Autetaan löytämään kadoksissa olevia elokuvia, biisejä jne.
Onko sinulla unohduksissa oleva elokuva, sarja, kappale, kirja tms. mutta nimi ei tule päähän? Kerro tähän ketjuun muistamiasi asioita vihjeeksi niin muut voivat yrittää auttaa löytämään hakemasi :)
Kommentit (5975)
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtoi olla sellainen pikkutuhma nuorisoleffa joka tuli telkkarista 90-luvun alussa. Siinä oli kohtaus jossa teiniporukka suunnitteli kokoontuvansa illalla jonnekin ja sitten yksi tyttö sanoi jotain että: "...minä tulen sinne vulvallani... (hih!) eikun Volvollani".
Seksin ilot (Joy of Sex, 1984). Tullut MTV3:lta 7.6.1994.
Löytyy peräti YouTubesta, ja kyseinen Volvo on kohdassa 28:30:
Muistaako joku nuorille tai ehkä jopa lapsille tarkoitetun kirjan Pelkkiä pilkkuja ehkä ihan 1990-luvun alusta? Luin tuon kirjan ilmeisesti aivan liian nuorena, enkä tajunnut tuota ja se jäi vaivaamaan. Kirjassa aika nuori lapsi jää yksin kun vanhemmat lähtevät kahdestaan maailmanympärimatkalle 3 viikoksi. Jonkun ehkä mummin tai isomman sisaruksen pitäisi katsoa tuon lapsen perään, mutta lapsi jää yksin ja sairastuu todella vakavasti ja tarvitsisi sairaalahoitoa, mutta on yksin kotonaan ja joissakin houreissa zombiena tajuamatta mistään mitään ja tekee outoja havaintoja. En muista, miten kirja loppui ja oliko koko kirja lopulta harhaa. Kirja oli kuitenkin aika pitkälle sellaista tajunnanvirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei koskaan tule elokuvaa Love story, aikansa hittielokuva. Koska se tulee telkasta???
Tuo on esitetty Suomessa ainakin maksullisilla elokuvakanavilla. Muistan tämän siitä, että katsoin tämän elokuvan itse aikoinaan Canal+:lta kauan sitten ehkä noin vuonna 2010. Sitä en tiedä, että onko elokuvaa koskaan esitetty Suomen ilmaiskanavalla. Sinällään tuossa elokuvassa ei ole mitään erityistä, mitä muissa tuon genren elokuvissa ei olisi. Nuori rikasta aristoraattista syntyperää oleva mies rakastuu voimakkaasti ja vähän pakkomielteisesti toisenlaista syntyperää olevaa köyhään naiseen, joka on kuitenkin päässyt samaan huippukouluun ja jolle musiikki on se suurin juttu. Miehen isä ei hyväksy suhdetta, mutta pari menee vaatimattomasti salaa naimisiin. Pari valmistuu huippukoulusta, mutta nainen voi pahoin. Nainen kuolee nuorena syöpään ja mies suree ja menettää elämänhaluaan. Tästä aiheesta on tosiaan tehty parempia ja koskettavampiakin elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei koskaan tule elokuvaa Love story, aikansa hittielokuva. Koska se tulee telkasta???
Tuo on esitetty Suomessa ainakin maksullisilla elokuvakanavilla. Muistan tämän siitä, että katsoin tämän elokuvan itse aikoinaan Canal+:lta kauan sitten ehkä noin vuonna 2010. Sitä en tiedä, että onko elokuvaa koskaan esitetty Suomen ilmaiskanavalla.
https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_140352
Televisioesitykset: 23.04.1984 MTV1, 03.09.1994 TV2, 02.11.2002 Nelonen, 06.06.2008 YLE TV1
Biisi, jossa lauletaan "In the heat of the night" ja sitten rimmaava lause perään. Mieslaulaja, ihan kitararokkia. Oon googlettanut ja laittanut vaikka mitä lauseita, mutta ei, kuollaksenikaan en muista biisistä enempää. Mulla oli se kipale joskus c-kasetilla.
Mikä kappale on samaa tyyliä Mamban hirveän Vielä on kesää jäljellä-kappaleen kanssa? Kyseessä ei ole Sommaren är kort, vaan joku toinen kesän lyhyydestä ja sen haikeudesta kertova laulu, jota soitetaan radiossa yleensä loppukesästä raivostuttavan paljon. Tosin kuulin valitettavasti Sommaren är kort-kappaleen radiosta jo eilen.
Vierailija kirjoitti:
Biisi, jossa lauletaan "In the heat of the night" ja sitten rimmaava lause perään. Mieslaulaja, ihan kitararokkia. Oon googlettanut ja laittanut vaikka mitä lauseita, mutta ei, kuollaksenikaan en muista biisistä enempää. Mulla oli se kipale joskus c-kasetilla.
En valitettavasti osaa auttaa, mutta tutulta kuulostaa ja olen aivan varmasti kuullut tuon kappaleen Radio Novalla useammankin kerran vuosien aikana. Aivan viime aikoina en kuitenkaan ole tätä kuullut. Kappale vaikuttaa 1980-luvun tyyliseltä kappaleelta ainakin muistikuvani perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Kappale, jossa lauletaan mm. "on pelaajia kaksi pelin tään, toisiamme vuoroin siirrellään" ja "voitolla ei liene kumpikaan".
Kuka esittää ja mikä on biisin nimi?
Eero Raittinen Uhkapeluri
Vierailija kirjoitti:
Bryan Adams - In the Heat of the Night?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on esitetty Suomessa ainakin maksullisilla elokuvakanavilla...
Älä vastaa spämmibotille. Ilmiantakaa tuo Love Story -botti.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku nuorille tai ehkä jopa lapsille tarkoitetun kirjan Pelkkiä pilkkuja ehkä ihan 1990-luvun alusta? Luin tuon kirjan ilmeisesti aivan liian nuorena, enkä tajunnut tuota ja se jäi vaivaamaan. Kirjassa aika nuori lapsi jää yksin kun vanhemmat lähtevät kahdestaan maailmanympärimatkalle 3 viikoksi. Jonkun ehkä mummin tai isomman sisaruksen pitäisi katsoa tuon lapsen perään, mutta lapsi jää yksin ja sairastuu todella vakavasti ja tarvitsisi sairaalahoitoa, mutta on yksin kotonaan ja joissakin houreissa zombiena tajuamatta mistään mitään ja tekee outoja havaintoja. En muista, miten kirja loppui ja oliko koko kirja lopulta harhaa. Kirja oli kuitenkin aika pitkälle sellaista tajunnanvirtaa.
Toinenkin kirja, ehkä jopa saman kirjailijan Matkalippu Mostariin (?) on jäänyt vaivaamaan. Se on sellaista ilmeisesti teinin loputonta tilitystä loputtomalta ulkomaanmatkalta ilmeisesti Suomessa olevalle äidilleen. Jäi vähän epäselväksi, että kirjoittiko äidille muka kirjeitä tuolta matkalta. Tuo teini lähtee siis etäiseksi jääneen ilmeisesti ulkomaalaisen isänsä luo ulkomaille ehkä ensimmäistä kertaa. Jotain hyvin outoa tässäkin kirjassa oli, eikä mikään mukava kuvaus ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinenkin kirja, ehkä jopa saman kirjailijan Matkalippu Mostariin (?) on jäänyt vaivaamaan. Se on sellaista ilmeisesti teinin loputonta tilitystä loputtomalta ulkomaanmatkalta ilmeise
Siis kysyt muistaako joku näitä kirjoja?
Vierailija kirjoitti:
Mikä kappale on samaa tyyliä Mamban hirveän Vielä on kesää jäljellä-kappaleen kanssa? Kyseessä ei ole Sommaren är kort, vaan joku toinen kesän lyhyydestä ja sen haikeudesta kertova laulu, jota soitetaan radiossa yleensä loppukesästä raivostuttavan paljon. Tosin kuulin valitettavasti Sommaren är kort-kappaleen radiosta jo eilen.
Kotimainen vai ulkolainen? Tulee ulkolaisista mieleen A-ha:n Summer moved on. Tosin ei viime vuosina ollut ahkerassa radiosoitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinenkin kirja, ehkä jopa saman kirjailijan Matkalippu Mostariin (?) on jäänyt vaivaamaan. Se on sellaista ilmeisesti teinin loputo
Niin, jos joku muistaisi ja pystyisi selittämään näitä kirjoja. Itselleni jäi näistä kai jotain pelkoja ja laukaisivat jotain tunteita, joita en osannut selittää kun liian nuorena nämä luin. Vaikka olisivat yhä kirjastossa saatavilla, en tiedä, ovatko niin luultavasti en pystyisi näitä enää lukemaan tuon heränneen ahdistuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimainen vai ulkolainen? Tulee ulkolaisista mieleen A-ha:n Summer moved on. Tosin ei viime vuosina ollut ahkerassa radiosoitossa.
En ole ihan varma, mitä haen. Saattaa tosin olla, että haenkin ihan vaan Maaritin Jäätelökesää tai jotain, jossa lauletaan Summer has gone. Kuitenkin muistelisin, että on vielä joku ahkeraan radiossa soitettu kesän loppumisesta kertova suomalainen kappale Mamban Vielä on kesää jäljellä ja Maaritin Jäätelökesän lisäksi. Tyylilajiltaan tämä on siis samanlainen ja iskelmää tai poppia.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kohdassa 3:15 alkava biisi: mies laulaa padadada, padada.
Grandmaster Flash: The Message
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappale, jossa lauletaan mm. "on pelaajia kaksi pelin tään, toisiamme vuoroin siirrellään" ja "voitolla ei liene kumpikaan".
Kuka esittää ja mikä on biisin nimi?