Vinkkejä, mitä kannattaa/ei kannata ostaa vauvaperheeseen lahjaksi?
Näitä kysellään palstalla säännöllisesti, niin laitetaan listaa kehiin. Mitä kannattaa ostaa? Mitä puolestaan ei?
Älä osta vaippoja kysymättä etukäteen perheeltä, mitä merkkiä (ja kokoa) käyttävät. Osa perheistä käyttää kestovaippoja, jolloin vaippapaketti voi olla väärä ostos heille.
Ap
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Hanki suosiolla lahjaksi hieman isompia vaatteita kuin kokoa 50/56/62. Vauva kasvaa noista pienimmistä vaatteista äkkiä ulos. Osa vauvoista on syntyessään jo niin isoja, että pienimmät koot jäävät käyttämättä.
Mun lapsi oli syntyessään 46cm ja olisin todella arvostanut pieniä vaatteita. Ne 62cm lahjaksi saadut odotti kaapissa niin kauan, että taisivat lopulta unohtua käyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kondomeja
Ei niitä tarvitse ostaa, kun äitiyspakkauksen mukana tulee...
Eipäs tullut vuoden 2012 laatikossa
Minun asiallista kommenttia ei julkaistu
Kysy ennen isokokoisen lelun tai muovilelun ostamista. Säilytystilat ja ekologisuus. Hankala kasvattaa miettimään kertakäyttökulttuuria kun leluja raahataan kaksin käsin.
Pieni lelu, ei muovia, tai 60 pestävä arkivaate seuraavaa kokoa toimii aika hyvin. Vaunuttelu on aivan pienille hyvä tuominen, ja kahvileivät pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisimme antaa vauvalle ristiäislahjaksi rahaa säästökirjalle. Se ei kai kuitenkaan onnistu ilman vanhempien lupaa. Olisiko joku muu sijoitus järkevä lapsen tulevaisuutta ajatellen. Rahasto tai joku?? Onko ideoita?
Nordnetiin rahasto, vanhempien kautta varmaan helpoiten onnistuu
Indeksirahastoa kans ajattelin itse, mutta se on ongelmallista kun ei saa annettua sellaista mihin vanhemmat ei pääsisi puuttumaan. Olisi upeaa siirtää lapselle aina merkkipäivänä rahastoon rahaa kunnes 18v ja saa rahaston käyttöön. Noh sellaista lainsäädäntöä odotellessa.
Tämän on pakko olla trolli!!! Instassa on tämä sama trollaus!!!!!
En ikinä osta mitään vauvaan liittyvää, vaan hemmottelua vanhemmille. Se vauvahan ei niistä lahjoista vielä mitään ymmärrä.