Mitä tehdä? 75v äitini ei suostu ottamaan kolmatta koronarokotusta
Ei kuulemma tahdo mihinkään jatkuvaan rokotusrumbaan. Olen yrittänyt sanoa, että järkevä ihminen ottaa sen kolmannen rokotteen. Mutta hän ei kuuntele.
Kommentit (34)
Vaihdetaanko? Mun vanhempani eivät ole ottaneet sitä ensimmäistäkään. 70 ja 74, toisella 40 vuotta MS ja toisella 60 v tupakointia.
71- vuotias isäni otti kolmannen rokotuksen viime viikolla ja sanoi, että ottaa tarvittaessa vaikka viikottain.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä hoidoista, myös rokotuksista. Jos hänelle ei ole määrätty laajennettua edunvalvontaa, ei kukaan voi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaanko? Mun vanhempani eivät ole ottaneet sitä ensimmäistäkään. 70 ja 74, toisella 40 vuotta MS ja toisella 60 v tupakointia.
Eli molemmat tietävät, kuinka vaikeaa ja haurasta voi elämä olla. Siksi eivät uskalla riskeerata rokotteen vuoksi yhtään enempää.
Heidän logiikkansa kieltämättä eroaa omastani, jolla on kolme autoimmuunia, saman verran rokotuksia ja työ sotella.
Tunge peukalo perseeseesi ja pidä turpasi kiinni.
Varmaan sun pittää nyt mennä väkisillä pahoinpitelemään ja piikittämään se vastoin tahtoa sitten senkin fanaatikko
Vierailija kirjoitti:
71- vuotias isäni otti kolmannen rokotuksen viime viikolla ja sanoi, että ottaa tarvittaessa vaikka viikottain.
Kysyn vuoden parin päästä haluaako vielä ottaa viikottain jos on terveenä, epäilen.
Kysy, mistä löytyy kaikki tärkeät paperit perunkirjoitusta varten.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä. Rupea keräilemään heiltä "varmuuden vuoksi" kokoon tärkeitä papereita. Sano myös että kannattaa tehdä hoitotahto OmaKannassa, sinä voit auttaa. Tai tulosta hoitotahtolomake netistä ja anna heille täytettäväksi. Kirjoita kummallekin myös edunvalvontavaltuutus nimellesi ja pyydä allekirjoittamaan.
Jos vielä tuon tekevät kiltisti eivätkä muuta käsitystään, niin tee lisäksi paperi, johon kysyt heiltä toiveita hautajaisista ja sellaisesta.
Jos eivät senkään jälkeen ota rokotetta, sitten ainakin sinulla on kaikki paperit valmiina. Nuohan kannattaisi olla valmiina VAIKKA ottaa rokotteen tuonikäisillä.
Mun äiti ei ota kolmatta rokotetta, 76v siskonsa kuoli kolmannen rokotteen sivuvaikutuksiin.
Aikuinen ihminen saa kyllä ihan itse päättää ja kannattaa olla ärsyttämättä liikaa.
Mun siskosi yritti myös ylipuhua meidän äitiä ja tultiin mutsin kanssa siihen päätöksen, että parempi kun pistää välit poikki kun ei jaksa kuunnella sitä kitinää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tämä. Rupea keräilemään heiltä "varmuuden vuoksi" kokoon tärkeitä papereita. Sano myös että kannattaa tehdä hoitotahto OmaKannassa, sinä voit auttaa. Tai tulosta hoitotahtolomake netistä ja anna heille täytettäväksi. Kirjoita kummallekin myös edunvalvontavaltuutus nimellesi ja pyydä allekirjoittamaan.
Jos vielä tuon tekevät kiltisti eivätkä muuta käsitystään, niin tee lisäksi paperi, johon kysyt heiltä toiveita hautajaisista ja sellaisesta.
Jos eivät senkään jälkeen ota rokotetta, sitten ainakin sinulla on kaikki paperit valmiina. Nuohan kannattaisi olla valmiina VAIKKA ottaa rokotteen tuonikäisillä.
Siis kehotatko oikeasti ap:ta tonkimaan vanhempiensa papereita ja keräilemään niitä kokoon? Eli mitä papereita mahdat nyt tarkoittaa - osakekirjoja, lainhuudatustodistuksia, testamentteja? Hoitotahdolla ei ole merkitystä, siellä on Omakannassa jo elvytyskielto, jonka lääkäri on sinne laittanut. Edunvalvontavaltuutus kannattaa aina tehdä perheen ulkopuoliselle, ei lapsille (neuvoo ET-lehti). Hautajaistoiveet on varmasti jo kirjattu, ei niitä enää kannata kysellä.
Kolmas rokote ei pelasta ketään, joten miksi se pitäisi ottaa? Tarvitaan neljäs, viiden, ja kuudeskin ennen kesää.
Minkäs sinä sille teet... et litään. Äitis on itsenäinen ihminen. Jos sairastuu niin sairastuu.
Itse olen 63 työssä käyvä, ensi viiolla 3.rokote
Antakaa sairaitten läheistenne tehdä ns. kunniallisen itsemurhan jättämällä rokotteet ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään ottaisi, jos mulla ois ms-tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kehotatko oikeasti ap:ta tonkimaan vanhempiensa papereita ja keräilemään niitä kokoon? Eli mitä papereita mahdat nyt tarkoittaa - osakekirjoja, lainhuudatustodistuksia, testamentteja? Hoitotahdolla ei ole merkitystä, siellä on Omakannassa jo elvytyskielto, jonka lääkäri on sinne laittanut. Edunvalvontavaltuutus kannattaa aina tehdä perheen ulkopuoliselle, ei lapsille (neuvoo ET-lehti). Hautajaistoiveet on varmasti jo kirjattu, ei niitä enää kannata kysellä.
Kolmas rokote ei pelasta ketään, joten miksi se pitäisi ottaa? Tarvitaan neljäs, viiden, ja kuudeskin ennen kesää.
No nuo kaikki tiedot saa tytär vanhempien kuoltua käsiinsä ihan laillisesti, joten ihan hyvin voisivat vanhemmat nyt ne hänelle näyttää ja laittavat ne yhdessä tiettyyn kansioon tms.
Elvytyskieltoa ei voi lääkäri laittaa minnekään vaan se on henkilön itsensä ilmoitettava. Lääkärillehän se annettaan tiedoksi POTILAAN tahtona.
Edunvalvojana yleensä on omainen, toki siitä määrää viranomainen. Valtakirjan voi tehdä myös etukäteen, ei tarvitse heti sitä edunvalvontaa.
Miten niin kolmas rokote "ei pelasta ketään"? Oletko joku ennustajaeukko? Höps. Kyllä se voi pelastaa nimenomaan iäkkään ja sairaan hengen. Ja jos tarvitaa uusi rokote joka 3. kuukausi, sitten tarvitaan ja ne otetaan. Samalla lailla kuin otat säännöllisesti lääkkeet muitakin sairauksia varten. Selvä kuin pläkki.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa sairaitten läheistenne tehdä ns. kunniallisen itsemurhan jättämällä rokotteet ottamatta.
Inha tapa kuolla toi koronavirus. En suosittele. Ja kalliiksi tulee.
Ei ole sinun tehtäväsi tehdä asian suhteen yhtikäs mitään.