Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-luokkalaisen bilsan kirjassa valehdellaan

Vierailija
22.04.2015 |

Sen mukaan rakastelu kuuluu ihmisen luonnollisiin tarpeisiin. Se tuottaa suurta mielihyvää sekä miehelle että naiselle. Tämän takia yhdynnässä ollaan silloinkin, kun ei toivota lasta.

Ei päde ainakaan mun vaimoon.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä lukee myös, että kaksi aikuista rakastelee syvästä rakkaudesta.
Ei päde useimpiin mun tuntemiini miehiin.

Vierailija
2/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaudella ei oo välttämättä mitään tekemistä kun haluaa seksiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:22"]rakkaudella ei oo välttämättä mitään tekemistä kun haluaa seksiä
[/quote]
Niin kuitenkin lukee lasten biologian kirjassa. Onko sitten ihme, kun syntyy myöhemmin väärinkäsityksiä ihmissuhteissa.

Vierailija
4/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun oppikirjat edustavat kirjoittajan näkemystä opetettavaan aiheeseen. Muistelen, että mm. Tyttäreni uskonnon kirjassa on epätäsmällisyyksiä ja tietoja, jotka koskevat tiettyä pientä ryhmää, mutta ei koko uskontokuntaa.

Preppasin tytärtä kaukoidän uskonnoista ja oli tosissaan pitäydyttävä kirjassa, jotta hän osaisi vastata "oikein" kokeessa. Olen asunut aika monta vuotta ulkomailla, josta 7 vuotta Aasiassa ja tunsin niitä uskontoja melko hyvin, lisäksi kirjoitin reaalissa uskonnossa L:n. Oppikirjan opetuksella tyttäreni aluksi vastasi mielestäni väärin kysymääni. 

Olihan se kuitenkin pääpiirteissään oikein, mutta mm. hindulaisuudesta olisin korostanut ihan eri opinkohtia. Tarkistin wikistäkin, etten ole ihan väärässä ja englanninkielinen wiki kertoi niinkuin itse olisin asian opettanut.

Biologia tuntuu joiltain osin olevan aika "tunnustuksellisen vakaumukselliselta", joten en ihmettele siinä ollenkaan outouksia. Etenkin, kun syvemmät teoriat tiivistetään ja käytännössä tiivistäminen on kirjoitettu ja selitetty kirjoittajan oman subjektiivisen tulkinnan näkökulmalta. 

Jos monet reaaliaineiden oppikirjat joutuisi kirjoittamaan tieteellisin standardein lähdeviitteineen, ei se välttämättä olisi kuitenkaan kouluikäisille paras tapa käsitellä asioita. Nyt kohderyhmät on huomioitu melko hyvin. Opettajat vaan voisi jollain tapaa tuoda esille lähdekritiikkiä.

Vierailija
5/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:17"]Siellä lukee myös, että kaksi aikuista rakastelee syvästä rakkaudesta.
Ei päde useimpiin mun tuntemiini miehiin.
[/quote]
Tässäkin on virhe. Kyllä teinitkin voivat rakastella.

Vierailija
6/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi kaikki ihmiset eivät kaipaa seksiä,. aseksuaalit!

Vierailija
7/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kyseessä Otavan Koulun biologia ja Maantieto 5. Siellä sanotaan myös, että murrosiässä vastakkainen sukupuoli alkaa kiinnostamaan. Tässä vaiheessa kerron yleensä oppilaille, että on myös aivan normaalia, että kiinnostus saattaa herätä myös samaa sukupuolta olevaan henkilöön.

Ope

Vierailija
8/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 21:17"]

Siellä lukee myös, että kaksi aikuista rakastelee syvästä rakkaudesta. Ei päde useimpiin mun tuntemiini miehiin.

[/quote]

Tunnet liian vähän miespareja.

Vierailija
9/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänellä pitäisi olla toisenlainen mies? Paljon kotitöitä tekevä, hellyyttä osoittava - ja hyvä sängyssä.

Vierailija
10/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDDDDDDDDD hahaha

Vierailija
11/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mun mieheen.

Vierailija
12/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä biologian kirjoissa, joihin itse olen törmännyt,  ei myöskään mainita mitään lapsettomuudesta. Vaan annetaan ymmärtää, että suojaamaton seksi johtaa raskauteen. Kyllähän alakoululaisellekin voisi kertoa, että kaikki eivät voi saada lapsia, ja joutuvat ehkä kääntymään lääketieteen puoleen tässä asiassa. Nykyään varmaan jokaisessa luokassa on vähintään yksi "koeputkilapsi", joten ei se nyt niin epätavallistakaan ole. Ehkä nuo monet kirjat on vaan aika vanhanaikaisia.

Mutta tuo asia, että siellä sanotaan, että seksi kuuluu aikuisten maailmaan, on kyllä mun mielestä hyvä asia. Toki teinit saattavat harrastaa seksiä, mutta alakoululaiselle riittää mielestäni tuossa vaiheessa tieto, että se kuuluu "aikuisuuteen".

Vierailija
13/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:20"]

Ehkä hänellä pitäisi olla toisenlainen mies? Paljon kotitöitä tekevä, hellyyttä osoittava - ja hyvä sängyssä.

[/quote]

Miksi aina vedetään tää sama virsi; miehen vika kaikki. Eiköhän ne parisuhteen ongelmat johdu ihan molemmista.

N22

Vierailija
14/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 22:20"]

[/quote]

Miksi aina vedetään tää sama virsi; miehen vika kaikki. Eiköhän ne parisuhteen ongelmat johdu ihan molemmista.

N22
[/quote]

No et sinäkään pöllö sitten tajunnut, että mies-ap totesi, että mielihyvä liittyen rakasteluun ei päde hänen vaimonsa. Hyvin mahdollista, että MIEHELLÄKIN on osuutta asiaan.

Vierailija
15/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä bilsan kirjassa lukee myös, että lintuemot ruokkivat poikasiaan vuorotellen. Siis siellä kutsutaan myös sitä uroslintua lintuemoksi. Vai tahdotaankohan sanoa, että linnut sikiävät mimmien kesken?

Vierailija
16/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki tosi ikävää, että monet koulukirjat on NÄIN vanhanaikasia. Tosin eipä se ihme ole kun kirjat vaihtuu kouluissa välillä vasta 10 vuoden välein...

Muistan yläasteelta kun meidän enkunkirja oli 11 vuotta vanha ja siinä puhuttiin vielä suuntanumeroista ja lankapuhelimista... Juuh.

Vierailija
17/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:11"]

Siellä bilsan kirjassa lukee myös, että lintuemot ruokkivat poikasiaan vuorotellen. Siis siellä kutsutaan myös sitä uroslintua lintuemoksi. Vai tahdotaankohan sanoa, että linnut sikiävät mimmien kesken?

[/quote]

Lintuvanhempia kutsutaan poikastenhoitoaikana emoiksi. Ihan oikeassa on kirja.

Vierailija
18/20 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 23:11"]

[/quote]

Lintuvanhempia kutsutaan poikastenhoitoaikana emoiksi. Ihan oikeassa on kirja.
[/quote]

Kirjassa tarkoitetaan ehkä sitä, että monet lintulajit jakavat poikasten ruokkimisen. Eli toinen emo voi ruokkia myös poikasia jotka eivät ole sen omia. Lintuäidit ovat lyöneet fiksut päänsä yhteen ja huolehtivat kahdesta poikueesta yhdessä.

Vierailija
19/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet ovat huonoja sängyssä, mutta eivät ymmärrä tilannetta.

Fakta.

Vierailija
20/20 |
23.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa niin et ole ainoa ! Ja meitä on monia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi