Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on kilpirauhasen vajaatoiminta!

Vierailija
22.04.2015 |

Millaisia oireita teillä oli ennen vajaatoiminnan toteamista? Oliko veriarvot kunnolla pielessä, vai saitteko lääkityksen "paremmillakin" arvoilla?

Itsellä on pidemmällä ja lyhyemmällä aikavälillä ilmaantunu seuraavanlaisia oireita: väsymys, yleinen vetämättömyys, nopea painon nousu, laihtumisen vaikeus, mustelmien ilmestyminen paikkoihin joita en oo loukannut, nilkkojen turvotus, kohonnut verenpaine ja etenki korkea alapaine, heikentynyt rasituksen sieto sekä hikoilen runsaasti kevyemmässäkin rasituksessa. Oisko tämmöisellä oirelistalla kilpirauhasen vajaatoiminta mahdollinen? Lääkäriaika on varattu, mutta yllättäen aika tuli vasta kuukauden päähän. Etenki toi kohonnut verenpaine säikäytti, olen kuitenkin melko nuori vielä ja vajaa vuosi sitte mitatut arvot on ollu ihan ok.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli liikatoiminnan oireet (rytmihäiriöt, vatsa toimi liikaa yms), eikä mitään ihon kuivumisia tai hiusten lähtöjä tai lihomisia. Ja arvotkin olivat viitearvojen sisällä, just ja just. Onneksi oli valveutunut lääkäri, ja alettiin kokeilemaan lääkettä.

Vierailija
22/24 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voisi olla munuaisissa jotain häikkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pelottaa, että jos kilppariarvot on taas ok:t ja lääkäri vaan toteaa ettei tässä nyt sitten oikein mitään tehdä, toivottavasti oireet helpottaa. Ärsyttää ja ahdistaa etenkin tuo paino ja nyt verenpaine, ennen olin ihan hyvissä mitoissa mutta nykyään oksettaa katsoakin peiliin, eikä paino oo pudonnut edes ammattilaisen tekemillä liikunta- ja ruokavalio-ohjeilla joita noudatin prikulleen. Haluan jonkun syyn näille oireille ja haluan että ne hoidetaan, eikä jätetä asiaa roikkumaan kuten usein oon kuullut tapahtuvan.

ap

Vierailija
24/24 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä labratulokset itsellesi, sanoi lääkäri mitä vain. Mulla diagnoosin saaminen kesti kymmenen vuotta. Uskoin aina kun lääkärit sanoivat että labrat kunnossa, mutta kun vihdoin pyysin ne itselleni niin tajusin että arvoni olivat todella alhaiset. Varasin sitten ajan yksityiselle endokrinologille joka aloitti lääkityksen heti. Usein käy niin että yleislääkärit katsovat vain että, jahas, viitteiden sisällä mennään eikä kuuntele oireita.