Mitä tekisitte omissa häissänne toisin?
Tarkoituksena siis listata mitä tekisitte toisin näin vinkkinä tulevan kesän morsiammille.
Itselläni oli muutama juttu:
- Laittaisin maksullisen baarin - eli alkoholittomat saisi ilmaiseksi mutta viinakset maksaisivat. Syynä miehen sukulaiset jotka juovat ihan älyttömästi
- Kutsuisin vähemmän ihmisiä ja pitäisin muutenkin pienemmät häät
- Sillä välin kun minä ja mies olimme hääkuvassa olisin pistänyt cocktailtarjoilut ja juomat tarjolle, sekä istumapaikkoja
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 21:27"]Tarkoituksena siis listata mitä tekisitte toisin näin vinkkinä tulevan kesän morsiammille. Itselläni oli muutama juttu: - Laittaisin maksullisen baarin - eli alkoholittomat saisi ilmaiseksi mutta viinakset maksaisivat. Syynä miehen sukulaiset jotka juovat ihan älyttömästi [/quote] Kuulostat tylsältä ja tiukkapipoiselta, ei ihme että vieraat halusivat juoda itsensä tainnoksiin. Mikään ei ole niin tylsää kuin tarjoiluissa pihistelevä, nipottava morsian.
[/quote]
Kuulostat kammottavalta vieraalta.
Meidän häistä on ihanat muistot :) Mulla on pari pientä juttua mitä vain korjaisin: ohjeistaisin valokuvaajan vielä tarkemmin. Olin pyytänyt kuvia tietyistä tilanteista ja asioista mutta hän otti lähinnä laajoja yleiskuvia. Olisin halunnut tietyistä yksityiskohdista itselleni muistoksi kuvia. Toinen asia koskee bändin soittolistaa, eli toivelistan lisäksi tekisin näitä-ei-saa-soittaa-listan. Omissa häissäni en olisi halunnut kuulla inhokkejani.
Ottaisin ammattivalokuvaajan hääpaikalle, komentaisin kaason laittamaan sen huntuni paremmin ennen alttarille astelua, en tanssisi ensin mieheni, sitten appeni, sitten isäni kanssa . Tylsää varmaan vieraille, kun muut ei päässeet vieläkään. Tuon vanhan tavan luiin jostain ja se nolottaa aina, kun se muistan tehneeni.
Meilläkin oli kaikinpuolin ihanat häät! Minun pieni, kirjaimellisesti kauneusvirhe oli se, etten lisännyt tarpeeksi/ollenkaan puuteria illan mittaan. Ammattimeikkaaja teki hienon meikin, mutta kyllähän se päivän tiimellyksessä sulaa. Illan kuvissa naamani kiiltelee pahemman kerran. Mutta hauskaa oli!
Eli ensi kesän morsiammille: Muistakaa puuteroida! Te olette kuvauksen kohde koko päivän.
Sanoisin: "En tahdo.", koska siitä se kyykyttäminen alkoi.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 23:17"]
Sanoisin: "En tahdo.", koska siitä se kyykyttäminen alkoi.
[/quote] TÄMÄ!
Tarjoaisin vieraille edes vähän alkoholia pitkin päivää. Meillä oli vihkiminen puolen päivän jälkeen ja sitten mentiin juhlapaikalle, jossa oli naposteltavaa ja ruuat plus kakkukahvit sekä muuta ohjelmaa. Alkoholia alettiin tarjoilla vasta kun bändi alkoi soittaa illalla kymmeneltä. Tuntui että sitä ennen puolet vieraista karkaili koko ajan lähikauppaan ja istuskeli pihalla juomassa omia juomia ja kukaan ei tullut tanssimaan kun bändi soitti. Vieraat olivat kaikki lähteneet jo yhden aikoihin. Tuntui että kaikilla oli tylsää koko päivän. :( kaverit kyllä urheasti sanoi että oli tosi kivat häät ja ruoka oli herkullista
Ostaisin käytetyn, uudenveroisia, puvun. Liikkeiden hinnoissa järjettömästi ilmaa ja pukuun lohkesi iso osa budjetista.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoaisin vieraille edes vähän alkoholia pitkin päivää. Meillä oli vihkiminen puolen päivän jälkeen ja sitten mentiin juhlapaikalle, jossa oli naposteltavaa ja ruuat plus kakkukahvit sekä muuta ohjelmaa. Alkoholia alettiin tarjoilla vasta kun bändi alkoi soittaa illalla kymmeneltä. Tuntui että sitä ennen puolet vieraista karkaili koko ajan lähikauppaan ja istuskeli pihalla juomassa omia juomia ja kukaan ei tullut tanssimaan kun bändi soitti. Vieraat olivat kaikki lähteneet jo yhden aikoihin. Tuntui että kaikilla oli tylsää koko päivän. :( kaverit kyllä urheasti sanoi että oli tosi kivat häät ja ruoka oli herkullista
HUH! Tosiaan myöhään aloititte tarjoilun. Miksi noin? Ei ihme, että takakontilla viihdyttiin.
Meillä oli aivan ihanat, hauskat ja viihtyisät häät. Vieraita oli reilu sata, ja pelkäsin ahtautta. Kuitenkin paikalle olisi mahtunut ainakin parikymmentä henkeä lisää. Kaduttaa joidenkin ihmisten karsiminen pois kutsulistalta.
Lisäksi palkkaisin paikalle ammattikuvaajan ja panostaisin enemmän kuvaamiseen. Haastavien valo-olosuhteiden vuoksi harrastelijoiden välineillä otetut kuvat eivät ole kovin hyviä.
Oltais menty vain maistraatissa naimisiin ja sen jälkeen joku pieni ruokailu todella pienen porukan kesken. Loput häihin säästetyt rahat oltais laitettu kunnolliseen häämatkaan ja säästetty tulevaisuutta varten. Vaikka ei ollu mitkään megapippalot, rahaa meni silti ihan liikaa siihen nähden, mitä siitä sai. Molemmat oltiin ihan poikki järjestelyistä, kauhea kiire koko päivän jne. Ei edes ehditty viettää hääyötä. Ja todella yllättäviä (sekä epätodennäköisiä) rahamenoja tuli häiden jälkeen, joten ne rahat olisi tullu kipeästi tarpeeseen. Kannattaa säästää varmuuden varalle, kuin tuhlata häihin. Se on vain yksi päivä.
Häillä ei oikeastaan ole paljoakaan väliä. SIllä on mitä sen jälkeisinä 10-20-30-40-50 vuotena tapahtuu.
Ottaisin valokuvaajan koko illaksi.