Riskiryhmäläinen, käytkö kaupoissa nyt kun tartunnat räjähtäneet?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisikin käydä just nyt täydentämässä kotivaraa, kun meidän paikkakunnalla ei ole vielä tilanne räjähtänyt käsiin. Voisi sitten linnoittautua kotiin etätöitä tekemään, kun tauti lähtee täälläkin lapasesta.
Toivottavasti ymmärrät kuinka onnekas olet. Itse olen 1.riskiryhmässä eikä etätyömahdollisuutta. Töissä 500 oppilaan alakoulussa.
Samaa ajattelen. Työskentelen oppilaitoksessa, jossa on lähes tuhat opiskelijaa. Kuulun 1.riskiryhmään.
Kävin juuri äsken. Korona tarttuu aerosolina eli hengitysilmasta ja siltä voi hyvin suojautua käyttämällä tiiviisti istuvaa ffp2-ffp2-hengityssuojainta. Kiepautan nauhat joistain parikin kertaa ristiin, että on tiiviimmin naamalla, eikä vuoda reunoilta.
Jos olisin saanut euron joka kerta kun tartunnat ovat räjähtäneet, ei tarttis ensi viikolla mennä röihin enää.
Ei täällä sellaisia palveluja ole että kotiin voisi tilata, sitäpaitsi se tulisi varmaan turhan kalliiksi, nyt vasta on lähikauppaan tulossa ns click and collect-palvelu.
Joudunhan käymään kuitenkin apteekissa, labroissa ja sairaalassakin, eli tartunta voi tulla mistä vaan. Todennäköistä on että saan tartunnan ihan lähipäivinä kuitenkin. Rokotettu on mutta saa nähdä kuinka hyvin suojaus toimii, vältynkö pahasta vai en, se jää nähtäväksi. Riskiryhmää olen elinsiirron takia, en onneksi ylipainoinen.
Käyn kaupassa, joudun käymään töissäkin. Riskiryhmä 2, 3 autoimmuunia ja sytot.
Vierailija kirjoitti:
En!
Teen tilauksen niin apteekkkiin kuin ruokakauppaankin ja haen kerran kuussa ruokaa ja lääkkeitä sekä hygieniatarvikkeita jne. Onneksi kauppa oli joulunaikaan jo kuudelta auki.
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri äsken. Korona tarttuu aerosolina eli hengitysilmasta ja siltä voi hyvin suojautua käyttämällä tiiviisti istuvaa ffp2-ffp2-hengityssuojainta. Kiepautan nauhat joistain parikin kertaa ristiin, että on tiiviimmin naamalla, eikä vuoda reunoilta.
Miksi et laita sillä pienellä kiinnityslenkillä takaraivolle yhteen? Siten saa tiiviimmän kuin lenkkejä kieputtelemalla. Ne kiinnityslenkit ovat hengityssuojainpakkauksessa erillisessä pikkupussissa.
Toki kaupassa voi käydä kun käyttää kunnon kaasunaamaria - sellaista jota sinappikaasukaan ei läpäise.
Kotiin tilaan ja kotona päivät pitkät yritän viettää jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Pakko käydä. En rupea tilaamaan kotiin kun se on niin kallista. Jos sairastuisin ja joutuisin karanteeniin niin kävisin silti kaupassa kun tilaaminen on niin kallista.
Kaupat ja kauppiaat voisivat miettiä noita kotiinkuljetuksen hintoja uudestaan, haluavatko olla osallisena koronan leviämiseen kun kaikilla ei ole varaa kotiinkuljetukseen.!!
Katsoin noita kotiinkuljetuksia. Tosiaan hirveän hintaista. Lisäksi kuljetus olisi tullut vasta seuraavalla viikolla. Muuta aikaa ei ollut vapaana.
Olen jo kohta kaksi vuotta tilannut Prismasta ruokakassit kotiin, en lopeta koskaan. Piimäpurkit tms, käyn 5 min: ,kun välillä loppuu. Sopii erinomaisesti täaaisille70-80 vuotiaille👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko käydä. En rupea tilaamaan kotiin kun se on niin kallista. Jos sairastuisin ja joutuisin karanteeniin niin kävisin silti kaupassa kun tilaaminen on niin kallista.
Kaupat ja kauppiaat voisivat miettiä noita kotiinkuljetuksen hintoja uudestaan, haluavatko olla osallisena koronan leviämiseen kun kaikilla ei ole varaa kotiinkuljetukseen.!!
Katsoin noita kotiinkuljetuksia. Tosiaan hirveän hintaista. Lisäksi kuljetus olisi tullut vasta seuraavalla viikolla. Muuta aikaa ei ollut vapaana.
Opetelkaa käyttämään tuota palvelua taloudellisesti. Ei ole tarkoituskaan, että tilataan monta kertaa viikossa vähän tavaraa, vaan tilataan kerralla paljon tavaraa niin, ettei tilauskertoja tule montaa kuukaudessa. Kotiinkuljetusaika varataan jo hyvissä ajoin esim. kk ennen siten, että laitetaan sinne tilauskoriin edes yksi tavara. Korin sisältöä voi lisätä vielä vuorokautta ennen toimitusta. Näin toimien on aina tilausaika varattuna.
Jos rahaa on vähän, joutuu muutoinkin suunnittelemaan ruokaostokset ennalta. Ei ole varaa tehdä heräteostoksia. Tällainen tilausmalli sopii tuohonkin erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten niin totta, kotiinkuljetus on ihan järjettömän kallista. Pienivaraiselle ihmiselle se on tosi iso raha saada ruoka kotiin.
No onhan se iso raha, jos joka päivä tilaa ruokaostoksia kotiin. Mutta jos vähän suunnittelee, voi ostaa jopa 2 viikon ruoat kerralla. Silloin ei enää tunnu niin pahalta. Jo bussimatkoihin, kun käy kaupassa, menee helposti sama.
Normaalisti kävin, nyt on tartunta joten pysyttelen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Jos mediassa ei kerrottaisi tartuntalukuja, niin näkisitkö ympärilläsi jotain tautia riehumassa?
En. En ole nähnyt koko 2 vuoden aikana. Missään muualla kuin mediassa.
Olen tilannut kotiin jo neljän vuoden ajan. En pandemian vuoksi vaan siksi, etten omista autoa enkä ajokorttiakaan, mutta mulla on nivelreuma ja liikkuminen hankalaa.
Käyn tietysti. Koska en ole tyhmä, en seuraa tartuntamääriä (koska testeihin pääsemisen perusteet ovat vaihdelleet koko ajan, lukemat eivät ole mitenkään luotettavia tai vertailukelpoisia) vaan hoidossa olevien määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisikin käydä just nyt täydentämässä kotivaraa, kun meidän paikkakunnalla ei ole vielä tilanne räjähtänyt käsiin. Voisi sitten linnoittautua kotiin etätöitä tekemään, kun tauti lähtee täälläkin lapasesta.
Toivottavasti ymmärrät kuinka onnekas olet. Itse olen 1.riskiryhmässä eikä etätyömahdollisuutta. Töissä 500 oppilaan alakoulussa.
Samaa ajattelen. Työskentelen oppilaitoksessa, jossa on lähes tuhat opiskelijaa. Kuulun 1.riskiryhmään.
Näillä mennään täälläkin. Opettajavarantoa tarkoitus ”uudistaa”?
En ole tilannut, kauppoja on ihan kävelymatkan päässä. Käyn aaamulla hilajiseen aikaan kaupassa ja samoilla käsillä jaksaa kantaa kassit kotiovesta sisään.