Mihin te Varsinais-Suonalaiset opiskelijat olette päässeet kesätöihin?
Täällä yksi Turkulainen opiskelija, joka ei ole edes haastatteluun päässyt :(
Kommentit (25)
Toiselle paikkakunnalle. Tradenomi olen, Turusta en millään saa töitä. Mies insinööri, ei löydy sillekään töitä.
Opiskelen lastentarhanopettajaksi, oman alan kesätöitä ei siis oikeastaan ole. Olen hakenut oikeastaan kaikkiin paikkoihin mihin olis ees pieni mahdollisuus päästä. Myös muihin kaupunkeihin kun mulla on auto käytössä.
Insinööriavokki kyllö sai töitä.
Kyllä on kesätyöpaikat tällä alueella niukassa. Lähimmistä ystäcistäni kukaan ei ole saanut, vaikka opiskelevatkin 1-3vuotta kauppakorkeassa. Tiedän muutaman toistaiseksi voimassa olevan (5h/vko sopimus) työn olevan tarjolla, kannattaa näitäkin hakea!:)
Olen opiskellut nyt neljä vuotta ja joka kesä työpaikkoja on ollut tarjolla vähemmän ja vähemmän. Alkaa näyttää huolestuttavalta.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:32"]Muumimaailmaan :)
[/quote]
Mä olin siellä viime vuonna haastattelussa. En tullut valituksi kun en osannut ruotsia tarpeeksi hyvin.
Missä tämä Varsinais-Suoni sijaitsee?
Hakekaa laivoille jos ette pelkää tehdä töitä. Tiskaamaan ja siivoamaan pääsee aina ja palkka on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:09"]Hakekaa laivoille jos ette pelkää tehdä töitä. Tiskaamaan ja siivoamaan pääsee aina ja palkka on hyvä.
[/quote]
Ei päässyt ainakaan pari vuotta sitten jos ei osannut ruotsia.
Eniten vituttaa ruotsi. Jumaleissön ku ei sitä osaa ni o helkkari vaikee saada mitään. Onneksi olen vakituinen opiskeluiden ohella, inprovisaatiolla mennään kun joku asiakas alkaa sitä puhumaan
En minnekään. Olen 23v ja opiskellut nyt puoli vuotta alaa, jonka pitäisi työllistää hyvin, mutta näin vähillä opinnoilla ei tietenkään ole oikein mitään mahdollisuuksia mihinkään. Otin sitten kesäopintoja...
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:09"]Hakekaa laivoille jos ette pelkää tehdä töitä. Tiskaamaan ja siivoamaan pääsee aina ja palkka on hyvä. [/quote] Ei päässyt ainakaan pari vuotta sitten jos ei osannut ruotsia.
[/quote]
Niin no, se on taas ihan oma valinta jos ei ole kiinnostanut opetella.
Suomi on kaksikielinen maa ja Varsinais-Suomessa on niitä ruotsinkielisiä alueita. Että kannattasko opiskella... Vaikka olis kuinka akateeminen tai AMK:ta käyvä niin... hoppas ni förstå...
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:09"]Hakekaa laivoille jos ette pelkää tehdä töitä. Tiskaamaan ja siivoamaan pääsee aina ja palkka on hyvä. [/quote] Ei päässyt ainakaan pari vuotta sitten jos ei osannut ruotsia.
[/quote]
Suomi on kaksikielinen maa ja Varsinais-Suomessa on niitä ruotsinkielisiä alueita. Että kannattasko opiskella... Vaikka olis kuinka akateeminen tai AMK:ta käyvä niin... hoppas ni förstå...
[/quote]
Pakko kommentoida tähän ihan ketjun ulkopuolisena henkilönä. Olen suorittanut virkamiesruotsin, mutta en siltikään osaa ruotsia. Sitä tulee tarvinneeksi nii kovin harvoin vaikka Turussa asunkin. Puhetta ymmärrän, mutta en kyllä oikein osaa puhua. Ylppäreissä kirjoitin E:n ruotsista.
Eikö se ole omaa tyhmyyttä jos päästää kielitaitonsa ruostumaan ja äkkiä sitä taas muistuu mieleen.
Tietysti jos ei halua edes yrittää.
Ja jos luovuttaa heti kun lukee ruotsinkieli, eikä edes viitsi hakea niin ei se ole kuin oma vika.
ps. ei siellä tiskissä sitä kieltä tarvita ja siellä on monta ruotsia puhumatonta töissä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:10"]
[/quote]
[/quote]
A
Om[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:31"]Opiskelen lastentarhanopettajaksi, oman alan kesätöitä ei siis oikeastaan ole. Olen hakenut oikeastaan kaikkiin paikkoihin mihin olis ees pieni mahdollisuus päästä. Myös muihin kaupunkeihin kun mulla on auto käytössä.
[/quote]
Ei kai päiväkodit kesäksi oviaan sulje?
Juu en minäkään ole töitä saanut vaikka puhun suomen lisäksi ruotsia, englantia ja saksaa. hakemuksia lähetetty lukemattomia, ei vaan natsaa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 21:10"]
[/quote]
[/quote]
A
Om[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:31"]Opiskelen lastentarhanopettajaksi, oman alan kesätöitä ei siis oikeastaan ole. Olen hakenut oikeastaan kaikkiin paikkoihin mihin olis ees pieni mahdollisuus päästä. Myös muihin kaupunkeihin kun mulla on auto käytössä.
[/quote]
Ei kai päiväkodit kesäksi oviaan sulje?
[/quote]
Itseasiassa sulkee. Lapsia on vähän niin päiväkoteja suljetaan ja lapset keskitetään yhteen tai kahteen päiväkotiin. Sijaisia eikä kesätyöntekijöitä palkata :(
Ap
Mitä alaa sitten opiskelet?