Normaalina pitämäni kaveri sanoi "mikset vaan tee uutta" kun kerroin viimein hänelle 4-kuukautisen vauvani kuolemasta
Olen tuntenut tämän ihmisen vuoden ja tunsin viimein olevani valmis kertomaan. Kaverin reaktio oli kuin olisin jutellut hänelle säästä, ilmekään ei värähtänyt. Voiko noin empatiankyvyttömiä ihmisiä olla edes olemassa. Olen sen jälkeen perunut kaikki hänen ehdotukset tavata kaikilla tekosyillä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n mielestä olisi ollut oikea kommentti, esimerkiksi : "älä vaan tee uutta kun sulla ne ei tunnu pysyvän hengissä ?"
”Otan osaa” riittää vallan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ap:n mielestä olisi ollut oikea kommentti, esimerkiksi : "älä vaan tee uutta kun sulla ne ei tunnu pysyvän hengissä ?"
Sivusta huomautus.
Ystävälle voi aina sanoa: "Olen pahoillani. Haluan kannustaa ja rohkaista sinua. Jos haluat puhua, olen aina valmis kuuntelemaan ja tukemaan sinua."
Vierailija kirjoitti:
Ehkä esimerkiksi jotain sen tyylistä kuin "olen todella pahoillani. En tiedä mitä sanoa tai tehdä, kerrothan jos voin jotenkin auttaa. Ja olen aina tässä sinua varten."
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala, ei voi olla tuollaista ihmistä olemassa! Ensinnäkin, olen todella pahoillani sun puolesta. Lapsen kuolema on varmasti pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua elämässä. Tuolla sun "ystävällä" on jokin kyllä pahasti vinossa, normaali ihminen ei koskaan sanoisi tuollaista, ei missään tilanteessa. Katkaise välit täysin häneen, kaiken kokemasi jälkeen et voi päästää elämääsi noin myrkyllistä ihmistä. Voimia surutyöhön.
Voi kuule, itselläni on samanlaisia kokemuksia. Ihan läheisiltä.
Veljeni vaimo esimerkiksi sanoi nenäkkäästi minulle, että "Sinä et saa puhua lapsista mitään, kun sinulla ei ole lasta!" Vastasin hänelle: "Niin, kuten tiedät, minun lapseni kuoli."
Luuletko että pyysi edes anteeksi? Ehei.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää tietysti mutta mukuloita voi aina tehdä lisää. Tuollainen sinappinyytti nyt ei ole mitenkään erikoinen tapaus. Eihän sen kanssa ole edes kunnollista tunnesidettä kun se ei mitään mistään ymmärrä.
Tässä esimerkki sadistisesta ja narsistisesta ihmisestä.
Toisaalta, jos ystäväsi kertoo sinulle lapsensa kuolemasta, eikö sinulla ole tunnesidettä SIIHEN YSTÄVÄÄSI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi ei selvästikään ollut luonut sidettä vauvaasi. Olit varmaan esitellyt vauvan ja antanut tämän pidellä ja suukotella häntä, tuplarokotettuna tietenkin, joten hänellä oli mahdollisuus tuntea yhteyttä.
Jotkut on vaan niin kylmiä ja ratkaisukeskeisiä.
Meinaatko että jos vaikka mun ystävä menettää miehensä, niin voi sanoa että hanki uus. Ja empatiaa voi olettaa vaan jos oon halaillut ja suudellut sitä miestä?
Ei ole sama asia. Vauva oli 4kk, et edes tuntenut sitä. Vauva on todella helposti korvattavissa, saattaa olla parempikin versio, mitä se aikaisempi olisi ollut. Hyvää miestä taas on paljon vaikeampi löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi ei selvästikään ollut luonut sidettä vauvaasi. Olit varmaan esitellyt vauvan ja antanut tämän pidellä ja suukotella häntä, tuplarokotettuna tietenkin, joten hänellä oli mahdollisuus tuntea yhteyttä.
Meinaatko että jos vaikka mun ystävä menettää miehensä, niin voi sanoa että hanki uus. Ja empatiaa voi olettaa vaan jos oon halaillut ja suudellut sitä miestä?
Ei ole sama asia. Vauva oli 4kk, et edes tuntenut sitä. Vauva on todella helposti korvattavissa, saattaa olla parempikin versio, mitä se aikaisempi olisi ollut. Hyvää miestä taas on paljon vaikeampi löytää.
Melkoisen kaupallinen näkökulma elämään: kaiken voi hankkia uudestaan. Jossain on varmasti mielestäsi kauppa josta rahalla saa uuden vauvan, uuden äidin, uuden isoisän, uuden poikaystävän, yms.
Sun takia toivon, että sieltä voisi löytää myös uuden persoonallisuuden itselleen. Toi sun nykyinen on aika dead.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sun otanta tehty susta itsestäsi ja sun lähipiiristä? En meinaan usko että sun kaltaisen ihmisen lähellä on kauheesti hyviä ihmisiä, ei miehiä tai naisia. En usko että sun lähellä on ihmisiä ylipäänsä, koska luonteesi on luotaantyöntävä ja olet sosiaalisesti täysin lahjaton. Uskon että olet surullinen ja yksinäinen mies, jota kukaan nainen ei koskaan ole jaksanut kauaa katsella. Et ole koskaan menestynyt oikein missään, sillä et ole erityisen älykäs tai taitava oikein missään. Nyt purat yksinäisyyttäsi ja pahaa oloasi täällä, koska elämäsi on surullista. Täällä on sentään seuranasi muut 14 psykopaatti jotka ovat antaneet ylä peukkuja kuolleelle vauvalle, tämä on se paikka maailmassa jossa koet olevasi jotakin. Osuiko oikeaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai miten korvata hyvä mummo! Mun mummo kuoli 92 vuotiaana. Kestää lähes 93 v. saada uusi mummo.
Vakavasti: jos kyseessä keskenmeno viidennellä kuulla voin kuvitella että joku kommentoi että uutta tulolleen vaan mutta jos 4kk ikäisen jo syntyneen vauvan kuolema niin noin ei ole normaalia kommentoida ellei sitten mennyt paniikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan kyllä jäljillä. Teillehän tulee siitä vähän niinkuin yhteinen menettämisen kokemus. Jos kaverisi on ollut tietämätön miehensä suhteesta kanssasi, niin sitä ei tietenkään parane kertoa. Se voidaan tulkita negatiivisesti ystävyyden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikset vaan tee uutta? Sehän on abortin kannattajien mielestä vielä toleranssissa 4kk iässä.
Älä trollaa.
T. Abortin hyväksyjä
Vierailija kirjoitti:
No mikset vaan tee uutta? Eihän tuo ehtinyt juuri kehittyäkään, uutta vaan tilalle.
M34
Vieläkö sun vanhemmat ehtisi tehdä kehittyneemmän yksilön sun tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä kommentteja. Oli sitten kyseessä 4kk, 2v tai yli 10-vuotias, kyse on silti omasta lapsesta. Kuinka kukaan voi verrata 4kk ikäisen vauvan kuolemaa aborttiin? Syntynyt vauva on ihminen siinä missä me kaikki muutkin ja neljässä kuukaudessa ehtii saada erityisen siteen solmittua omaan lapseen.
Ja mitä on nää "mikset vaan tee uutta"- kommentit. Vaikka olisi kerran tullut raskaaksi ja synnyttänyt, tulevat raskautumiset voivat olla paljon hankalampia eikä sitä toista yrittämisistä huolimatta kuulu.
Otan osaa suruusi ja kaverillasi ei taida olla minkäänlaista empatiakykyä.
Eikä se uusi lapsi korvaa sitä menetettyä samalla lailla kuin voi hankkia uuden puhelimen rikki menneen tilalle. Ei, vaikka menneinä aikoina ihmisillä tuntui vähän olevan tämmöinen mentaliteetti, kun jos Toivo 2kk kuoli, seuraavasta pojasta tuli myös Toivo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tää ketju täynnä mielenvikaisia vai onko teidän mielestä hauska trollailla tällaisella aiheella (tosin sekin ois kyllä mielenvikaista).
On ja olen todella pahoillani puolestasi että joudut lukemaan näitä. Psykiatriset polit on lomilla ja se näkyy näissä avohoitotapauksissa täällä.
Eikös tämä koko vauva.fi ole juuri sitä ulkoistettua digitaalista terapiaa, mikä on suosittua kaikkien mielenterveyden hoidon määrärahojen leikkaajien keskuudessa? Niin minä ainakin olen ymmärtänyt ja niillä spexeillä käyttänyt näitä palveluja.
Jotkut näyttävät käsittävän että ap:lle tuli keskenmeno. Silloin asia ei olisikaan niin järkyttävä 4 kk vaiheilla , vaikkakin surullinen. Käsittiköhän ko ihminenkin väärin...