Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä, mitä kannattaa/ei kannata ostaa vauvaperheeseen lahjaksi?

Vierailija
03.01.2022 |

Näitä kysellään palstalla säännöllisesti, niin laitetaan listaa kehiin. Mitä kannattaa ostaa? Mitä puolestaan ei?

Älä osta vaippoja kysymättä etukäteen perheeltä, mitä merkkiä (ja kokoa) käyttävät. Osa perheistä käyttää kestovaippoja, jolloin vaippapaketti voi olla väärä ostos heille.

Ap

Kommentit (229)

Vierailija
181/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkujuttu, mutta osta mieluummin muuta väriä kuin kirkkaanpunaista. Voi irrottaa väriä pesussa ja värjätä muita vaatteita. 

Sun pitäisi osata kasvattaa ihmisen taimea, mutta et osaa erotella pyykkiä?

Otan osaa :D 

mulla ongelma on ainakin se, että meidän perheessä on melko vähän punaisia vaatteita. saa siis odottaa viikkotolkulla, että saa koneellisen punaista pyykkiä pestäväksi ja silloinkin kone on vajaa. 

Vierailija
182/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kelpaa se lahja, joka annetaan niin muistaapa seuraavalla kerralla olla antamatta mitään. Ihmetyttää muutenkin tämän päivän nuoriso, kun eivät osaa kiittää mistään. Olen itse lopettanut kummilahjojen ym. antamisen juuri siksi, ettei mitenkään noteerata lahjan saantia. Pikkuisen voisi ilahdusta edes esittää, kun saa jotakin eikä vaan mullistella. Rahaa en anna kenellekään lahjaksi varsinkaan sille, joka on kiittämätön ja arvostelee lahjoja.

Kannattaa välttää vaate- ja tavaralahjojen antamista, jos ei ole tietoinen siitä onko vaate tai tavara mieluisa lahjan saajalle. Tämä on ympäristöteko! Välität ympäristöstä, kun et jaa toisille tavaraa, millä ei ole käyttöä.

Vaatteista on nykyään varaa valita mieluisat ja oikean kokoiset. Kaupoissa on saatavilla eri tyylisiä tavaroita. Emme ole pakotettuja yhteen samaan tyyliin muiden kanssa, kuten ennen vanhaan. Emme koe rikastuvamme saadessamme lisää tavaroita, kuten ennen vanhaan.

Tavara on arvokas, kun sillä on käyttöä. Ilman käyttöä tavara ei nykyään ole itseisarvoltaan arvokas, toisin kuin joskus ennen vanhaan, kun kaikki tavara mitä talouteen sai lisää oli arvokasta, jopa vaikka sitä ei olisi tarvittukaan.

Se, että nykyaikana taloudessa lisääntyvä tavaramäärä ei rikastuta ihmisiä ei ole kenenkään yksittäisen "kiittämättömän" lahjansaajan syy.

No jos ei rikastuta, mutta pitäisi edes ilahduttaa? Mikä siinä sitten ilahduttaa, jos sillä ei ole käyttöä?

Kalliskaan tavara ei ole arvokas, jos sillä ei ole käyttöä. Roskantuottamista tulee jokaisen yksilönä vähentää. Ostamalla tavaraa mille ei ole käyttöä tuottaa turhaa roskaa. Aina on erittäin hyvä, jos käyttökelvottomalle lahjalle löytyy käyttäjä, mutta sellaisen löytäminen voi olla vaikeaa. Lahjansaajakin jää tällöin kokonaan vaille lahjaa.

Raha ja lahjakortti on siksi hyviä, että niillä voi hankkia sitä – ja vain sitä – mille on tarve. Niiden sijaan voi toki kysyä.

Ei ole kyse ahneudesta, täysin päinvastoin, enää ei ahneina kerätä mitä tahansa tavaraa.

Käyttöön tuleva tavara on arvokas, vaikka sen rahallinen arvo olisi olematon.

Kannattaa antaa lahja mikä ilahduttaa!

Lahja mikä tulee käyttöön ilahduttaa ja sen rahallinen arvo voi olla pienikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti parhaat tuomiset meidän kaksosvauvaperheelle oli vaipat ja pesulappupaketit! Ei jääneet nurkkiin! Myös kaikki tutit, rätit, perusvaatteet, ensilusikat ja tämän tyyppiset oli huippuja! Me vanhemmat saatiin kahvia, suklaata, imetysteetä, itse leivottua pullaa ym.

Vierailija
184/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäreppuja liikaa ....

Vierailija
185/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ehdottomasti parhaat tuomiset meidän kaksosvauvaperheelle oli vaipat ja pesulappupaketit! Ei jääneet nurkkiin! Myös kaikki tutit, rätit, perusvaatteet, ensilusikat ja tämän tyyppiset oli huippuja! Me vanhemmat saatiin kahvia, suklaata, imetysteetä, itse leivottua pullaa ym.

Niin ja saatiin myös muutaman kympin lahjakortti s-ryhmään ja se oli kyllä hyvä!

Vierailija
186/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin ilahtunut kaikkein eniten salaattikulhollisesta ja tuoreista sämpylöistä.

Ei pullaa, suklaata, mässyä vaan hyvää raikasta ruokaa!

Raikkaat voileivät.

Vierailija
187/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikalapselle mekkoja tai muuta tyttömäistä. Äidille moottorisahaa ja isälle korkkareita ja gay-dvd.tä ei ehkä kannattaisi ostaa.

Vierailija
188/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen puruleluja. Eivät ole kalliita ja valikoimaa löytyy.

Jokaiselle lapselle purulelujen pitäisi olla omat hygieniasyistä eli tämä sopii myös, jos perheessä on ennestään lapsia. 

Purulelut myös vievät vähän tilaa ja kuluvat käytössä. 

Vierailija
189/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli siis tosi vaativa vauva, allergiaa, refluksia yms, nukkui päiväunia tosi huonosti. Arki oli kiireistä eikä tukiverkkoja ollut, mies teki töissä pitkää päivää. Tää on aineeton lahjaidea, mutta olisin itse ilahtunut tästä ihan hirveästi: jos ystävä olisi tullut vaikka muutamaksi tunniksi kylään ja kyläilyn aikana ehdottanut, että haluanko käydä rauhassa suihkussa tai istahtaa itsekseni hetkisen, jos ystävä kävisi vaikka pienellä vaunulenkillä tai katsoisi vauvaa sen aikaa. Ei siis koko kyläilyn aikaa olisi ollut yksin vauvan kanssa, vaan vaikka sen vartin, että olisin saanut käydä rauhassa suihkussa. Ei tätä varmasti kaipaa helpon vauvan kanssa, mutta vaikean vauvan kanssa olisi ollut todella tarpeen.

Tällaisia aineettomia lahjoja ei voi kuin korostaa. Olisi tarpeen monille, ei kerry turhaa jätettä/tavaraa jne. Avun tarjoaminen on ainakin oman vauvan kohdalla ollut vähäistä, eikä tukiverkkoja muutenkaan ole ollut. Luulen, että aina ei tajutakaan, kuinka yksin jotkut voivat vauvansa kanssa olla. Eikä avun pyytäminenkään aina auta: osa kieltäytyy auttamasta ja ainakin meillä ikäisemme vetosivat siihen, että kun heillä ei ole mitään kokemusta vauvoista niin eivät uskalla/osaa auttaa. 

Vierailija
190/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin tätä ketjua lukiessa, että todella harva vauvalahja on jäänyt meillä käyttöön. Kolme vauvaa ollaan saatu ja ison kasan uniriepuja, pehmoleluja, valmiiksi pieniä/ei yhtään meidän tyylisiä vaatteita ja esimerkiksi "esteettisiä helistimiä" (eli vauvan mielestä supertylsiä) oon kantanut pois.

Ne mistä on oikeasti olleet iloa, on pari reilumman koon bodya, lindexin yöpuku (paras malli!) Ja rahaa, joilla on ostettu mm. syöttötuoli ja kantoreppu. Esikoisen syntyessä saatiin myös aivan hirveä määrä kukkia, eikä ne varsinaisesti enää tuottaneet iloa, kun ahtaassa asunnossa yritin keksiä ees jotain hillopurkkia ja tyhjää tasonpalasta mihin päin kukat sais laitettua.

Kuopuksen syntyessä anoppi kysyi, mitä toisi. Sanoin että vaatteita ja pehmoja on liikaa, mutta mielellämme ottaisimme x merkin vaippoja (muut ei iholle sopineet). Anoppi soitti ettei niitä löydy, minä sanoin et ei se mitään, tervetuloa, ei tarvita muuta!

Ja anoppi toi kassin vaatetta, kun ei kuulemma tyhjin käsinkään voinut tulla. Huoh. Mainittakoon, että vaatemakumme eroavat vielä hyvin paljon toisistaan.

Anoppi itse asiassa aikoi tuoda myös äiti-lapsikimput, mutta kysyikin, tuoko ristiäisiin vasta. Kyllä, se oli ihana lahja! Helpotti juhlastressiäkin kun tiesi että kukat on valmiina.

Mutta tosiaan itse vien nykyään vaikka tommosen yökkärin tai vaikka tulevaisuutta ajatellen jonkin värikkään lelun. Tarpeeksi pieni säilöä, mutta sellainen että vauvat yleensä luultavasti tykkää. Tai sit ihan vaan leipomuksia.

Ristiäislahjaksi ykkönen on ollu posliininen muumi-lastenastiasetti. Se kuperareunainen lautanen on ihan tosi hyvä syömään opetellessa!

Vierailija
191/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää niin tutteja, vaikka niitä on sata niin aina kateissa!

Vierailija
192/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka olisi ollut toivottua. Oli tosi raskasta hoitaa vauvaa ja laittaa ruokaa muille sisaruksille jatkuvasti.

Takeaway-lahjakortit ravintolasta suoraan, tukien ravintoloita (monikansallisten lähettipalvelujen sijaan).

Vierailija
193/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tajusin tätä ketjua lukiessa, että todella harva vauvalahja on jäänyt meillä käyttöön. Kolme vauvaa ollaan saatu ja ison kasan uniriepuja, pehmoleluja, valmiiksi pieniä/ei yhtään meidän tyylisiä vaatteita ja esimerkiksi "esteettisiä helistimiä" (eli vauvan mielestä supertylsiä) oon kantanut pois.

Ne mistä on oikeasti olleet iloa, on pari reilumman koon bodya, lindexin yöpuku (paras malli!) Ja rahaa, joilla on ostettu mm. syöttötuoli ja kantoreppu. Esikoisen syntyessä saatiin myös aivan hirveä määrä kukkia, eikä ne varsinaisesti enää tuottaneet iloa, kun ahtaassa asunnossa yritin keksiä ees jotain hillopurkkia ja tyhjää tasonpalasta mihin päin kukat sais laitettua.

Kuopuksen syntyessä anoppi kysyi, mitä toisi. Sanoin että vaatteita ja pehmoja on liikaa, mutta mielellämme ottaisimme x merkin vaippoja (muut ei iholle sopineet). Anoppi soitti ettei niitä löydy, minä sanoin et ei se mitään, tervetuloa, ei tarvita muuta!

Ja anoppi toi kassin vaatetta, kun ei kuulemma tyhjin käsinkään voinut tulla. Huoh. Mainittakoon, että vaatemakumme eroavat vielä hyvin paljo

Mm

M

Mn

toisistaan.

Anoppi itse asiassa aikoi tuoda myös äiti-lapsikimput, mutta kysyikin, tuoko ristiäisiin vasta. Kyllä, se oli ihana lahja! Helpotti juhlastressiäkin kun tiesi että kukat on valmiina.

Mutta tosiaan itse vien nykyään vaikka tommosen yökkärin tai vaikka tulevaisuutta ajatellen jonkin värikkään lelun. Tarpeeksi pieni säilöä, mutta sellainen että vauvat yleensä luultavasti tykkää. Tai sit ihan vaan leipomuksia.

Ristiäislahjaksi ykkönen on ollu posliininen muumi-lastenastiasetti. Se kuperareunainen lautanen on ihan tosi hyvä syömään opetellessa!

Kukat ei varmaan olekaan kivoja silloin, kun niitä antaa kaikki. Ehkä siis kannattaa lähettää kukkia tavallisena arkipäivänä :)

Lapsi voi hyvin, kun vanhemmat voivat hyvin. Lapsi voi huonosti kun vanhemmat voivat huonosti.

Vanhemmat voivat hyvin, kun he saavat levätä tarpeeksi.

Paras ja hyödyllisin lahja on omaa lepoaikaa vanhemmille kotona tai kodin ulkopuolella.

Toiseksi paras on lapsen kanssa yhdessä tekemistä kodin ulkopuolella, kuten vauvajumppa.

Hyviä on myös takeaway-ruoka ja siivooja.

Vierailija
194/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lelut eritellään, niin esimerkiksi

purulelut

helistimet

vesilelut

kehtoon lelut, kuten mobile (äiti luultavasti haluaa valita) ja vedettävät lelut

vaunuun roikkuvat lelut, joita katsella (äiti luultavasti haluaa valita ainakin sen ison poikittaisen)

pehmolelut

vedettävät ja työnnettävät puulelut (sekä Fisher-Pricen klassikko, vedettävä vanhanaikainen puhelin)

klassiset puupalikat

duplot

pinottavat lelut, kuten Brion klovni, torni tai isosta pieneen menevät purnukat

muotolaatikko, jonka sisälle laitetaan palikoita

vauvapalapelit

sateenkaarihelmitaulu, sekä koriste että lelu

pop-up vauvalelut

ääniä ja valoja päästävät vauvalelut, esim. säästöpossu

kankaiset (rapisevat) kirjat, pahvikirjat, efektikirjat, loru- yms. kirjat, ääneen luettavat satuklassikot (vauva nauttii kuunnella vanhemman ääntä, eli voi lukea vaikka sanomalehteä)

keilapeli

ensijoulukoriste

puinen juna

(Melissa & Doug myös hyvä merkki)

P.S. vauvavakuutus vuodeksi, säästötili tms. vauvalle

Vauvavakuutukset ja säästötilit on täyttä rajattomuutta, vanhempien tontille astumista.

Niin, ehkä teille hyvätuloisille. Yhteistä elämäänsä aloitteleva nuoripari ei nosta nokkaansa rahalle ja muulle turvalle.

Ne ovat vanhempien tontille täysin kuuluvia asioita.

Höpö-höpö! Jos minä lahjoitan vauvalle vuosittain suurimman sallitun euromäärän ja laitan sen säästötilille, joka on vauvan nimissä ja jonka käyttöoikeuden hän saa täysi-ikäistyttyään, niin onhan se nyt kummallista, jos joku vanhempi siitäkin ottaa nokkiinsa. Onko se kateutta, jos oma lapsi saa oivan pesämunan lähtiessään opiskelemaan?

Vierailija
195/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun luettuani totesin, että olen tainnut toimia aika oikein. Haettuamme perheen kotiin sairaalasta, kävin viemässä pakastimen puolilleen annoksiin pakattua ruokaa.

Kerroin, että olen aina käytettävissä, jos apua tarvitaan. Ja kyllä sitä onkin tarvittu! Olen viettänyt äidin apuna näiden ensimmäisten viikkojen aikana useamman päivän ja etenkin nyt, kun molemmat vanhemmat sairastuivat koronaan. Äiti on aamuimetyksen jälkeen saanut mennä takaisin nukkumaan ja minä olen huolehtinut vauvasta ja huushollista. Iltapäivällä olen vienyt vauvan ulos ja vanhemmat ovat saaneet levätä. Illalla olen jäänyt valvomaan ja rauhoittelemaan vauvaa, kunnes hän on nukahtanut ja kärrännyt sitten äidin sängyn viereen.

Onneksi meillä on erittäin hyvä anoppi-miniä-suhde.

Vierailija
196/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli siis tosi vaativa vauva, allergiaa, refluksia yms, nukkui päiväunia tosi huonosti. Arki oli kiireistä eikä tukiverkkoja ollut, mies teki töissä pitkää päivää. Tää on aineeton lahjaidea, mutta olisin itse ilahtunut tästä ihan hirveästi: jos ystävä olisi tullut vaikka muutamaksi tunniksi kylään ja kyläilyn aikana ehdottanut, että haluanko käydä rauhassa suihkussa tai istahtaa itsekseni hetkisen, jos ystävä kävisi vaikka pienellä vaunulenkillä tai katsoisi vauvaa sen aikaa. Ei siis koko kyläilyn aikaa olisi ollut yksin vauvan kanssa, vaan vaikka sen vartin, että olisin saanut käydä rauhassa suihkussa. Ei tätä varmasti kaipaa helpon vauvan kanssa, mutta vaikean vauvan kanssa olisi ollut todella tarpeen.

Olin tulossa yh:na sanomaan samaa. Älkää tuoko tavaraa, vaan tarjoutukaa pitämään vauvaa, että saisi hetken hengähtää. Roskiksen vienti olis myös upea lahja. Toinen käsipari taloudessa edes parin tunnin ajaksi olisi upea asia, saisi vaikka rauhassa kerätä pyykit narulta.

Tässä onkin jo muidenkin ehdottamana toinen hyvä vaihtoehto vauvanhoidolle, elokuvalipulle, kahvilalahjakortille, siivoojalle ja takeaway-ruoalle:

Tarjoa pelkkä vauvanhoito käymällä vauvan kanssa ulkona kävelyllä vauvan vaunuja työntäen.

Äiti saa levätä tuon ajan kotona, vaikka käydä yksin rauhassa suihkussa.

Äidin ei tarvitse jaksaa lähteä minnekään. Tämän lahjan voi antaa milloin tahansa. Elokuvalippu tai kahvilakäynti on hyviä, kuitenkin ne vaatii ajan, jolloin äiti jaksaa lähteä. Tässä lahjassa ollaan myös koko ajan lähempänä äitiä ja tarvittaessa äiti on saatavilla. Äidin on hyvä päästä välillä pois kotoa, silti etenkin vauvan ollessa ihan pieni voi ollakin paras lahja tarjota hoitona ulkoilua ja äidille täydellistä lepoa kotona.

On ihana lahja antaa äidin ilman vauvan tarpeisiin vastailua hetken tehdä rauhassa mitä vaan. Usein se on jotain aivan tavallista, kuten suihkussa käynti rauhassa, kupillinen teetä rauhassa, venyttelyä, mietiskelyä, lukemista, syömistä, opiskelua, nukkumista, mitä tahansa rauhassa!

Tämä lahja ei maksa mitään. Ja voi silti olla paras lahja!

Anna siis lahjaksi lepoa, iloa, rauhaa ja turvallisuutta!

Mä en ainakaan kehtaisi lähteä työntelemään vahinkovankkureita ulos ihmisten ilmoille: joku voisi luulla että minä olen se piittaamaton ja itsekäs pispää joka on tuonut viattoman lapsen keskelle pandemiaa, "koska minä haluan vauvvvan".

Vierailija
197/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valoja päälle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen pehmosivuinen vauvojen kirja oli meidän lapsilla kovassa käytössä vauvana. Myös helisevä pallo ja joku semmoinen lelu jonka saa roikkumaan ja jossa on heliseviä osia oli kivoja lahjoja, vauvat kun laittaa suuhun niitä leluja niin niitä on kivempi olla uutena kuin kirppikseltä. Vaatteista koko 62 tai ihan max 68, ihan pienimpiä ei välttämättä ehdi kauaa käyttää mutta isompia voi joutua säilömään tosi pitkään. Meillä 74 koko meni 1-vuotiaalle eikä potkuhousut ja kietaisubodyt enää oikein olleet käteviä. Väreistä jotain neutraalia joka on helppo yhdistää, mieluummin laadukasta kuin halppista.

Isolle pojalle 74 on puolivuotiaan koko, joten huomioikaa vauvan koko. Unisex-värit ovat hyviä, jos perhe suunnittelee useampaa lasta ja on kierrätyshenkinen.

Jos on kierrätyshenkinen, niin ei kuulu hankkia kasapäin lapsia, yhdenkin jälkeläisen aiheuttama hiilijalanjälki on niin massiivinen, ettei mikään ympäristöteko sitä kompensoi. Ei edes lentomatkailun välttäminen.

Jos on kasapäin lapsia niin silloinko saa vapautuksen kierrätyksestä? ;) huh hyvä, olenkin siihen roskanviemislogistiikkaan jo ihan kyllästynyt.

Mut tiedätkös on ihmisillä muitakin arvoja kuin ympäristöarvot. Ei hiilijalanjäljen pienetäminen voi olla niin iso arvo, että se syö kaikki muut arvot tieltään. Minulle perhe ja kansallismielisyys ovat tärkeitä arvoja, siksi minulla on monta lasta. Luonnonsuojelukin on minulle tärkeä arvo ja yritän senkin arvon välittää lapsilleni.

On se sinun tapauksessasi pelkkää hyvesignalointia.

Having fewer children: A solution for climate change? | Environment | All topics from climate change to conservation | DW | 14.07.2017

Vierailija
198/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen puruleluja. Eivät ole kalliita ja valikoimaa löytyy.

Jokaiselle lapselle purulelujen pitäisi olla omat hygieniasyistä eli tämä sopii myös, jos perheessä on ennestään lapsia. 

Purulelut myös vievät vähän tilaa ja kuluvat käytössä. 

Meidän vauvat ei kyllä tykänneet puruleluista yhtään, melkein käyttämättömiä olivat molempien purulelut vauvavuoden jälkeen. Osa ei ehtinyt edes paketista pois.

Sen sijaan vauvaleluista käytössä vielä eskarilaisellakin on sellaiset pinottavat, sisäkkäin menevät kipot. Niissä säilötään vielä jos jonkinlaista härpätintä tai ovat mukana keittiöleikeissä. Anoppi osui tietämättään kultasuoneen ostaessaan nuo.

Vierailija
199/229 |
01.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja anoppi toi kassin vaatetta, kun ei kuulemma tyhjin käsinkään voinut tulla. Huoh. Mainittakoon, että vaatemakumme eroavat vielä hyvin paljo

Mm

M

Mn

toisistaan.

Kukat ei varmaan olekaan kivoja silloin, kun niitä antaa kaikki. Ehkä siis kannattaa lähettää kukkia tavallisena arkipäivänä :)

Lapsi voi hyvin, kun vanhemmat voivat hyvin. Lapsi voi huonosti kun vanhemmat voivat huonosti.

Vanhemmat voivat hyvin, kun he saavat levätä tarpeeksi.

Paras ja hyödyllisin lahja on omaa lepoaikaa vanhemmille kotona tai kodin ulkopuolella.

Toiseksi paras on lapsen kanssa yhdessä tekemistä kodin ulkopuolella, kuten vauvajumppa.

Hyviä on myös takeaway-ruoka ja siivooja.

Jos tykkää kovasti lekotella, ne lapset voi myös jättää tekemättä!

Vierailija
200/229 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lelut eritellään, niin esimerkiksi

purulelut

helistimet

vesilelut

kehtoon lelut, kuten mobile (äiti luultavasti haluaa valita) ja vedettävät lelut

vaunuun roikkuvat lelut, joita katsella (äiti luultavasti haluaa valita ainakin sen ison poikittaisen)

pehmolelut

vedettävät ja työnnettävät puulelut (sekä Fisher-Pricen klassikko, vedettävä vanhanaikainen puhelin)

klassiset puupalikat

duplot

pinottavat lelut, kuten Brion klovni, torni tai isosta pieneen menevät purnukat

muotolaatikko, jonka sisälle laitetaan palikoita

vauvapalapelit

sateenkaarihelmitaulu, sekä koriste että lelu

pop-up vauvalelut

ääniä ja valoja päästävät vauvalelut, esim. säästöpossu

kankaiset (rapisevat) kirjat, pahvikirjat, efektikirjat, loru- yms. kirjat, ääneen luettavat satuklassikot (vauva nauttii kuunnella vanhemman ääntä, eli voi lukea vaikka sanomalehteä)

keilapeli

ensijoulukoriste

puinen juna

(Melissa & Doug myös hyvä merkki)

P.S. vauvavakuutus vuodeksi, säästötili tms. vauvalle

Vauvavakuutukset ja säästötilit on täyttä rajattomuutta, vanhempien tontille astumista.

Niin, ehkä teille hyvätuloisille. Yhteistä elämäänsä aloitteleva nuoripari ei nosta nokkaansa rahalle ja muulle turvalle.

Ne ovat vanhempien tontille täysin kuuluvia asioita.

Höpö-höpö! Jos minä lahjoitan vauvalle vuosittain suurimman sallitun euromäärän ja laitan sen säästötilille, joka on vauvan nimissä ja jonka käyttöoikeuden hän saa täysi-ikäistyttyään, niin onhan se nyt kummallista, jos joku vanhempi siitäkin ottaa nokkiinsa. Onko se kateutta, jos oma lapsi saa oivan pesämunan lähtiessään opiskelemaan?

Et voi avata vieraalle lapselle tiliä, vaatii aina vanhempien luvan. Vanhemmilla on siihen myös käyttöoikeus. Näin sanottiin minulle pankissa, kun olisin halunnut avata tilin kummilapselle.