Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muumilaakson työttömyysprosentti 99%?

Vierailija
02.01.2022 |

Vain poliisi on töissä. Muut loikoilee vain kotosalla. Muumipappa ja nuuskamuikkunen varmaan saa ansiosidonnaista ja muut perusturvaa?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumipappa on kirjailija. Poliisi. Hemuli on kasvitieteilijä, tutkija. Tuutikki on kai kalastaja? Niisku keksijä, tiedemies.

joku voisi ensin laskea montako jäsentä kuuluu muumimailmaan ja sitten montako prosenttia on töissä. minä en voi tehdä sitä koska minulla on elämä.

Vierailija
22/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumipappa on kirjailija. Poliisi. Hemuli on kasvitieteilijä, tutkija. Tuutikki on kai kalastaja? Niisku keksijä, tiedemies.

joku voisi ensin laskea montako jäsentä kuuluu muumimailmaan ja sitten montako prosenttia on töissä. minä en voi tehdä sitä koska minulla on elämä.

Sä et voi kun olet niin kamalan vakava ja huumorintajuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et voi kun olet niin kamalan vakava ja huumorintajuton.

höpöhöpö olen sen verran kiireinen kun olen työtön.

Vierailija
24/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä taikuri?

Alkoholisoitunut.

Väittää ettei ole juomaveikko mutta muki punssia (26%) menee kuin vettä

Justhan se oli 85v kuivilla!

Vierailija
25/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipsu on silloin tällöin yrittäjä.

Vierailija
27/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljonkka porkuttelee elareilka

Vierailija
28/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piisamirotta on filosofi. Lisäksi yksinäisillä vuorilla asuu tähtitieteilijöitä.

Vierailija
29/44 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanginvartija

Vierailija
30/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisuli tekee elantoa varkauksilla. Rahan säästämiseksi nukkuu puiden rungoissa ja kivikasoissa.

Vierailija
31/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävätkö muumit pelkällä hillolla. Puutarhahoito ei taida muuta tuottaa kuin punaisia viinimarjoja ja ruusuja. Lättyjä kai syövät myös, mutta mistä on saatu rahat muniin ja jauhoihin. Olisiko saatu maataloustukiaisia niiden viinimarjapensaiden vuoksi. 

Vierailija
32/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Hemuli ole kasvitieteilijä?

joku uliopiston parempi ihminen. elää apurahoilla eikä ole koskaan töitä tehnyt

Vierailija
33/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimaailmahan vastaa just hallituksen "työvoimapolitiikan" mukaista dystopiaa.

Kaikki aikuiset puuhastelevat päivittäin jotain mutta muumilaaksossa ei ole ainoatakaan instanssia joka maksaisi kenellekään pennin jeniä niiden työnteosta.

Kaikki ovat siis työkokeilussa joten virallinen työttömyysprosentti on nolla.

Vierailija
34/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko Poliisimestari poliisi? Kuka on hänet virkaan nimittänyt ja millä mandaatilla?

Kuka säätää Muumilaakson lait?

Vierailija
35/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko Poliisimestari poliisi? Kuka on hänet virkaan nimittänyt ja millä mandaatilla?

Kuka säätää Muumilaakson lait?

Kyllä Poliisimestarillakin joku päämaja on josta saa käskyt. Yhdessä jaksossahan Muumilaakson poliisiasema aiottiin lakkauttaakin kun Poliisimestari oli niin hyvin onnistunut kitkemään rikollisuuden.

Vierailija
36/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskamuikkunen teki isot rahat it-buumin aikana ja irtaantui sitten kyllästyttyään oravanpyörästä. Ei tietenkään paljasta tätä kellekään, ei jaksaisi kuunnella esim. nipsun hölinää sijoitusmarkkinoista tms. Nuuskamuikkusella myös vaimo ja yksi lapsi Thaimaassa, käy talvisin heitä moikkaamassa. Järjestely sopii molemmille.

Nipsu on periaatteessa työtön mutta sanoo Tinderprofiilissaan olevansa "yrittäjä/entrepeneur". Amis ja osamaksu haisee.

Vierailija
37/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on sitten sama kuin persuilla!

Eikö kepulaiskunnissa kuten Paltamo, Sonkajärvi, Valtimo, Rääkkylä yms. Ole suurin työttömyys.

Paltamossa ja Valtimolla on pienempi työttömyysprosentti kuin Helsingissä.

https://yle.fi/uutiset/3-6954276

Vierailija
38/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei ole lainkaan työttömyyttä, kaikkihan ne  on töissä lapsia lukuunottamatta tai sitten kotiäitejä.

Vierailija
39/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, eihän niillä ole peräreikääkään niin ei tartte huolehtia ruokailusta kovin usein. Kaipa kirjailijan muistelmateoksilla saa perus lämmön pidettyä, että voi talvella nukkua lämpimässä kodissa.

Haisulihan taas on ihan perinteinen rosvo.

Vierailija
40/44 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elävätkö muumit pelkällä hillolla. Puutarhahoito ei taida muuta tuottaa kuin punaisia viinimarjoja ja ruusuja. Lättyjä kai syövät myös, mutta mistä on saatu rahat muniin ja jauhoihin. Olisiko saatu maataloustukiaisia niiden viinimarjapensaiden vuoksi. 

Saavat maataloustukea marjapensaisiin samalla tavalla kuin Helsingissä tukea saa siirtolapuutarhamökkien pihojen pensaisiin sitä saa. Tiesikö, että pääkaupunkiin jaetaan enemmän marjapensastukea kuin koko muulle maalle yhteensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän