Miten taivutella tyttöystävä unohtamaan lapsihaaveet?
Olen koettanut odotella, jos vauvakuume menisi ohi, mutta edelleenkin tyttöystävä tuntuu haluavan lasta ennemmin tai myöhemmin. Millä argumenteilla tai suostuttelukeinoilla saisin hänet hyväksymään sen, että meidän olisi parempi lapsettomina? Olemme molemmat 28-vuotiaita, yhdessä kuusi vuotta.
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:23"]Olen koettanut odotella, jos vauvakuume menisi ohi, mutta edelleenkin tyttöystävä tuntuu haluavan lasta ennemmin tai myöhemmin. Millä argumenteilla tai suostuttelukeinoilla saisin hänet hyväksymään sen, että meidän olisi parempi lapsettomina? Olemme molemmat 28-vuotiaita, yhdessä kuusi vuotta.
[/quote]
Trollihan tämä on. Ole hyvä ja lopeta suhde.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:17"]
Anna naisen mennä. Ihan hirveää tuo että et voi suoraan sanoa, että sulta on turha niitä lapsia odottaa. Hän haaskaa tärkeät hedelmälliset vuotensa odotellessaan sun lämpenemistä, ellei tajua kyllin ajoissa lähteä. Todella katkeraa voi olla meininki siinä vaiheessa, jos totuus paljastuu liian myöhään. Ei tuosta mitään tule noin. Ei siihen auta mikään ylipuhuminen. Hän vain pettyy sinuun ennemmin tai myöhemmin.
[/quote]
Tiedän kaveripiiristä tapauksen, jossa mies ilmoitti, että ei halua lapsia missään tapauksessa ja nainen taas halusi lapsia. Se johti pitkäaikaisen suhteen päättymiseen. Molemmat löysivät melko pian uudet kumppanit ja kuinka ollakaan, nyt mieskin oli muuttanut mieltään. Parissa vuodessa sekä nainen että mies olivat tahoillaan lapsiperheen vanhempia.
Onko mahdollista, että oikeastaan haluaisit päättää suhteenne, vaikka et vielä ole itse sitä tullut ajatelleeksi? Ehkä et halua lapsia, koska etsit alitajuisesti parempaa suhdetta?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 16:20"]
Kerronpa oman tarinani lyhyesti...
Olimme tyttöystäväni kanssa olleet yhdessä 7 vuotta (20 vuotiaista). Rakastimme toisiamme, viihdyimme toistemme kanssa todella hyvin ja elämä oli kaikin puolin mukavaa ja ihanaa. Olipa naimisiinmenolupauksetkin annettu vaikka mitään kiirettä ei naimisiin ollutkaan. Lapsihaaveet oli käyty perusteellisesti läpi ja molemmat olimme aina olleet sitä mieltä että lapsia emme halua. No, kävipä sitten niin että tyttöystävälleni kuitenkin "pamahti" vauvakuume. Yli vuosi siinä mentiin ennen kuin uskallettiin yhdessä todeta että ainoa järkevä asia mitä voimme tehdä on erota.[/quote]
Tästä tulee kyllä mieleen, että kun näitä tapauksia on myös aika paljon mutta silti ei koskaan syyllistetä naisia siitä, että on haaskannut kumppanin parhaat pariutumisvuodet suhteessa, jolla ei ole tulevaisuutta samalla tavalla kun mahdollista mielen muuttumista odottavia miehiä.
[/quote]
- lapsettomuus on nykyäänkin, sukupuolesta riippumatta, vähemmän sosiaalisesti hyväksyttyä kun päätös hankkia lapsia.
-On ihan eri asia tietoisesti salata mielipiteensä ja johtaa toista harhaan kuin aidosti muuttaa mielensä.
-Onnellisen suhteen voi löytää missä iässä tahansa. Lapsensaannissa taas on takaraja, mutta vain naisilla. Miehille ei juurikaan tule tilannetta, että ikä on biologinen lisääntymisen este.
- Lapsettomuus vastoin tahtoaan katsotaan kulttuurissamme suuremmaksi menetykseksi kuin parisuhteen päättyminen
Näin minä miettisin...
ap, mitäs jos sanoisit tyttöystävälle, että et halua lapsia, ja sen varmistamiseksi lopetat ap myös seksin hänen kanssaan. Kun kaikki nämä vaikutuskeinot on käytetty, niin uskon ettei sinulle ap tästä enää ole harmia.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:56"]
Mies, sulla on tikittävä aikapommi käsissäsi. Jätä se ennen kuin se täyttää 30 ja kaivaa siemenet kortsusta roskiksen pohjalta tai mitä ikinä keksiikään. Velamiehellä ei ole tuossa asetelmassa kuin hävittävää.
[/quote]
Tämähän se on. Entinen tyttöystävä lähti myös, koska halusi lapsia ja minä en. Kaikin puolin hän oli erinomainen kumppani, mutta kun se vauvakuume lähti käsistä, sekosi koko nainen täysin. Siis tarkoitan tätä sekoamista ihan kirjaimellisesti. Sai ihmeellisiä tunnekuohuja melkein maanis-depressiivisellä tavalla. Kerran, kun tulin töistä kotiin, oli tämä muija kantanut kaikki vekottimen "pelihuoneesta" ulos ja alkoi suu vaahdolla selittämään minulle, kuinka myydään nyt nämä, niin saadaan rahaa ja tilaa vauvalle. Hän ei siis ollut edes raskaana. Hän myös usien kiihdytti itsensä tilaan puhuessaan "meidän yhteisestä vauvasta", että suurin piirtein hyökkäsi kimppuuni ja yritti vetää housut väkisin pois, että se vauva tehdään tässä ja nyt. Muutakin kohellusta seurasi ja aina tälläistä "hulluus" kohtausta seurasi masennus. Hänellä ei siis ollut mitään mielenterveysongelmia, muuta kuin tuo paranoidinen vauvakuume. Erosin ja lähdin lopulta, koska hän alkoi suurinpiirtein stalkkaamaan minua, puhkoi kotona kondomit ja valehteli, että syö ehkäisypillereitä (onneksi en astunut niihin miinoihin). Jokainen asiallinen keskustelu päättyi masennukseen, tai sekokohtaukseen, kun toin huoleni esiin. Nyt hänellä on toinen mies ja kaksi lasta. Vaikuttaa ihan tasapainoiselta taas kerran. Hyvä, että lopulta sai haluamansa.
Sain tästä kokemuksesta tärkeän opetuksen. Jotkin naiset eivät pysty rationaalisuuteen vauvakuumeessa ja ovat valmiita menemään vaikka kuinka pitkälle, saadakseen haluamansa.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:17"]
Anna naisen mennä. Ihan hirveää tuo että et voi suoraan sanoa, että sulta on turha niitä lapsia odottaa. Hän haaskaa tärkeät hedelmälliset vuotensa odotellessaan sun lämpenemistä, ellei tajua kyllin ajoissa lähteä. Todella katkeraa voi olla meininki siinä vaiheessa, jos totuus paljastuu liian myöhään. Ei tuosta mitään tule noin. Ei siihen auta mikään ylipuhuminen. Hän vain pettyy sinuun ennemmin tai myöhemmin.
[/quote]
Tiedän kaveripiiristä tapauksen, jossa mies ilmoitti, että ei halua lapsia missään tapauksessa ja nainen taas halusi lapsia. Se johti pitkäaikaisen suhteen päättymiseen. Molemmat löysivät melko pian uudet kumppanit ja kuinka ollakaan, nyt mieskin oli muuttanut mieltään. Parissa vuodessa sekä nainen että mies olivat tahoillaan lapsiperheen vanhempia.
Onko mahdollista, että oikeastaan haluaisit päättää suhteenne, vaikka et vielä ole itse sitä tullut ajatelleeksi? Ehkä et halua lapsia, koska etsit alitajuisesti parempaa suhdetta?
[/quote]
Mietin itse samaa! Oletko varma, ettei ongelma ole lapsen saaminen vaan se lopullinen sitoutuminen puolisoosi. Ei välttämättä niinkään, että taustalla on ajatus erosta vaan ettet ole käynyt mielessäsi läpi ajatusta yhteisestä loppuelämästä. Tämä on nyt tässä, tämä on se suhde. Se päätöksen lopullisuus... Ei ole siis tarkoitus väittää, että "kyllä se sunkin mieli muuttuu" tai muuta sontaa, mitä hieman ylimielisesti ihmiset laukoo lapsettomille.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:34"]
Mies, sulla on tikittävä aikapommi käsissäsi. Jätä se ennen kuin se täyttää 30 ja kaivaa siemenet kortsusta roskiksen pohjalta tai mitä ikinä keksiikään. Velamiehellä ei ole tuossa asetelmassa kuin hävittävää.
[/quote]
Tämähän se on. Entinen tyttöystävä lähti myös, koska halusi lapsia ja minä en. Kaikin puolin hän oli erinomainen kumppani, mutta kun se vauvakuume lähti käsistä, sekosi koko nainen täysin. Siis tarkoitan tätä sekoamista ihan kirjaimellisesti. Sai ihmeellisiä tunnekuohuja melkein maanis-depressiivisellä tavalla. Kerran, kun tulin töistä kotiin, oli tämä muija kantanut kaikki vekottimen "pelihuoneesta" ulos ja alkoi suu vaahdolla selittämään minulle, kuinka myydään nyt nämä, niin saadaan rahaa ja tilaa vauvalle. Hän ei siis ollut edes raskaana. Hän myös usien kiihdytti itsensä tilaan puhuessaan "meidän yhteisestä vauvasta", että suurin piirtein hyökkäsi kimppuuni ja yritti vetää housut väkisin pois, että se vauva tehdään tässä ja nyt. Muutakin kohellusta seurasi ja aina tälläistä "hulluus" kohtausta seurasi masennus. Hänellä ei siis ollut mitään mielenterveysongelmia, muuta kuin tuo paranoidinen vauvakuume. Erosin ja lähdin lopulta, koska hän alkoi suurinpiirtein stalkkaamaan minua, puhkoi kotona kondomit ja valehteli, että syö ehkäisypillereitä (onneksi en astunut niihin miinoihin). Jokainen asiallinen keskustelu päättyi masennukseen, tai sekokohtaukseen, kun toin huoleni esiin. Nyt hänellä on toinen mies ja kaksi lasta. Vaikuttaa ihan tasapainoiselta taas kerran. Hyvä, että lopulta sai haluamansa.
Sain tästä kokemuksesta tärkeän opetuksen. Jotkin naiset eivät pysty rationaalisuuteen vauvakuumeessa ja ovat valmiita menemään vaikka kuinka pitkälle, saadakseen haluamansa.
[/quote]
vekottimien hävittäminen pelihuoneesta on ihan järkevä temppu, oli vauvakuumeessa tai ei. Se se vasta maanista onkin se jatkuva viihde-elektroniikan ostaminen, aikuiset ihmiset!
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 15:17"]
Suorita vasektomia mieluiten tyttöystäväsi tietämättä.
[/quote]
Tämä. Sitten saa ämmä selitellä "vahinkoraskauttaan" pokerinaamalla.
Suosittelen sinulle lähtöä suhteesta, AP. Tuollaiset naiset ovat vaarallisia ja saattavat pilata elämäsi nopeasti. Vanhan miehen elämänohje on, että vältä vauvakuumeisia naisia. Niiden epätoivo vain kasvaa ja kasvaa. Vauvakuumeen aiheuttama epätoivo saa ne tekemään sairaitakin asioita, kuten kondomin puhkominen, käytetyn kortsun työntö emättimeen ja yleinen kieroilu ja vittumaisuus asiansa edistämiseksi. Muutenkin kannattaa pysyä erossa noista epätoivoisista naisista.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:34"]
[/quote]
[/quote]
vekottimien hävittäminen pelihuoneesta on ihan järkevä temppu, oli vauvakuumeessa tai ei. Se se vasta maanista onkin se jatkuva viihde-elektroniikan ostaminen, aikuiset ihmiset!
[/quote]
Maanista on toisten ihmisten kontrolloiminen, oli kysymys lapsista tai harrastuksista.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:56"]
[/quote]
[/quote]
No huh huh, onneksi ei itselle tullut vastaava. Minulla on siis yksi lapsi ja vauvakuumeisia kausia oli monta kertaa ennen kuin jätettiin ehkäisy pois. Päätin suorittaa opiskelut loppuunja saada urani alkuun vaikka välillä kaipuu oli ihan mieletön. Silti en todellakaan harkinnut ehkäisyn pois jättöä salaa tai muuten käyttäytynyt oudosti. Miehellekään en raivonnut. Hänelle vauva olisi sopinut aiemminkin. Tavallaan ymmärrän, en hyväksy, mutta ymmärrän näitä naisten epätoivoisia tempauksia, koska olen itsekin tuntenut hormonien voiman. Ei ole vaikea uskoa, että "normaali" fiksunainen voi muuttua tuollaiseksi. Loppujen lopuksi rakastuminen,mielialat ym.ovat kuitenkin kemiaa. Reilua se ei silti ole. :(
Kerro sille ihan ohimennen jostain sukulaisesta. Siitä jonka perheessä on sitä teidän suvussa kulkevaa perinnöllistä sairautta jokaisella lapsella. Sit ihmettele miten huono tuuri on käynyt kun sun äidillä ja isällä on sama geenivirhe joka aiheuttaa sitä sairautta. Sairauden ja oireet voit keksiä itse.
Sit kun hän ihmettelee, että miksi et ole aiemmin kertonut väännä melkein itkua kun sanot miten vaikea asia se sulle on kun tiedät, että omat lapsesiki saisivat sen.
Tai, paljasta, että sulla on lehtolapsia nuoruudesta useampikin eri äideille.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:23"]
Olen koettanut odotella, jos vauvakuume menisi ohi, mutta edelleenkin tyttöystävä tuntuu haluavan lasta ennemmin tai myöhemmin. Millä argumenteilla tai suostuttelukeinoilla saisin hänet hyväksymään sen, että meidän olisi parempi lapsettomina? Olemme molemmat 28-vuotiaita, yhdessä kuusi vuotta.
[/quote]
kaksi vuotta käytät kumia ja siittiöitä tuhoavaa liukkaria plus panet vain "varmoina" päivinä. kun 30 napsahtaa mittariin, menet laitattamaan piuhat kiinni. :) ja kerro tyttöystävälle että et missään nimessä aio elättää häntä ja vahinkoa, jos kuitenkin paukahtaa tiineeksi "vahingossa".
Hehehehehe koittaa veloillekin kovat ajat, kun seuraava lestadiolais-katolinen hallitus tekee ehkäisystä laitonta Suomessa. Ei taida kestää järki ainakin neljää vuotta selibaattia niin saadaan syntyvyys ja ihmisten onnellisuus nousuun, kun pääsevät kokemaan tyhmästi hylkäämänsä lapsiperheen ihanan arjen.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 17:53"]
Kerro sille ihan ohimennen jostain sukulaisesta. Siitä jonka perheessä on sitä teidän suvussa kulkevaa perinnöllistä sairautta jokaisella lapsella. Sit ihmettele miten huono tuuri on käynyt kun sun äidillä ja isällä on sama geenivirhe joka aiheuttaa sitä sairautta. Sairauden ja oireet voit keksiä itse.
Sit kun hän ihmettelee, että miksi et ole aiemmin kertonut väännä melkein itkua kun sanot miten vaikea asia se sulle on kun tiedät, että omat lapsesiki saisivat sen.
Tai, paljasta, että sulla on lehtolapsia nuoruudesta useampikin eri äideille.
[/quote]
Eli kannustat ap:ta käyttäytymään kuin teini? Kyllä aikuisten pitää pystyä puhumaan tällaiset oikeasti tärkeät asiat ihan suoraan.
Oudon vihamielisiä kommentteja suurin osa. Tietysti odotettavaa, kun on vauva.fi-nimisellä sivustolla. En tosissani odottanutkaan mitään ratkaisuja. Ei kai tässä auta kuin odottaa mielen muuttumista. -ap
Perheen perustaminen on sellainen asia, ettei siinä voi tehdä kompromisseja. Joko haluaa lapsia tai ei halua. Jos tiedät, että tyttöystäväsi haaveilee lapsista ja perheestä ja olet itse varma, ettet lapsia halua, sinun on ehdottomasti tehtävä kantasi tyttöystävällesi erittäin selväksi. Nainen ei enää yli 28-vuotiaana ole mitenkään kovin nuori äidiksi ja koska 35 ikävuodesta alkaen hedelmällisyys laskee merkittävästi, tyttöystävälläsi ei ole enää pitkään mahdollisuutta ja riittävästi aikaa tavata joku toinen ihminen ja rakentaa tämän kanssa kestävä suhde, johon lapset ovat toivottuja. Sinun täytyy tämä mahdollisuus hänelle suoda. Jos lapset kuuluvat tyttöystäväsi tulevaisuuden suunnitelmiin ja arvomaailmaan, hän todennäköisesti jatkaa suhdettasi kanssasi, koska uskoo, että tulevaisuudessa vielä jaatte nuo ajatukset ja arvostukset.
Oli miten oli, teidän on pakko keskustella mitä pikimmin, asioiden oikeilla nimillä ja kunnolla. Lasten hankkiminen tai hankkimatta jättäminen on niin valtava arvoihin liittyvä ja omaan elämään radikaalisti vaikuttava asia, ettei kellään ole oikeutta riistää toiselta tämän päätöksen tekemistä omien toiveiden ja tarpeiden mukaan. Sinulla on oikeus jäädä lapsettomaksi. Tyttöystävälläsi on oikeus hankkia lapsia. Mikäli mielipiteenne lapsiasiassa erovat, on teidänkin todennäköisesti erottava.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:47"]
Oudon vihamielisiä kommentteja suurin osa. Tietysti odotettavaa, kun on vauva.fi-nimisellä sivustolla. En tosissani odottanutkaan mitään ratkaisuja. Ei kai tässä auta kuin odottaa mielen muuttumista. -ap
[/quote]
1. Lähes kaikki kertoivat sinulle ainoan oikean ratkaisun, joka on:
-eroa
-älä eroa, mutta kerro naiselle selvästi, että et tule koskaan hankkimaan lapsia ja että aiot vasektomiaan kun se on mahdollista
2. Tämä palstahan on velojen temmellyskenttä nykyään. Ole hyvä ja katso minkä tahansa lapsia/ei lapsia ketjun peukutuksia. Jos silti koet, että sinua kohtaan oltiin aggressiivisia, niin sen jo pitäisi kertoa, että enemmistö ihmiskunnasta on yksiselitteisesti sitä mieltä, että toimit väärin.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:33"]Räävi seiniin värikynillä, oksenna sen olkapäälle, pasko pitkin olohuonetta, kiukkuile pari tuntia pukemisen kanssa kun on kiire, tongi ja riko kaikki sen tavarat, sylje sen tarjoama ruoka päin sen naamaa. Muistuta että lapsi tekee saman joka ikinen päivä.
[/quote]
Aijaa. Millonhan mun lapset rupeaa seiniin piirtämään, meillä kun on paperia tuota varten. Eikä kukaan ole paskonut pitkin olohuonetta, sylkenyt ruokaa päin kenenkään naamaa jne. Oletpas kasvattanut lapsesi huonosti, jos he noin tekevät.
Ja toiseksi, oksentaminen olkapäälle on vauvalta eri asia kun aikuiselta. Jos lapseni sattuisi kakkaamaan vahingossa lattialle pesisin pois, en aikuisen tahallaan paskomisia.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 19:47"]
[/quote]
Ap, ymmärrätkö oikeasti, kuinka suuresta asiasta tässä on kyse? Perheen perustaminen ei ole sama asia kuin uuden sisustuksen tai auton hankkiminen, työn vaihtaminen tai uudelle paikkakunnalle muuttaminen. Kyse on vahvasti arvoista, siitä, mitä syvimmillään elämältään toivoo ja kaipaa. Tällainen kaipuu, omien arvojen tavoitteleminen ja tavoitteisiin pyrkiminen ei ole mitään sellaista, että saisit toisen jollakin omia arvostuksiasia vastaavalla ja omaan järkeesi käyvällä puheella muutettua. Varmasti itse asiassa ymmärrät tämän hyvinkin, koska sinulla on lapsista niin voimakas mielipide, että tiedät, ettet niitä halua.
Tietääkö tyttöystäväsi, että kantasi yhteisiin lapsiin on lopullisen kielteinen? Hänen nimittäin pitää tietää. Sinulla ei ole oikeutta kierellä eikä salata asiaa ja jäädä odottamaan mielen muuttumista. Monia, monia, monia asioita voi elämässä toteuttaa lähes milloin vain, mutta nainen ei voi tulla ikuisesti raskaaksi. Jos salaat mielipiteesi tyttöystävältäsi, kunnes tämä ei enää edes ehtisi perustaa perhettä, tyttöystäväsi pettyy sinuun todella pahasti, koska ei ole kantaasi ajoissa oivaltanut ja saanut tehdä ratkaisujaan totuuden valossa. Jos rakkautenne on todella vahva, voi tyttöystäväsi haluta pysyä kanssasi ja tietoisesti jättää lapsihaaveensa, mutta sitä varten sinun on ensin kerrottava hänelle, mikä tilanne todella on.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 14:33"]
Räävi seiniin värikynillä, oksenna sen olkapäälle, pasko pitkin olohuonetta, kiukkuile pari tuntia pukemisen kanssa kun on kiire, tongi ja riko kaikki sen tavarat, sylje sen tarjoama ruoka päin sen naamaa. Muistuta että lapsi tekee saman joka ikinen päivä.
[/quote]
:D