Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

avioehto

Vierailija
22.04.2015 |

Miten suhtautuisitte, jos puolisonne haluaisi avioehdon 15 vuoden avioliiton kohdalla?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin (ja kysyisin) syytä.

Vierailija
2/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä avioehdon osia hän haluaisi käyttöön ottaa? Avioehdossa on monta erilaista vaihtoehtoa ja se ei ole niin yksiselitteinen, eli onko mies tarkentanut haluaako hän avioehdolla muuttaa mm. perittövön omaisuuden kijdan vai mitä? Sinun ei kaikkeen tarvitse kuitenkaan suostua, mutta kyllä alkaisin todella avioeroa miettimään jos mies sellaisesta alkaisi yhtäkkiä höpöttämään. Sinulla on kaikki aseet käytettävissä, älä tee typeryyksiä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma syyni, miksi olen alkanut harkita ehdon solmimisen ehdottamista on, että suhtaudumme varallisuuteen hyvin eritavoin. Itse olen ottanut esim. as.lainan ja sijoituslainan, puolisoni taas pelkää lainaa hullun lailla. Hän on kyllä järkevä rahankäytöasään, ei tuhlaile tms. Mutta vaikka meillä on suunnilleen samat tulot, niin minulla alkaa olla sijoitusten ja asunnon ansiosta varallisuutta, jota hänellä ei ole. Epätasapaino varallisuudessa saa oman oloni epämukavaksi. Enkä siis ole suunnittelemassa eroa, mutta elämä on arvaamatonta. Ap

Vierailija
4/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, kylläpä tuli kolmosella hepreaa taas kirjoitettua kiireessä... :/

Vierailija
5/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tuskin kukaan pari avioituessaan ajattelee eroavansa koskaan, mutta iso osa kuitenkin niin tekee. Rakkaus on arvaamaton, elämän kulkua ei voi ennustaa. Järkisyyt ja terve kyynisyys.

Vierailija
6/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa enteilee, älä suostu. Ota nyt itse avioero mahdollisimman pian.

Vierailija
7/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 07:57"]Eroa enteilee, älä suostu. Ota nyt itse avioero mahdollisimman pian.
[/quote]
Kuten kirjoitin aiemmin, en ole eroamassa, vaan itse aikeissa ehdottaa ehdon solmimista ed. Mainituista syistä. Ap

Vierailija
8/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostuisi. Vaikka sä kuinka nyt ajattelet ettet ole eroamassa, niin jossain alitajunnassa olet. Et sä muuten suunnittelisi avioehtoa.

Vierailija
9/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 07:57"]Eroa enteilee, älä suostu. Ota nyt itse avioero mahdollisimman pian. [/quote] Kuten kirjoitin aiemmin, en ole eroamassa, vaan itse aikeissa ehdottaa ehdon solmimista ed. Mainituista syistä. Ap

[/quote]

Mies alkaa pohtia eroa aviehdon ehdottamisen seurauksena :D, kyllä se kuuluu tehdä heti avioituessa tai ei lainkaan.

Vierailija
10/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 07:57"]Eroa enteilee, älä suostu. Ota nyt itse avioero mahdollisimman pian.
[/quote]
Kuten kirjoitin aiemmin, en ole eroamassa, vaan itse aikeissa ehdottaa ehdon solmimista ed. Mainituista syistä. Ap
[/quote]
Ihme erojuttuja täällä tulee heti naisten suista. Avioehto on molempien osapuolien kannalta oikein hyvä juttu, täytyykö sitä kummankaan yrittää toisen siivellä lentää. Ehdota ihmeessä, perustelet vain syysi ja kerrot ettet harkitse eroa. Itse ainakin miehenä suhtautuisin asiaan hyvin, mitäpä haittaa tuosta olisi.

Vierailija
11/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on vain tyytyväinen kun ei joudu maksajaksi sun lainoillesi.

Vierailija
12/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilanteita, joissa avioehto voi olla viisasta tehdä avioliiton kestäessäkin. Esim kun toinen on perustamassa yritystä ja ottaa sille paljon velkaa. Tai jos saa perintöjä, joita ei ole suojattu testamentilla tai lahjakirjalla. 

Meillä on tilanne, jossa emme ole 20 vuoden avioliiton aikana tarvinneet avioehtoa, koska tarkoiotus on nimenomaan ollut, että kaikki omaisuus menee puoliksi avioliiton päättyessä: molemmilla on yhtä suuri oikeus kaikkeen kun se on yhdessä hankittukin. Mulla on isompi palkka, mutta miehelläni on muita kykyjä, joista on ollut hyötyä. Nyt mies on saanut lahjakirjalla suojatun ennakkoperinnön ja minä vanhempani kuoltua yllättäen sellaisen suojaamattoman. Meidän ehkä kannattaisi tehdä mun perintöäni koskeva avioehto, jonka jälkeen osuudet menisivät taas melkein tasan. 

Aapeen tilanteessa on toki huomioitava se, onko hänen velkaa pelkäävä puolisonsa ehkä joutunut sitten elättämään perrhetä suuremmalla osuudella, kun ap on säästänyt rahansa sijoituksiin. Näin käy helposti ja huomaamatta. Jos näin on käynyt, koko omaisuutta koskeva avioehto on epäreilu.

Vierailija
13/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:19"]On tilanteita, joissa avioehto voi olla viisasta tehdä avioliiton kestäessäkin. Esim kun toinen on perustamassa yritystä ja ottaa sille paljon velkaa. Tai jos saa perintöjä, joita ei ole suojattu testamentilla tai lahjakirjalla. 

Meillä on tilanne, jossa emme ole 20 vuoden avioliiton aikana tarvinneet avioehtoa, koska tarkoiotus on nimenomaan ollut, että kaikki omaisuus menee puoliksi avioliiton päättyessä: molemmilla on yhtä suuri oikeus kaikkeen kun se on yhdessä hankittukin. Mulla on isompi palkka, mutta miehelläni on muita kykyjä, joista on ollut hyötyä. Nyt mies on saanut lahjakirjalla suojatun ennakkoperinnön ja minä vanhempani kuoltua yllättäen sellaisen suojaamattoman. Meidän ehkä kannattaisi tehdä mun perintöäni koskeva avioehto, jonka jälkeen osuudet menisivät taas melkein tasan. 

Aapeen tilanteessa on toki huomioitava se, onko hänen velkaa pelkäävä puolisonsa ehkä joutunut sitten elättämään perrhetä suuremmalla osuudella, kun ap on säästänyt rahansa sijoituksiin. Näin käy helposti ja huomaamatta. Jos näin on käynyt, koko omaisuutta koskeva avioehto on epäreilu.
[/quote]kiitos asiallisesta ja pohditusta vastauksesta Ap

Vierailija
14/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 07:57"]Eroa enteilee, älä suostu. Ota nyt itse avioero mahdollisimman pian.
[/quote]
[/quote]
Ihme erojuttuja täällä tulee heti naisten suista. Avioehto on molempien osapuolien kannalta oikein hyvä juttu, täytyykö sitä kummankaan yrittää toisen siivellä lentää. Ehdota ihmeessä, perustelet vain syysi ja kerrot ettet harkitse eroa. Itse ainakin miehenä suhtautuisin asiaan hyvin, mitäpä haittaa tuosta olisi.
[/quote]tätä olen itse miettinyt, koska suhtautuminen varojen hoitoon on niin erilaista. Ap

Vierailija
15/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoran ja vaimon ainoa ero on avioehto. Miettikää nyt tosiaan minkähintaisia huoria olette.

Vierailija
16/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän on todella uskottavaa, että puoliso sanoo "en ole eroa pohtimassa, muuten vain haluan suojata omaisuuteni". Hehheh ja hölmöläiset allekirjoittavat kynä sauhuten, koska luottamus on kova puolisoon.

Vuoden tai parin päästä itketään, kun ex porskuttaa edelleen kartanossaan uuden partnerin kanssa ja itse asutaan kaupungin vuokraläävässä toimeentulotuen varassa.

Vierailija
17/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:40"]

Ja sehän on todella uskottavaa, että puoliso sanoo "en ole eroa pohtimassa, muuten vain haluan suojata omaisuuteni". Hehheh ja hölmöläiset allekirjoittavat kynä sauhuten, koska luottamus on kova puolisoon.

Vuoden tai parin päästä itketään, kun ex porskuttaa edelleen kartanossaan uuden partnerin kanssa ja itse asutaan kaupungin vuokraläävässä toimeentulotuen varassa.

[/quote]

Tuskin siinä sitä läävää itketään vaan menetettyä rakasta.

Vierailija
18/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 08:38"]

Huoran ja vaimon ainoa ero on avioehto. Miettikää nyt tosiaan minkähintaisia huoria olette.

[/quote]

no avioehtohan tekee kaupasta todella halvan.

nykyäänhän naiset voi hyvinkin tienata miestään enemmän, ainakin jos mies todella hoitaa puolet kodista ja lapsista.

Vierailija
19/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös kehoittaisin sinua ensin laskemaan vähän aikaa tulojenne ja menojenne suhdetta, että meneekö sinun rahasi enemmän säästöön (sijoitukset ja lainat) ja miehen rahat sitten enemmän perheen elämiseen ja yhteiseen tekemiseen (matkat jne). Ymmärrän kyllä tuon, että varallisuudesta on pariskunnalla eri näkemykset ja saahan sinne avioehtoon rustata mitä huvittaa. Tarkoitan, että voitte esim. sopia jonkin summan (vaikka suhteessa suurenevan), millä voit sitten kuitata miehelle erossa olemassa olevat sijoitukset ja lainat niin, ettei niiden arvoa puoliteta teidän kesken, koska ovat nimissäsi. Kuulostipas sekavalta. Meillä esim. Miehellä oli ennakkoon lainaa talosta, josta sitten ostin mieheltä puolet, joten kirjasimme avioehtoon minkä suuruinen summa miehellä oli jo kertynyt maksettua lainaa.

Vierailija
20/21 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:08"]

Minä myös kehoittaisin sinua ensin laskemaan vähän aikaa tulojenne ja menojenne suhdetta, että meneekö sinun rahasi enemmän säästöön (sijoitukset ja lainat) ja miehen rahat sitten enemmän perheen elämiseen ja yhteiseen tekemiseen (matkat jne). Ymmärrän kyllä tuon, että varallisuudesta on pariskunnalla eri näkemykset ja saahan sinne avioehtoon rustata mitä huvittaa. Tarkoitan, että voitte esim. sopia jonkin summan (vaikka suhteessa suurenevan), millä voit sitten kuitata miehelle erossa olemassa olevat sijoitukset ja lainat niin, ettei niiden arvoa puoliteta teidän kesken, koska ovat nimissäsi. Kuulostipas sekavalta. Meillä esim. Miehellä oli ennakkoon lainaa talosta, josta sitten ostin mieheltä puolet, joten kirjasimme avioehtoon minkä suuruinen summa miehellä oli jo kertynyt maksettua lainaa.

[/quote]

Itselläni ainakin  n. 1000/kk netto suuremmilla tuloilla maksan enemmän yhteisiä kuluja ja sijoitan.... mies makuuttaa säästöjään pankkitilillä ja minä rahastoissa, joilla on viimevuosina mennyt yllättävän hyvin. 10 vuoden esimerkkikään ei saa miestä muuttamaan mieltään. Pitäisikö hänen päästä osille jos ero tulee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan