Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kolmeen asiaan kiinnitätte ruokavaliossanne eniten huomiota?

Vierailija
22.04.2015 |

Eli kysymys otsikossa. Voi koskea siis vaikkapa vitamiineja, rasvoja, jonkun välttelemistä tai saannin turvaamista.. mitä vain. :) ihan mielenkiinnosta kyselen, sillä näkemyksiä on monia. Perustelutkin olisi kiva kuulla! Tässä omani:

1) Runsaasti hedelmiä ja vihanneksia - kalorit pysyy kurissa, vitamiineja ja paljon ravintokuitua.
2) Riittävästi rautaa - kestävyysurheilu, verenluovutukset ja kuukautiset. Ei tarvitse varmaan selittää tarkemmin :D
3) Hyvät rasvat - hyödyllisiä aivoille, iholle, silmille. Pitää kylläisenä ja veren hyvänä.

Mites muut?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinin saanti tällähetkellä, koska olen ollut isohkossa leikkauksessa ja mulle sanottiin, että proteiinia pitää syödä enemmän kuin normaalisti.

Vierailija
2/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Maku
2) Riittävät ravintoaineet
3) Sopiva energiamäärä

joskus toki vaikuttavat muutkin asiat (hinta, eettisyyys jne), mutta nuo päivittäisellä tasolla tärkeimmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Proteiini on vähärasvaista, hiilarit minimiin

3. Vihanneksia paljon, tuoreita ja monipuolisesti kaikenlaisia. Kokeilen meille erikoisempiakin.

4. Ruuan eettisyys. Yritän budjettini rajoissa tehdä edes pieniä valintoja paremman ruuan puolesta, onko se sitten luomu, kananmunien tuotantotapa, kotimaisuus, lähiruoka ja pienten ruokatuottajien kannattaminen. Tällä hetkellä olen selvittänyt mistä lähialueelta saa lähiruokaa hankittua suoraan toimittajalta ja kesällähän se on helppoa. :)

Vierailija
4/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen huonoja hiilihydraatteja ja tärkkelystä (ei leipää, perunaa, riisiä) ja kovia rasvoja. Kaurapuuroa (=täysjyvä) sen sijaan syön joka päivä.

Vierailija
5/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Gluteeniton (keliakia)
2. Kasviksia ja marjoja paljon
3. Sokerin minimointi

Vierailija
6/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. maku
2. Säännöllisyys
3. Annoskoot

Vierailija
7/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kiloa kasviksia joka päivä. Rasvat pähkinöistä ja öljyistä. Vegaaniruokavalio.

Vierailija
8/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vähintään 500 g heviä päivittäin

- Proteiinia vähintään 50 g päivittäin.

- Riittävästi pehmeitä rasvoja.

Ihan tavallinen nuori nainen olen. En himoliikkuja tai laihduttaja.

Vierailija
9/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä keskityn ensimmäiseksi siihen että syön - kevään mittaan on ollu hankalaa pahoinvointia, osansa on varmaan alotetulla masennuslääkityksellä (ärsyttää mahaa, tekee kuvattavan olon) ja osansa itse masennuksella (ruoka ei vaan maista).

Pyrin katsomaan, että jokaisella aterialla ois joku proteiinin lähde ja vältän höttöhiilareita. Toki ei nyt oo niin tarkkaa, oon syöny esim. Riisifruttia koska teki vaan mieli :) Ja vitamiinilisää purkista.

T:N25

Vierailija
10/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maku. Aina se ensimmäinen ja tärkein minulle.

2. Luonnonmukaisuus. Pyrin välttämättän pitkälle jalostettuja tuotteita ja tekemään ruoat itse raaka-aineista lähtien. Luomua ostan aina kun on tarjolla.

3. Nopeatekoisuus. Sinkkuna en halua käyttää aikaa keittiössä loputtomiin, joten etsin aina ruokaohjeita, joilla saa nopeasti terveellistä, kasvispitoista ruokaa laitettua.

Vierailija
11/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- paljon kasviksia

- ei sokeria/makeutusaineita

- mahdollisimman paljon lähellä tuotettua ja kauden mukaista ruokaa, ei eineksiä ja jos mahdollista ei tehotuotettua 

Vierailija
12/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että syön aamupalan ja muutenkin vähintään kolme kertaa päivässä. Kasviksia mahd. paljon, protskua tarpeeksi ja hyvät rasvat. Teen maukasta ruokaa, missä ei ole kuitenkaan hirveästi kaloreita.

Vierailija
13/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkullisuus, terveellisyys, eettisyys. Tässä järjestyksessä.

Vierailija
14/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on univelkaa ja univelkaisena himoan makeaa > jotain herkkua pitää aina olla saatavilla. x) Syön joka päivä marjoja. Kasviksia yritän ujuttaa koko perheen ruokavalioon enemmän. Jos eläisin yksin, ruokavaliossa ois kasviksia huomattavasti enemmän ja hiilareita vähemmän.

Vierailija
15/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreus, terveellisyys, puhtaus. Ruuan pitää olla vasta valmistettua tuoreista aineksista, mielellään lähellä tuotetuista. Mahdollisimman vähän sokeria ja mitään prosessoitua. Paljon raakaa, kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, siemeniä.

Vierailija
16/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kolmantena sesonkiruoka. Tulee edukkaammaksi ja on yleensä hyvää.

T: 15

Vierailija
17/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. pekoni, 2. pekoni, 3. pekoni

Vierailija
18/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kasvikset - itselleni on tärkeää että joka aterialla on runsaasti ja monipuolisesti kasviksia.

2. Aitous, yksinkertaisuus - haluan tehdä itse ruokani ja käytän eineksiä hyvin, hyvin harvoin. Ei mausteseoksille, ei valmiille kastikkeille. Pyrin myös tekemään asiat vähillä aineksilla (esim jauhelihapihveihin vain liha, mausteet, sipuli).

3. Sesonki - pyrin suosimaan sesonkituotteita, niissä on hinta halvempi, mutta myös monipuolistaa ruokavaliota, kun pyrkii niiden mukaan tekemään erilaisia ruokia.

Vierailija
19/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen vastaavat vain ne, joille ruualla on merkitystä. Syövät vihanneksia, välttävät sokeria, ruokailevat säännöllisesti. Missä kaikki roskaruuan imuroijat :D

Vierailija
20/31 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Maku

2. Kylläisyyden tunteen saavuttaminen.

Kolmatta ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä