Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin lastensuoj. asiakas 15v sitten, voinko saada asiakastiedot vielä?

Vierailija
21.04.2015 |

Perheemme on ollut lastensuojelun asiakkuudessa 15 vuotta sitten. Olen monet asiat jo läpikäynyt ja käsitellyt, mutta noista ajoista ja esim perhetyöntekijän käynneistä on jäänyt mustia aukkoja. Oman eheytymisen kannalta näkisin tarpeellisena saada tietää mitä silloin viranomaisten silmissä tapahtui. Vieläkö noita tietoja voi saada, onko noin vanhat vielä jossain arkistossa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle annettiin vain mahdollisuus päästä lukemaan tietojani, jotka olivat parin edeltävän vuoden ajalta, eikä niissä olleita räikeitäkään asiavirheitä suostuttu korjaamaan. Siellä on sitten väärät diagnoosit ja muuta tyhmää pitempään luettavissa kuin rikosrekisterissä pedofilin tiedot.

Hoitava lääkäri suuttui asiasta ja ilmoitti, ettei anna mitään papereita sos.toimistoon vietäväksi, kun tulkitsevat asioita niin päin honkia. Lääkäri sanoi myös, että ilmoittaisi asiaan kuuluville tahoille, jos olisin jollekin vaaraksi, mutta eipä sille tullut koskaan tarvetta. Olen ollut jo yli 10 vuotta terve. (Minulla ei koskaan ollut psykiatrista diagnoosia, mutta näköjään muitakin sairauksia täytyy kaivella)

Vierailija
2/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos vaan menisit eteenpäin, etkä märehdi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On arkistossa. Ota siihen sossuun yhteys jonka ls-asiakkaana olet ollut. Ja hienoa että käsittelet kunnolla asiat!

Vierailija
4/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus saada kaikki sinusta kirjatut raportit itsellesi. Soita sen kaupungin sosiaalitoimeen jossa olitte asiakkaana, opastavat eteenpäin sieltä.

Vierailija
5/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan, mutta mikset vaan kysy sieltä?

Vierailija
6/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työni kautta tekemisissä paikallisen lastensuojelun kanssa (asun siis samassa kaupungissa kuin lapsenakin), en ole kehdannut kysyä, kun pelkään ammatillisuuden puolesta.. vaikka siis eihän se minun vikani ole, että lapsuuden perheessäni oli ongelmaa..

ap

Vierailija
7/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Itse tilasin juuri 13 v vanhat paperit.

Vierailija
8/8 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 18:27"]

olen työni kautta tekemisissä paikallisen lastensuojelun kanssa (asun siis samassa kaupungissa kuin lapsenakin), en ole kehdannut kysyä, kun pelkään ammatillisuuden puolesta.. vaikka siis eihän se minun vikani ole, että lapsuuden perheessäni oli ongelmaa..

ap

[/quote]

No mutta niillä on vaitiolovelvollisuus, ja kuten itsekin sanoit, ei ne ongelmat sun lapsuudessa olleet mitenkään sun vika. Ehkä tuo dokumenteista kysyminen lastensuojelusta ja siihen liittyvästä häpeän tunteesta eroon pääseminen on yksi askel siihen että saat asian käsiteltyä ja parannuttua. Tsemppiä!