Mitä muutoksia teillä kropassa synnytyksen jälkeen?
Mulla ei oikeestaan muuta kuin että vatsa on vähän löysempi ja pillu myös.
Ei mitään mitä treenillä ei saisi korjattua. Synnytyksestä 11 kuukautta. Miten teillä? Olis kiva kuulla kokemuksia, kun itse olen niin nuori että kaverit ei vielä ole synnyttäneet.
Kommentit (11)
4 kuukautta synnytyksestä ja vatsa hiukan pömpöttää..pitäisi tehdä treenata vatsalihaksia vähän aktiivisemmin. Alapää myös hiukan löysempi. Ihan tyytyväinen olen kyllä vartalooni.
Mitat on ihan samat kuin ennen lapsia mutta vatsassa näkyyhieman päärynänmuotoinen alue mistä nahka on venynyt. Ja rinnat on kasvaneet 3. lapsen jälkeen mutta ei roiku vieläkään.
4:n äiti
Navan alapuolella semmoista löystynyttä ja arpista nahkaa, rinnat kasvaneet b-kupista d-kuppiin ja löystyneet, nännit ja nänninpihat kasvaneet, lantio leventynyt ja emättimen aukossa välilihassa semmoinen 0,5cm*1cm röpelö kohta (se tuli kun eppari haavan tikit irtosivat ja siinä oli viikko synnytyksen jälkeen kahden tikin mentävä lisäreikä, mutta se reikä meni onneksi umpeen).
Jos olen ilman vaatteita niin kyllä tisseistä ja vatsanahasta näkee että olen synnyttänyt.
4 kk. Paino jo normaali mutta vatsassa hieman ylimääräistä rasvaa ja ihoa. Raskausarpia sisäreisissä ja vatsassa sektioarven yllä tunnoton alue. Rinnat tietysti täynnä maitoa ja muutama raskausarpi.
Alapää löysä, emättimen etuseinämän laskeumaa, joka tuntuu liikkuessa inhottavalta kun siellä tuntuu jotain "ylimääräistä". Maha on ollut aina pömppö, mutta tällä hetkellä se on ihan järkyttävän iso röllykkä vaikka synnytyksestä aikaa jo kohta 9 kk. Muuten oon liiankin hoikka. Yks syy tosin se, että laskeuma tuntuu pahenevan aina kun vatsaan kohdistuu painetta eli vatsa- ja selkälihaksia en oo hirveästi uskaltanut tehdä kun tuntuu niin inhottavalta. Jälkitarkastuksessa sanottiin vaan, että ei tuolle mitään tehdä, katsellaan sit kun synnytyksestä kulunut vuosi, kysyin myöhemmin aikaa fyssarille joka neuvoisi lantionpohjan lihasten jumppaa edes jos se auttaisi mut hapan sairaanhoitaja ajanvarauksessa kieltäytyi antamasta aikaa vedoten siihen, että lääkäri ei jostain syystä ollut kirjannut mitään laskeumasta mun potilastietoihin! Nivelet on löystyneet, lantio kipeytyy edelleen liitoksista jos kävelen pitkään, jalat lätsähtäneet niin että kengänkoko on kasvanut numerolla. Rinnoista en tiedä, mihin kuntoon jää, kun imetän vielä.
Ei mitään näkyviä muutoksia sektioarpea lukuunottamatta.
Sektioarven yläpuolella tuntuu kudos vähän kovalta, eli jotain arpeutumista tai kiinnikkeitä lienee ihon alla. Vatsalihaksissa voimaa ei ole vielä yhtä paljon kuin aikaisemmin, mutta vatsan ulkonäkö ja lihaserottuvuus on ennallaan, ei venynyttä ihoa tai rakoa vatsalihasten välissä tms.
Rinnat sama b-kuppi kuin ennen raskautta, imetyksen aikana kasvoi e-kuppiin, mutta arpia ei tullut.
Synnytyksestä aikaa nyt 7kk, mutta kroppa palautui (rintoja lukuunottamatta) viikossa. Vatsalihakset luonnollisesti vasta pienen treenin jälkeen (n.4kk jälkeen). Takana vain yksi raskaus ja ikä 32.
Synnytin vuonna 2010 eli jo aikaa sitten, mutta vatsa palautui normaaliksi eikä tullut raskausarpia. Rinnat olivat kuukauden imettämisen jälkeen ensin tosi tosi pienet (olen hoikka ja ennen raskautta oli A-kuppi) ja tuntui että ne imetyksen jälkeen pienenivät olemattomiksi. Eivät kuitenkaan roikkuneet. Nykyään kun ikää on tullut, nekin ovat kasvaneet ja on nyt mukavat kiinteät C-kupit. En osaa sanoa mistä rintojen kasvu johtuu, en ole lihonut enkä käytä hormonaalista ehkäisyä. Tai siis olen varmaan lihonut mutta se mennyt sitten tisseihin kun muuten olen edelleen hoikka.
Eli päällisin puolin minusta ei huomaa että olisin synnyttänyt, mutta sitten se pillu.
Ei ole niin tiukka kuin ennen synnytystä. Silloin kun olen kuiva, niin ei sinne mitään mene, mutta heti kun kiihotun ja kostun, niin se laajenee oikeasti silleen että sinne menee ainakin 2 sormea helposti ja en pannessa tunne mitään, paitsi takaapäin ja jos miehellä on iso. (En harrasta mitään irtosuhteita, miehen kanssa meni huonosti pari vuotta sitten ja silloin oli suhde kahden muun miehen kanssa.)
Ja ennen synnytystä minulla oli viivapillu, nyt sisemmät häppärit näkyy ulompien välistä (eli roikkuvat?)
Ja kyllä olen treenannut alapäätäni, mutta ei se tunnu auttavan tuohon löystymiseen mitä tapahtuu silloin kun olen kostunut.
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 12:47"]Synnytin vuonna 2010 eli jo aikaa sitten, mutta vatsa palautui normaaliksi eikä tullut raskausarpia. Rinnat olivat kuukauden imettämisen jälkeen ensin tosi tosi pienet (olen hoikka ja ennen raskautta oli A-kuppi) ja tuntui että ne imetyksen jälkeen pienenivät olemattomiksi. Eivät kuitenkaan roikkuneet. Nykyään kun ikää on tullut, nekin ovat kasvaneet ja on nyt mukavat kiinteät C-kupit. En osaa sanoa mistä rintojen kasvu johtuu, en ole lihonut enkä käytä hormonaalista ehkäisyä. Tai siis olen varmaan lihonut mutta se mennyt sitten tisseihin kun muuten olen edelleen hoikka.
Eli päällisin puolin minusta ei huomaa että olisin synnyttänyt, mutta sitten se pillu.
Ei ole niin tiukka kuin ennen synnytystä. Silloin kun olen kuiva, niin ei sinne mitään mene, mutta heti kun kiihotun ja kostun, niin se laajenee oikeasti silleen että sinne menee ainakin 2 sormea helposti ja en pannessa tunne mitään, paitsi takaapäin ja jos miehellä on iso. (En harrasta mitään irtosuhteita, miehen kanssa meni huonosti pari vuotta sitten ja silloin oli suhde kahden muun miehen kanssa.)
Ja ennen synnytystä minulla oli viivapillu, nyt sisemmät häppärit näkyy ulompien välistä (eli roikkuvat?)
Ja kyllä olen treenannut alapäätäni, mutta ei se tunnu auttavan tuohon löystymiseen mitä tapahtuu silloin kun olen kostunut.
[/quote]
Ja olen siis 24-vuotias ja yksi synnytys takana.
Kolmannesta synnytyksestä kolme kuukautta. Vatsanahka löysähkö, ja lisäksi jäänyt sellainen ruskea kapea pystysuora viiva keskelle vatsaa, alkaen alavatsalta ja jatkuen vähän navan yli. Selkä jäykkä ja kipeä, ollut välilevynpullistuma ja rappeumaa. Vois olla tiett ilman raskauksiakin, mutta luulen että hormonivaihtelut sekä painon- ja ryhdinvaihtelut ovat vaikuttaneet. Imetän, joten päällä ihan täysi silikonitissiefekti, laihtuneessa tikkuvarressa törröttää 65 G hinkit... Tosi vaikea löytää istuvia paitoja ja jo päivän jälkeen kakki haisevat maidolle kun sirä tursuu paljon enemmän kuin vauvatarvitsee.
eppariarpi leikattu kahdesti samaan kihtaan, siinä pieni röllykkä. Pillu tuntuu jotenkin masentuneelta, ja seksielämä ei houkuttele. Kahden pienemmän vauvan jälkeen oli ok, mutta nyt viimeisen ja selvästi isomman lapsen syntymän jälkeen pelkään sen olevan löysä. Toivottavasti jumppa auttaa tähän :(
Up