3-vuotias sanoo ettei rakasta tai pidä isästä
Olemme eronneet hiljattain ja lapsi on vuoroviikoin isän ja äidin luona.
Äiti kertoi että haluaisi vähentää lapsen ja isän näkemisiä koska lapsi olisi sanonut kerran ettei rakasta isää.
Pitäisikö minun isänä nyt huolestua tästä vai olla välittämättä koko asiasta. Äiti tuntui ottavan asian turhankin vakavasti. Välimme ovat tällä hetkellä aika riitaisat ja emme ole muuten tekemisissä kuin pakon edellä. Pelkään myös että äiti rupeaa vähättelemään minua lapselle ja korostamaan itseään parempana vanhempana. Onneksi sosiaalitoimi oli puolellani ja vuoroviikot jatkuvat kuten on aiemmin sovittu, vaikka äiti yrittikin muutosta vaatia. Saivat siis puhutta järkeä.
Käsittääkseni 3-vuotiaalle voi olla ihan normaaliakin että "ihastuu" vastakkaiseen sukupuoleen vanhemmista ja on mustasukkainen. Meillä siis poika kyseessä. Ja tietysti normaalia uhmaakin on jo kaikesta on välillä eri mieltä ja kiukkuaa. Kuitenkaan kun lapsi on luonani niin missään ei näy että ei minusta pitäisi ja osoittaa hellyyttä ja huomiota kuten aina ennenkin.
Kokemuksia? Tiedän että lapset sanovat äitiään ja isäänsä muuallakin tyhmäksi, mutta pitäisi olla erityisen huolissaan koska kyseessä on kuitenkin erotilanne.
M26
Lapsi haluaa miellyttää aina sitä vanhempaa jonka kanssa on. Äidille saattaa sanoa (minulle) ettei tykkää minusta kun haluaa isältään jotain ja sitten taas toisin päin.
en olisi huolissani, paitsi siitä että lapsesi äiti ottaa tuon tosissaan