Minulla on 14 sisarusta. Kysy jotain. :)
Kommentit (36)
Mitä usko merkitsee sinulle? Onko teillä telkkaria?
Usko merkitsee minulle turvaa ja uskoa kuoleman jälkeiseen elämään. Ei ole talkkaria, mutta se ei periaatteessa merkitse mitään kun netistä kuitenkin kaikkea katotaan. Ei siis olla mitään tiukkoja lestoja, enkä itse usko esim ehkäisykieltoon.
Et oo aito lesta. Ei sillä väliä, en minäkään. Mennäänkö vaikka pihahommiin kun on kaunis päivä??
Oon aito lesta. En mee piha hommiin, kun aletaan kohta valmistautua ry:lle seuroihin. Ja en pidä piimästä. :D
Mitä ajattelet liikakansoituksesta? Pitäisikö yhden lapsen politiikka tuoda suomeen?
Onko ry:n ulkopuolella pelastusta?
Ei todellakaan pitäisi. Jokainen saa itse päättää kuinka monta lasta hankkii. No enpä osaa sanoa tuohon liikakansoittumiseen mitään sanoa.
Monesko olet lapsuudenperheesi lapsista? Miten se vaikuttaa/on vaikuttanut sinuun?
Itse uskon että ry:n puolella todellakin on pelastusta. Tiedän paljon hartaita uskovaisia, jotka eivät ole lestoja. Mutta ollenkin vähän toisinajattelija
olen viidenneksi nuorin. Itse nautin suuresta sisarusparvesta. Äitini oli kumman jaksava, vaikka meitä olikin niin paljon. Tehtiin paljon kaikkea mukavaa yhdessä. Pääasiassa vain hyviä muistoja. Isäni oli yleensä äreä, ja huusi meille paljon, ja varmaan se johtui osin myös siitä että lapsia oli niin paljon, ja valtava vastuu.
Montako pesukonetta ja kuivausrumpua/telinettä teidän perheessänne oli?
Yksi pesukone ja yksi kuivausrumpu. Pyykinkuivaustelineistä en tiedä. :D ulkona ainakin oli yksi iso pyykinkuivausteline.
Miten teillä hoidettiin kaupassa käynti, ruuanlaitto ja ruokailu?
Entä esim. autolla kulkeminen ja mahdolliset lomamatkat? :)
Äiti kävi kaupassa isän tultua töistä kotiin. 2-3 kertaa käytiin viikossa ruokakaupassa. Meillä lapsilla oli kauppavuorot. :) Aina muutama lapsi sai lähteä mukaan. Meillä oli minibussi millä matkustettiin. Mitään huvipuisto reissuja ei koko perheellä tehty, kun olisi mennyt niin paljon rahaa.
Miksi vl-väki ei tervehdi liikkeen ulkopuolisia ystävällisiä naapureita?
Tuohon en kyllä osaa vastata mitään. Me ainakin naapureita tervehditään.
Mullakin on 14 sisarusta. 15 lasta on jo aika paljon myös vl-piireissä. Onko teidän perheessä kaksosia?
Minulla on 6 veljeä, ja 8 siskoa. Olen 26 minulla 2 lasta, ja haluan 4 tai 5 lasta.