Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoni jumaloi minua mutta minä en jumaloi häntä

Vierailija
02.01.2022 |

En ole kovin hyvä kehumaan enkä varsinkaan sängyssä osaa puhua. Puolisoni on toista maata ja hän kehuu minua paljon sekä seksin aikana että muualla. Onko ihan yleistä että kehut ei mene tasan vai pitäisikö minun yhä enemmän opetella kehumaan? Sanon kyllä kohteliaisuuksia usein mutta enemmän ehkä muusta kuin ulkonäöstä

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/33 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tervettä jumaloida yhtään ketään ihmistä. Joillain miehillä on tuo vika. Ahdistavat naisen nostamalla hänet jalustalle kuvitellessaan juuri kyseisen ihmisen olevan maailman kaunein ja ihanin ja peläten naisen katoavan jos eivät sitä jumaloi. Yleensä nainen kyllästyy ja lähtee kuunneltuaan sitä lässytystä aikansa.

Olen nainen ja mun mielestä sitä kumppania pitää välillä myös ns jumaloida ja nostaa jalustalle.

Oon itse myös perisuomalisesta perheestä, jossa minkäänlaisia tunteita ja kehuja ei näytetty. Kyllä se mieskin kaipaa naiseltaan hyväksyntää ja kehuja, tietoa siitä että hänestä tykätään. Kehumista voi myös opetella. Ja yleensä se, joka niitä kehuja antaa eikä niitä saa ikinä itse lopettaa sen kehumisen jossain vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän samanlainen tilanne. Miesystäväni sanoo mun olevan maailman ihanin ja kehuu vartaloani (joka on ihan tavallinen keski-ikäinen normaalipainoinen kroppa selluliitteineen) ja välillä myös käyttää sanaa jumaloi.

Olen toki imarreltu, mutta myös epäuskoinen. Mun mielestä tuo on välillä niin liioiteltua.. ja kun hän jo sanoo kaiken, niin tuntuu teennäiseltä alkaa siinä samassa tilanteessa sanomaan hänestä jotain. Yleensä sanon sitten omia tunteitani jossain toisessa tilanteessa oma-aloitteisesti, se tuntuu itsestä paremmalta.

Mutta en ole ylipäätään tottunut tällaiseen tunneilmaisuun ja välillä on kieltämättä hyvin vaikeaa ottaa sitä kaikkea vastaan. Tulee just se tunne, että no mitäs minä nyt sitten osaan hänestä sanoa? Olen ehkä enemmän sellainen, joka näyttää rakkautta teoilla.

Ei mies halua ja odota takaisin vasta kehuja. Naisena, nauti siitä että saat toisen sekoamaan. Ei se ole mitään valhetta. Vaikka et itse pidä itseäsi sen arvoisena, anna miehesi pitää ja nauttia. Mies ei kehu naistaan huvin vuoksi vaan siksi että hän ajattelee niin ja näkee asian niin. Mies haluaa että olet ylpeä itsestäsi ja nautit omasta itsestäsi. 

Vierailija
24/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein teillä pidetään jumalanpalveluksia?

Vierailija
25/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
26/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ylistää naisen ulkonäköä, nainen miehen tekoja ja puheita. So it's been, so it shall be.

Vierailija
27/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin tuollainen "jumaloiminen" ei ole välttämättä kovin tervettä, eikä ennakoi pitkää suhdetta - ellei se ole molemminpuolista.

Paras kuin ihastuu ihmiseen, eikä johonkin mielikuvaan ihmisestä.

Vierailija
28/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ette osaa ottaa kehuja vastaan. Se on meille monille vaikeaa, kun lapsuudessa ei ole välttämättä hirveästi kehuttu. Ja sitten vielä jos puhutaan jumaloinnista, niin voihan se olla hieman ahdistavaa? Etenkin noin päin. Usein se on niin että mies jumaloi naistaan. Ja niin päin se tuntuu jotenkin luontevammalta. 

Vierailija
29/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä nyt tässä on se ongelma?

Vierailija
30/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan kuin vaimoni kynästä.. sama juttu siis meillä, minä tykkään (tai tykkäsin...) kertoa vaimolleni miten kaunis hän on, ja myös näyttää se teoin, sekä seksin ulkopuolella että myös seksin aikana. Katseeni ei koskaan missannut mahdollisuutta hakeutua häneen jos hän puolialasti vierelläni oli, ja hän selvästi myös nauttii siitä että näkee hyväksyvän katseeni ja ilmeeni.

MUTTA. Kun se on täysin yksipuolista. Ei hän minua katso eikä minusta innostu tai syty. Teen minä mitä vain niin korkeintaan haalea vastaanotto. Seksuaalinen syttyminen loistaa poissaolollaan. Edelleen kuulema haluaa pussailla ja olla vierekkäin ja näyttää tunteitaan kyllä, kuten minäkin. Nyt huomaan että minusta on tullut myös täysin passiivinen näissä asioissa. Ei minua enää kiinnosta yrittää, enkä enää jaksa katsella peräänsä. Seksi on tietysti loppunut. Vaimolle se ei ole ongelma, minulle kyllä, mutta minkäs teet, en minä voi enkä halua toista pakottaa.

Uusin käänne tässä on nyt se, että nyt minua ei huvita enää olla hänen lähellään, halailla, pitää hyvänä, tunnustaa rakkautta. Fyysinen läheisyys sen kaikissa muodoissa on muuttunut minulle yhdentekeväksi. Nyt on sitten hänen vuoronsa sopeutua tähän. Epäilen että se ei tule onnistumaan, mutta katostaan. Voin minä vielä vastata esim halaukseen, mutta en enää oma-alotteisesti lähde hakemaan mitään läheisyyttä.

Jos tämä johtaa liittomme loppumiseen, uskon että meillä tulee olemaan aika eri käsitys siitä mikä johti eroon. Hän varmaan kokee että minulta loppui rakkaus, ja se oli syy. Minä taas koen että ongelmat alkoivat jo aiemmin ja rakkauden loppuminen oli vaan oire.

Vierailija
31/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä valitettavasti taitaa seurauksia olla, ettei "palvominen" ole molemminpuolista. Jos oma mieheni ei näyttäisi haluaan minuun, vaan ainoastaan minä, niin luulen, että rakkauteni loppuisi melko pian. Ja samaahan kertoo numero 30, vaikka on mies. Tuskinpa tämä on sukupuolisidonnaista. 

Asiasta kannattaisi keskustella, jos koet, että "palvominen" häiritsee sinua ihan vain puhetavan osalta. On paljon perheitä, joissa on opittu kehumisen olevan epäilyttävää ja valheellista. Surullista tuollainen, sillä ei rakkaus katoa kehumalla, vaan vähenee. 

Sanoisin, että etsisin itse jo seurusteluaikana puolison, jonka kanssa tämäkin asia osuu yksiin. Kun sellaisiakin on, miksi väkisin vääntää. Se puolisokin ajan mittaan varmaan löytää paremmin soveltuvan itselleen. Kannattaa muistaa, ettei kukaan ole korvaamaton. Jos et osaa ottaa kehuja vastaan tai et halua niitä antaa tai saada, olet kuitenkin vähemmistöä.

Vierailija
32/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä valitettavasti taitaa seurauksia olla, ettei "palvominen" ole molemminpuolista. Jos oma mieheni ei näyttäisi haluaan minuun, vaan ainoastaan minä, niin luulen, että rakkauteni loppuisi melko pian. Ja samaahan kertoo numero 30, vaikka on mies. Tuskinpa tämä on sukupuolisidonnaista. 

Asiasta kannattaisi keskustella, jos koet, että "palvominen" häiritsee sinua ihan vain puhetavan osalta. On paljon perheitä, joissa on opittu kehumisen olevan epäilyttävää ja valheellista. Surullista tuollainen, sillä ei rakkaus katoa kehumalla, vaan vähenee

Sanoisin, että etsisin itse jo seurusteluaikana puolison, jonka kanssa tämäkin asia osuu yksiin. Kun sellaisiakin on, miksi väkisin vääntää. Se puolisokin ajan mittaan varmaan löytää paremmin soveltuvan itselleen. Kannattaa muistaa, ettei kukaan ole korvaamaton. Jos et osaa ottaa kehuja vastaan tai et halua niitä antaa tai saada, olet kuitenkin vähemmistöä.

*vähenee kehumattomuudella.

Vierailija
33/33 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

imartelua