkaamassasi kirjassa.