Onko kalat masentuneita jos ne hiippailee hitaasti
ympäriinsä vaisuina eikä paljon liikuta eviä. ja välilä kelluu pinnalla kuin kuono melkein ylhäällä ja katselee masentuneen näköisenä? kyllä ne ruokaa syö mutta vaikuttaa vaisuilta. ei haukp happea pinnalla vain pitää suuta vainsiinä ylhäällä. onko mun platyt masentunut?
Kommentit (28)
Suosittelen kalakuiskaajaa. Hän osaa kysyä miltä kaloista tuntuu. Ei maksa kuin 200 tunti
Ei ole varaa kalakuiskaajaan. Vesi on jo monta kuukautta vanhaa eli ei pitäisi olla huonoa. Siis tietenkin vaihdan sitä mutta ei ole nitriittejä eikä muuta. Siellä elää iloisia seeprakaloja ja monnisia ja imumonni. Ne ei näytä nyrpeää naamaa kuten nämä uudet platyt. Eläinkaupan myyjä sanoi että platyt sopii samaan veteen. Vein niille muovipussissa akvaarioni vettä ja ne testasi. Ei ne varpailla hiippaile vain silleen evillä. Kyllä ne liikkuu mutta tosi hitaasti kuin hidastetusti ja käy syömässä kun on ruoka-aika mutta niiden ilme on sellainen tyytymätön. En tiedä mitä tehdä. Miten piristäisin platyjäni? Ja mistä tietää niiden sukupuolen? Ne ei yritä paritella edes. On varmaan liian masentuneita?
Ne ei tykkää uudesta maisemasta, hanki niille jotain virikkeitä ja leluja.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:08"]ympäriinsä vaisuina eikä paljon liikuta eviä. ja välilä kelluu pinnalla kuin kuono melkein ylhäällä ja katselee masentuneen näköisenä? kyllä ne ruokaa syö mutta vaikuttaa vaisuilta. ei haukp happea pinnalla vain pitää suuta vainsiinä ylhäällä. onko mun platyt masentunut?
[/quote]
Ne on myrkyttyny, kipeitä tai hapetta
Voi ei mitä mä teen??? Mä ostin ne eilen.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:10"]Voi ei mitä mä teen??? Mä ostin ne eilen.
[/quote]
Ne ei sit sopeutunu
Harmi :(((( Mä olisin niin toivonut että ne viihtyy!
Eivät kaikki kalat voi aina olla rempseitä.
Ehkä naaraita masentaa kun uros ei anna?
Asiasta et mitään tiedä mut väkisin hymyilytt kuin luin kysymyksen, toi kalojen HIIPPAILU :DDDDDDDDDDDDD
Voiko kaloillakin olla eri ilmeitä? Uusilla kaloilla nyt menee totutteluun jonkin aikaa, jotkut kyhjöttää puskissa piilossa ja sun sitten hiippailee.
Laita ilmapumppu sinne tai puhaltele pillillä ilmaa sinne veteen
Meillä tuo on merkki, että vettä pitää vaihtaa.
10 jatkaa, että mieheni porasi kalakaappiin lisähyllyn. Jostain syystä keltabarbit järkyttyivät siitä niin, että olivat pari vuotta vaisuja. Nyt ovat taas normaaleja. Kalakaupassakin ihmettelivät, kun kerroimme.
Onko sulla oikeanlaatuinen vesi? Toisille lajeille käy vain kova toisille taas pehmeä. Eläinkaupan myyjä osaa kertoa millaisen mikäkin laji tarvitsee ja millaista sun kotipaikkakunnalla on. Kai sulla oli vesi akvaariossa valmiina 2 viikkoa ennen kalojen laittoa? Tarkista happi myös, ja oikea valaistus.