Eläkeläinen! Miksikä haluat, että sinua kutsutaan? Ikäihmiseksi, vanhukseksi, senioriksi vai joksikin muuksi?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mites ihan normaali nainen tai mies?
Mutta jos on vaikka eläkeläisten tanssit?
Varttuneiden tanssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30 vuotias eläkeläinen, joten en halua että minua kutsutaan vanhukseksi. En edes halua, että minut määritellään eläkkeen mukaan ja puhutellaan eläkeläiseksi. Mielummin määritellään vaikka naiseksi ja puhutellaan rouvaksi tai neidiksi. Mutta miksi eläkkeen pitää määritellä ihminen? Olisiko se entinen ammatti hyvä nimike?
En ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota että idendifioidaan itsesä vanhan työn mukaan. Vaaleissa varsinkin on ehdolla vanhempia henkilöitä, jotka voivat ilmoittaa tittelikseen vaikka "myymälä päällikkö" vaikka ei ole ollut enää yli kymmeneen vuoteen työelämässä.
Niin minäkin luulin, että olen entinen xxx, kun menin lääkärin pakeille ja olin muuttanut paikkakuntaa.
Lääkäri ei tuntenut tietenkään minua tai tiennyt ammattiani, joten hän kysyi minulta mitä teen. Sanoin, että olen joutunut jäämään eläkkeelle ( fyysiset syyt iso leikkaus) eli olen entinen xxx.
Lääkärini ( n 60v ) siihen, että et ole mikään entinen xxx. Olet sitä aina. Ei se ammatti ja kokemus mihinkään häviä. Ymmärrän sen, että varsinkin vaaleissa pitää tuoda ammatti esiin ja sitten on maininta; eläkkeellä. Tai akateemisissa todetaan , että on emerita tai emeritus jne.
Eikös tämän pitäisi sitten päteä myös muilla osa-alueilla. Usein ollessani pyöräilemässä käy niin että joku äiti tai isä varoittaa lasta pyöräilijästä. Pitäisikö minun ensi kerralla pysähtyä ja sanoa että ON MINULLA NIMIKIN OLEMASSA!?
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämän pitäisi sitten päteä myös muilla osa-alueilla. Usein ollessani pyöräilemässä käy niin että joku äiti tai isä varoittaa lasta pyöräilijästä. Pitäisikö minun ensi kerralla pysähtyä ja sanoa että ON MINULLA NIMIKIN OLEMASSA!?
Pyöräilijä voi olla vanhakin. Mut se syy, miksi lapsen pitää varoa, on se pyörällä ajo. Ja varmaankin siinä tilanteessa näkyvissä on vain se yksi pyöräilijä, jota varoa.
Ja sun nimeähän ne ei tietenkään oletettavasti tiedä. Ja vaikka tietäisivät, että olet vaikka Maija, niin miksi lapsen pitäisi tietää varoa Maijaa? Onko Maija vaarallinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijä voi olla vanhakin. Mut se syy, miksi lapsen pitää varoa, on se pyörällä ajo. Ja varmaankin siinä tilanteessa näkyvissä on vain se yksi pyöräilijä, jota varoa.
Ja sun nimeähän ne ei tietenkään oletettavasti tiedä. Ja vaikka tietäisivät, että olet vaikka Maija, niin miksi lapsen pitäisi tietää varoa Maijaa? Onko Maija vaarallinen?
Ei tarvitse. Mä jo varon niin paljon että ei ole mitään vaaraa vaikka lapsi ei tajuaisi minun olevan olemassa.
Onhan tuonikäisiä jotka vielä ajaa. Tiedän erään 91v rouvan joka ajaa ystäviensä luo ym Helsingissä. Helsingissä on myös 83v taksikuski. Hänestä oli juttu jossain uutisessa vähän aikaa sitten.