isoäiti ei laita lapsiani nukkumaan sovittuna aikana!!!
Isoäiti oli hoitamassa lapsia maanantai-illan... Lapset 9v, 6v ja 1v... Oli siis koulu ja eskariaamu tiistaina... Tulin kotiin 22.15 ja kaikki lapset hereillä ja järkyttävä sotku,taas... Kiitos taas kun mä saan laittaa väsykiukkuiset lapset nukkumaan ja alkaa siivoamaan rankan työpäivän jälkeen ja kaikki saa kärsiä aamullakin väsystä. Kiitos
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:42"]Ap:
Joo muutaman kk:n olen tätä jo kestänyt ja alkaa mennä hermot. Juuri eilen siivosin asuntomme oikein kunnolla ja kotiin tullessa oikeasti oli niiiiiin sotkuista ettei lapset kyllä niin uskaltaisi sotkea! Isoin lapsi itki kun sanoin että heti hammaspesulle ja nukkumaan kun "en ole ehtinyt siivota pelejä ja leluja pois!" Astioita oli ruokapöytä täynnä ja eihän lapset olleet edes syöneet! Oikeesti!!! Pitäiskö mun viedä lapset isoäidille ja hakea sieltä et nukahtavat autoon ja siitä suoraa sänkyihin? Siksikin on vain pari hoitajamahdollisuutta kun pienin vierastaa todella paljon kaikkia, ja toiset hoitajat asuvat 40-70km päässä ja heillä aamuisin työt...
Ei jaksaisi tätä mutta pakkohan se kai on
[/quote]
Mutta etkös sä just sanonut että isä menee yhdeksäksi töihin. Miksi hän ei laittanut iltapalaa ja lapsia valmiiksi yöunille ja siivonnut? Mummolle olisi jäänyt vain iltasadut ja vahtiminen. En nyt ymmärrä miksi mummolle ollaan noin vihaisia. Hänelle tuskin maksatte palkkaakaan eli on auttamassa hyvää hyvyyttään
Ap; vanhin on kaikkein pahin vitkuttelija ja on todella vihainen jos ei saa nukuttua, ei se pikku väsymys nyt haittaisi mutta kun karjuu muutkin hereille ja heittelee tavaroita. Ei suostu pukemaan vaatteita ja yrittää repiä kun puetan... Taksi noutaa 7.00 pihasta ja joskus näinä päivinä sitten myöhästynyt. Kun saa nukuttua oikean määrän unta niin on kuin unelma ja jaksaa koulussakin. Eskarilainenkin kiukuttelee mutta "normaalisti".
Syynä pidän isoäidin huonoa kuria. Joka kerta sanon koska on iltapala ja koska pitää olla sängyssä. Aina kunnolla myöhässä. Lapset sitten käyttävät hyväksi keksimällä kaikkea ja isoäiti ei osaa sanoa mihinkään ei,kyllä lapset osaavat pompottaa oli kuinka kasvatettuja! Kyllä mun sanaa totellaan ja muiden, luulen että isoäiti ei edes sano että nyt iltapalalle! Jotain kummaa kyllä on kun tulevat usein kyläänkin miesystävänsä kanssa arkena klo 20aikaan!! Hyvä siinä laittaa lapset nukkumaan!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:17"]Sulla on aivan liian suuret odotukset ja vaatimukset lastenhoitajan suhteen, kun lapsia on kolme ja noinkin pieniä. Vieraalla ihmisellä menee aika lastenhoitoon, ei siinä enää siivoilemaan ennätä, päinvastoin, sinuna laittaisin kaiken valmiiksi, ruokia myöten.
Eikä isoäidin tehtävä ole toimia hoitoautomaattina, vaan viettää aikaansa lasten kanssa. Eikä maalla suinkaan ole ongelmia saada lastenhoitoapua, kun tuliljoita on pilvin pimein, työttömiä ja opiskelijoita, jotka ovat valmiit hoitamaan, pientä maksua vastaa. Tietoa halukkaista saat esim. 4H-yhdistyksestä, joka toimii lähes koko maassa. Näin tekevät muutkin lapsiperheet, jos molemmat vanhemmat ovat vuorotyössä.
Ja miksi lapsen isä ei voisi ottaa hoitovastuuta, kun nuorin on vasta vuoden ja muutkin lapset ovat noin pieniä.
[/quote] ei pieni sotku mitään haittaisi, sehän on normaalia mutta jos tyyliin multaisilla saappailla juostu sisällä ja kahvia kaatunut pöydälle reippaasti niin oikeasti!!! Kerran oli kukat juurineen vedetty kukkapenkistä irti!! Eikä ole edes keksittyä! Olisikin!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:42"]Ap:
Joo muutaman kk:n olen tätä jo kestänyt ja alkaa mennä hermot. Juuri eilen siivosin asuntomme oikein kunnolla ja kotiin tullessa oikeasti oli niiiiiin sotkuista ettei lapset kyllä niin uskaltaisi sotkea! Isoin lapsi itki kun sanoin että heti hammaspesulle ja nukkumaan kun "en ole ehtinyt siivota pelejä ja leluja pois!" Astioita oli ruokapöytä täynnä ja eihän lapset olleet edes syöneet! Oikeesti!!! Pitäiskö mun viedä lapset isoäidille ja hakea sieltä et nukahtavat autoon ja siitä suoraa sänkyihin? Siksikin on vain pari hoitajamahdollisuutta kun pienin vierastaa todella paljon kaikkia, ja toiset hoitajat asuvat 40-70km päässä ja heillä aamuisin työt...
[/quote]
Hmm. Eikö mies Oikeasti edes astioita ehdi laittaa pois ennen lähtöään? Et taida kyllä kertoa ihan kaikkea... Ja joo, lapsenvahti kyllä tulee 50 km:n päästäkin, korvausta vastaan tietenkin. Vai omin nokkinensako olet yrittänyt saada tulemaan...?
Ap 38 ja nyt;
Isällä menee yli tunti mennä töihin ja välillä on antanut iltapalat ennen lähtöä mutta sama homma. 1v on todella kiltti, ei tarvi vahtia kuin vähän, osaa syödä ja leikkä itsekseenkin jo
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:17"]Sulla on aivan liian suuret odotukset ja vaatimukset lastenhoitajan suhteen, kun lapsia on kolme ja noinkin pieniä. Vieraalla ihmisellä menee aika lastenhoitoon, ei siinä enää siivoilemaan ennätä, päinvastoin, sinuna laittaisin kaiken valmiiksi, ruokia myöten.
Eikä isoäidin tehtävä ole toimia hoitoautomaattina, vaan viettää aikaansa lasten kanssa. Eikä maalla suinkaan ole ongelmia saada lastenhoitoapua, kun tuliljoita on pilvin pimein, työttömiä ja opiskelijoita, jotka ovat valmiit hoitamaan, pientä maksua vastaa. Tietoa halukkaista saat esim. 4H-yhdistyksestä, joka toimii lähes koko maassa. Näin tekevät muutkin lapsiperheet, jos molemmat vanhemmat ovat vuorotyössä.
Ja miksi lapsen isä ei voisi ottaa hoitovastuuta, kun nuorin on vasta vuoden ja muutkin lapset ovat noin pieniä.
[/quote] ei pieni sotku mitään haittaisi, sehän on normaalia mutta jos tyyliin multaisilla saappailla juostu sisällä ja kahvia kaatunut pöydälle reippaasti niin oikeasti!!! Kerran oli kukat juurineen vedetty kukkapenkistä irti!! Eikä ole edes keksittyä! Olisikin!
[/quote]
Miksi helkkarissa sun lapset vetää kukkia mullastaan?!
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:59"]Ap 38 ja nyt;
Isällä menee yli tunti mennä töihin ja välillä on antanut iltapalat ennen lähtöä mutta sama homma. 1v on todella kiltti, ei tarvi vahtia kuin vähän, osaa syödä ja leikkä itsekseenkin jo
[/quote]
Jos siis mies lähtee kotoa 19.45, miksei hän voisi siivota sitä ennen kotia ja laittaa lapsia iltapalapöytään? Tällöin ei sinulle jäisi muuta siivottavaa kuin ehkä ne iltapala-astiat. Ei ihan kauhea homma. Siitä sitten mummon pitäisi vain saada lapset siirrettyä iltapesulle ja nukkumaan. Jos ei siinä onnistu niin olisi ainakin lapset tullessasi telkkarin ääressä univalmiina. Jos tämä ei ainulle riitä niin irtisanoudu tai palkkaa työntekijä.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:17"]Sulla on aivan liian suuret odotukset ja vaatimukset lastenhoitajan suhteen, kun lapsia on kolme ja noinkin pieniä. Vieraalla ihmisellä menee aika lastenhoitoon, ei siinä enää siivoilemaan ennätä, päinvastoin, sinuna laittaisin kaiken valmiiksi, ruokia myöten.
[/quote]
Miksi helkkarissa sun lapset vetää kukkia mullastaan?!
[/quote]
Tämä. Meillä on YHDEN kerran pelattu jääkiekkoa sisällä, kun mummo oli vahtimassa. Siis kerran, sen jälkeen tein lapsille hyvin selväksi mitä saa ja ei saa tehdä, riippumatta siitä, missä minä olen. Kenenköhän kuri tuossa nyt on huonoa?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:42"]Ap:
[/quote]
Hmm. Eikö mies Oikeasti edes astioita ehdi laittaa pois ennen lähtöään? Et taida kyllä kertoa ihan kaikkea... Ja joo, lapsenvahti kyllä tulee 50 km:n päästäkin, korvausta vastaan tietenkin. Vai omin nokkinensako olet yrittänyt saada tulemaan...?
[/quote] ap; olen soittanut mll:n mutta ei onnistu ja pienin vierastaa lähes kaikkia! Isä joskus jättää ne 4lautasta pöytään mutta ei se selitä 18likalautasta.
Voiko isoäidit olla noin veemäisiä!
Relaa, hyvä ihminen. Olet selvästi jo ennakkoon valmistautunut olemaan hiilillä, kun tulet kotiin näinä iltoina. Tiedät etukäteen, mitä edessä ja sitten kun näet sen, niin tottakai hermo menee entistä pahemmin.
Muuta ajattelutapaa, mene kotiin, laita jämptisti lapset nukkumaan ja siivoa siivottavat. Älä turhia hermoile ja vaikka lapset olisikin aamulla väsyneitä, niin ei ne siihen kuole, tai kärsi muutenkaan. Elämässä ei kaikki aina mene kellon mukaan. :)
Onko kyseessä miehesi äiti ja et muutenkaan oikein pidä hänestä?
Kauheaa varmaan, kun vanhemmilla on tuollaiset työvuorot.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:17"]Sulla on aivan liian suuret odotukset ja vaatimukset lastenhoitajan suhteen, kun lapsia on kolme ja noinkin pieniä. Vieraalla ihmisellä menee aika lastenhoitoon, ei siinä enää siivoilemaan ennätä, päinvastoin, sinuna laittaisin kaiken valmiiksi, ruokia myöten.
[/quote]
Mitä ihmettä se isoäiti siellä oikein touhuaa?
Mistä voi tulla kasoittain likaisia lautasia, jos kukaan ei ole edes syönyt? Ap:n mukaan isoäiti on alle 50-v. Saako hän oman taloutensa hoidettua? Oudolta kuulostaa tuo sekasotku.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:08"]
[/quote]
Kyllä ne voi olla. Isoäidit ei esimerkiksi läheskään aina ajattele lastenlastensa parasta. Käsittämätöntähän se on, kun sitä luulisi, että lapsenlapset olisi isoäidille rakkaita. Mutta usein lasta ei ajatella lainkaan, vaan lapsen kautta eletään jotain omia tunteita tai projisoidaan omia traumoja.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:42"]Ap:
[/quote]
[/quote] ap; olen soittanut mll:n mutta ei onnistu ja pienin vierastaa lähes kaikkia! Isä joskus jättää ne 4lautasta pöytään mutta ei se selitä 18likalautasta.
[/quote]
Voi. Valitettavasti.
Niin, kummanko äiti tämä mummo on?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 13:08"]
[/quote]
Kyllä ne voi olla. Isoäidit ei esimerkiksi läheskään aina ajattele lastenlastensa parasta. Käsittämätöntähän se on, kun sitä luulisi, että lapsenlapset olisi isoäidille rakkaita. Mutta usein lasta ei ajatella lainkaan, vaan lapsen kautta eletään jotain omia tunteita tai projisoidaan omia traumoja.
[/quote]
Komppi tälle. Mun mummoni esimerkiksi muka rakasti mua, mutta vanhempana olen huomannut, että enenmän rakasti esitellä ja sitä että minä rakastin mummoa. Nyt tekee pahaa huomata samaa oman lapseni mummissa. Esimerkiksi yrittää pitää väkisin sylissä pois pyrkivää taaperoa koska mummin mussu on niin ihana. Suututaan kun vauva vierastaa ja auta armias jos vauva leikkii onnellisena jonkun toisen kanssa. Vähän ohiksena, mutta pointti oli, että voivat ne isoäidit olla ihan vaan ilkeitäkin. Ja tehdä mitä vaan, että lapset tykkäisivät heistä, mieluiten enemmän kuin vanhemmistaan.
Sä vaadit liikaa. Olisit onnellinen, että edes saat hoitoapua! Mulla ei sitä juur ollut ja kaiken pyörittäminen kaksin miehen kanssa on ollut raskasta. Ei se niin helppoa ole komentaa toisen lapsia ja toimia toisen huushollissa.