Laihdutus ja imetys, ei onnistu
Miksi? Olenko ainoa? Lasken ja punnitsemaan kaloreita. Liikun aamuaerobinen 4krt vko ja ilta 2krt vko. Jos syön vähemmän, alan voida todella huonosti. Vauva on 10kk ja raskauskilot jäljellä aina vaan :(
Voisiko olla niin että minun keho ei suostu laihtua ennen kuin imetys päättyy? Epäonnistunut yritys joka tapauksessa vaikka tosi kovasti olen töitä tehnyt.
Kommentit (11)
Ehkä sun kannattaisi lopettaa imetys. Sä olet kuitenkin imettänyt jo aika pitkään. Ehkä vauvakin nukkuu paremmin yönsä, kun saa maitoa varmasti tarpeeksi kerralla.
Sun vartalo kuitenkin kiinteytyy koko ajan ja ruoka on tärkeää imettäessä.
Itsellä väheni maito heti, kun aloitin dietin. Toki oli tarkoitus lopetella. Lapsi jo 1v2kk muuten en missään nimessä laihduttaisi!
Vauvahan on jo 10 kk, kohta voi hyvällä omalla tunnolla lopetella imetyksen ja kokeilla kilojen karistamista uusin silmin.
Minäkin olen sitä tyyppiä että maito vähenee heti jos syön vähemmän. En viihdy ollenkaan näin lihavana. Silti lapsi on tärkein mutta.. yäk.
Sama, tai siis maito vähenee heti jos vähennän ruokaa. Liikkua yritän, mutta en vaan tahdo jaksaa. Jatkuva väsymys ei myöskään jeesaa tässä. Harmittaa kyllä.
Minulla oli sama, siskollani myös. Paino alkoi pudota vasta kun lopetin imetyksen. Ruokavaliota en muuttanut tai liikuntaa lisännyt imetyksen päättymisen jälkeen. Kaksi lasta, joita molempia imetin vuoden. Turhauttavaa oli kieltämättä silloin, nyt tosin viiden vuoden jälkeen olen onneksi hoikempi kuin ennen raskauksia :)
Kolmessa raskaudessa raskauskilot on joka kerran jääneet Jorviin, mutta imetysaikana lihoin kilokaupalla - aina kun yritin rajoittaa syömistä ja liikkua, maidon tulo jämähti kuin seinään. :(
Monilla paino lähtee vasta imetyksen loputtua. Ja taas kilojen karistaminen vähentää maidontuotantoa. En stressaisi :)
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:17"]
Vauvahan on jo 10 kk, kohta voi hyvällä omalla tunnolla lopetella imetyksen ja kokeilla kilojen karistamista uusin silmin.
[/quote]
Et varmaankaan tarkoittanut tällä mitään pahaa, mutta mä olen hiljalleen allergisoitunut sille, että joka käänteessä imetyksen lopettaminen otetaan esille vauvan tullessa tiettyyn ikään. Viimeksi suuhygienistillä: suuhygienisti ohimennen sanoi, että siinä vuoden iässähän se imetys on helppo lopettaa. 1) Miksi? 2) Miksi suuhygienisti edes ottaa imetysasiat esille, jos ne eivät liity mitenkään hampaisiin?
Minä en jaksaisi enää imettää. Olen kai vähän huono äiti. En jaksaisi yöheräilyjen vuoksi, sitovuuden, kilojen ja hankaluuden vuoksi. Haluaisin lopettaa jon siksi että inhoan näitä kiloja. Ap