Kuinka kallis on LIIAN kallis kihlasormus..?
Mikä on mielestänne sopiva hinta Suomessa naisen kihlasormuksille? Onko olemassa mielestänne liian kallista kihlasormusta? Onko 1000, 2000, 3000 euron sormus jo liian kallis? Jos puhutaan nyt ihan normaalituloisesta nuoresta pariskunnasta, molemmat tienaavat 3000e/kk bruttona. Oletteko kateellisia jos näette kadulla tai kaverilla oikein kalliin kihlasormuksen?
Entäs liian halpa? Mikä on liian vähän kihlasormuksesta?
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:43"]
Ainoa tilanne, jolloin olen kiinnittänyt huomiota sormuksiin, on kaupan kassalla. Jos myyjällä on monta riviä timanttia(?) vieri vieressä, niin sitä ei voi olla huomaamatta. Jostain syystä näitä näkee usein. Arvosta en osaa sanoa mitään.
[/quote]
Onko kaupan kassa mielestäsi automaattisesti köyhä?
Lähinnä saatan ison ja erinäisiä kiviä sisältävän sormuksen nähdessäni ihmetellä, miten joku sellaista viitsii käyttää. Näyttää niin hankalalta.
Osta helsingin pantista kiva käytetty timanttisormus, siellä niitä on sivukaupalla jokaiseen makuun. Myyntihinta on noin puolet kaupan hinnoista ja mahdolliset kaiverruksetkin on poistettu.
En aio enää koskaan ostaa uutta timanttikorua, kun ostan käytetyn, en tue veritimanttiteollisuutta ja pääsen halvemmalla.
Ei se hinta, vaan se laatu. Teettämällä saa erikoisemman eikä mitään ketjuliikkeen ylihintaista tusinasormusta jossa liikaa katetta.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:27"]
Lähinnä saatan ison ja erinäisiä kiviä sisältävän sormuksen nähdessäni ihmetellä, miten joku sellaista viitsii käyttää. Näyttää niin hankalalta.
[/quote]
Ja jollain isompitimanttisella jossa kivi koholla, saattakin sitten raapaista ja kolauttaa ikävästi lapsiaan..... tai sitä sormuksen ostanutta miestä! :D Käytännöllisyys menee kaiken edelle.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 12:30"]
En aio enää koskaan ostaa uutta timanttikorua, kun ostan käytetyn, en tue veritimanttiteollisuutta ja pääsen halvemmalla.
[/quote]
Timanttien mukana tuleekin olla se sertifikaatti jossa vakuutetaan että timantti on eettinen. Minun timanttivihkisormuksen mukana tuli sellainen.
Mun mielestä se on liian kallis jos se on maksanut enemmän kuin miehen yhden kuun palkka, oli miehen palkka sitten mikä hyvänsä. Tämä ei nyt tarkoita että sen pitää sitten maksaa saman verran kuin miehen palkka, se on maksimi. Liian halpaa en osaa sanoa mikä olisi mutta jos 3000e/kk tienaava mies ostaa 300e sormuksen (jollei vaimoke ole juuri sitä sormusta ihastellut) niin musta se on liian halpa.
Liian halpa ei voi olla, kunhan on aito (esim. kultaa, ei Kinderistä). Voi olla esim. peritty.
Liian kallis olisi sellainen, jota ei olisi vara hävittää. Eli jos hukkaisin itse eikä vakuutus korvaisi, pitäisi olla vara ostaa uusi tilalle.
Liian halpaa ei ole. Itsellä poistomyynnistä ostettu perussormus, hintaa 100 mk, nykyrahassa naurettavat pari kymppiä. Ja hyvin on tehtävänsä hoitanut yli 20 vuotta.
Itse en kiinnitä huomiota toisten sormuksiin, elleivät ne ole poikkeavan pröystäileviä, jolloin suhtautumiseni on huvittunut.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 10:52"]
Oletteko kateellisia jos näette kadulla tai kaverilla oikein kalliin kihlasormuksen?
[/quote]
Minun ystäväni ovat naimisissa jo, useimmat ovat olleet yli kymmenen tai kaksikymmentä vuotta enkä kenenkään sormuksista ole kateellinen. Kaikilla ei edes ole kivisormuksia, kahdella ystävistäni on vasemmassa nimettömässään kaksi ohutta kultaista rinkulaa.
Suomessa muuten ne kalleimmat timanttisormukset ovat vihkisormuksia. Tämä kihlasormusjuttu monen karaatin timantteineen on todella uutta ja peräisin amerikkalaisista elokuvista.
Minä haikailen värilisiä kivisormuksia (sinitopaasi, akvamariini, peridootti, sitriini, smaragdi), jotka eivät yleensä ole kihlasormuksia, joten en tuijottele kenenkään sormia kadulla kävellessänikään.
Saanko kysyä, miten vanha olet, ap? Saan tekstistäsi sen kuvan, että et ole vielä ajokortti-iässäkään, sen verran teinimäisyyttä kommenttisi sisältää.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:03"]Minun kihlasormus yhdellä kivellä maksoi 3400€ ja kaveripiirissäni monilla on jopa 10.000€ sormuksia. Ikävä myöntää mutta mitä isompi sitä parempi ja sitä paremman miehen on saanut
[/quote]s
Sormuksen arvon perusteella tietää kenen mies paras?? :D
Panostaisin enemmän itse vihkisormukseen. Kihlasormus kantajasta riippuen siinä muutaman satasen katossa ja vihkisormus sitten kalliimpi jos näin halutaan
Joku mainitsi kaupan kassat, joilla niitä sormuksia näkee. Tietysti liittyy siihen tilanteeseen, joilloin huomio kiinnittyy käsiin. Jokaisen laittaa palkkansa siihen, mihin haluaa. Itse en laittaisi rahojani sormukseen.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 11:03"]Minun kihlasormus yhdellä kivellä maksoi 3400€ ja kaveripiirissäni monilla on jopa 10.000€ sormuksia. Ikävä myöntää mutta mitä isompi sitä parempi ja sitä paremman miehen on saanut
[/quote]
Ja sitä todennäköisemmin tulee myös ero, mikäli on uskominen Iltalehden uutista 23.4., repikää siitä.
Ei, en linkitä mobiililla.
Jos mies antaa kymppitonnin sormuksen, onko siitä vaikeampi luopua kihlauksen purkautuessa kuin satasen sormuksesta? Sillä luovuttava siitä on. Siksi neuvoisinkin näitä nuoria tyttiksiä odottamaan sitä (kalliin) vihkisormuksen saamista. Avioliitto on nääs vaikeampi purkaa kuin kihlaus, siihen kun tarvitaan lakimiehiä ja tuomareita. :D
Jos mies on valmis sen kymppitonnin laittamaan naisensa kihlasormukseen niin tuskin miettii eroa jo valmiiksi :D
Toisekseen, mitä isompi timantti niin sen parempi. Tämä tietty riippuu miehen tuloista mutta uskallan väittää, että jokainen nainen haluaa esitellä mielummin hienoa sormusta, kun muutaman satasen romua..
Itse haluaisin timantti sormuksen keltakullalla se jota olen katsonut maksaa noin 10 tuhatta, omasta mielestä se ei ole liian kallis sillä pidän koruista ja minusta olisi kiva antaa se tulevaisuudessa eteenpäin suvussa ja että siitä tulisi perintösormus. Jos mies ei sitä halua ostaa niin ostan itse, en siis vaadi sitä mieheltä itse sen haluan niin itse sen aion ostaa ellei mies sillä kosi.
En osaa arvioida sormusten hintaa eikä kavereiden kanssa tällaisesta ole koskaan puhuttu. Oma kihlasormukseni maksoi 80e, vihkisormus 150e. Olisi ollut varaa ostaa kalliimpiakin mutta kun juuri nuo olivat tarpeeksi yksinkertaiset ja minun näköiseni, niin tämä oli parempi kuin hyvä. Jokainen laittaa sormuksiinsa sen verran kuin haluaa ja talous kaatumatta antaa periksi, tähän taitaa olla jokaisessa taloudessa eri rajat.