Eläkeläinen! Miksikä haluat, että sinua kutsutaan? Ikäihmiseksi, vanhukseksi, senioriksi vai joksikin muuksi?
Kommentit (67)
Lapsenlapsellemme olen MUMMO. Koska muut mummoilu- nimet kertovat että mummolla on ikäkriisi. Mummo on mummo , vaikka siitä muokkasi miten hienoa muunnosta vaikka Grand Lady !
Muuten muille kutsutaan etunimellä, tottakai !
Eihän murrosikäistäkään kutsuta nimellä "murkku" 😂
Ihan nimellä voi kutsua ja saa sinutella. Eläkeläisyyttä voi tiedustella jos on tarjolla eläkeläisalennuksia.
Ennen oli eläkeläisten ryhmämatkoja rollaattori matkat.
Vierailija kirjoitti:
Olen 30 vuotias eläkeläinen, joten en halua että minua kutsutaan vanhukseksi. En edes halua, että minut määritellään eläkkeen mukaan ja puhutellaan eläkeläiseksi. Mielummin määritellään vaikka naiseksi ja puhutellaan rouvaksi tai neidiksi. Mutta miksi eläkkeen pitää määritellä ihminen? Olisiko se entinen ammatti hyvä nimike?
En ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota että idendifioidaan itsesä vanhan työn mukaan. Vaaleissa varsinkin on ehdolla vanhempia henkilöitä, jotka voivat ilmoittaa tittelikseen vaikka "myymälä päällikkö" vaikka ei ole ollut enää yli kymmeneen vuoteen työelämässä.
Olen 70+ ja ihan sama miten kutsutaan 😁 tutummat etunimellä, vieraammat rouvittelee. Ei kukaan ole puhutellut seniori, vanhus tai eläkeläinen....missä tilanteessa muka henkilöä ruvetaan näillä määrittämään? Mikään näistä ei mitenkään loukkaa joten siitä vaan 😂
Uimahallit kylpylät voisi rakentaa +55 osastot altaat saunat erikseen onhan noloa olla nuorten tiellä siellä. +55 kylpytynnyrit ja poreammeet.Vanhusten oma baari mukavat sohvat ja pelejä se on kauheempi myrkky kahvi kuin alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsenlapsellemme olen MUMMO. Koska muut mummoilu- nimet kertovat että mummolla on ikäkriisi. Mummo on mummo , vaikka siitä muokkasi miten hienoa muunnosta vaikka Grand Lady !
Muuten muille kutsutaan etunimellä, tottakai !
Eihän murrosikäistäkään kutsuta nimellä "murkku" 😂
Mummo on mummo oikeassa asiayhteydessä eli isoäidin ollessa kyseessä. Sitäkin nimitystä käytetään väärin tyyliin "mummo jäi auton alle". Mistä toimittajat tietävät kuka on mummo ja kuka ei. Kaikilla ei ole lapsiakaan.
Kyllähän se vähän leuhkalta tuntuu kun nuoremmat puhuttelee "herraksi". Ja eihän se ole mitenkään iästä kiinni. Nuorempaakin voi sanoa herraksi, mutta en oikein tiedä että onko tuokaan hyvä kun siinä on tuo sukupuolileima mukana.
t. M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtöntä kutsutaan työttömäksi, eläkeläistä eläkeläiseksi. Kaikki eläkeläiset eivät ole vanhuksia.
Määrittelet sitten ihmiset työn tai sen puutteen kautta?
Määritelläänhän eläkeläinenkin eläkkeen tai sen puutteen kautta, miksi ei myös työtöntä?
Mut yx nainen monta lasta ollut, ajeli volkkarilla vielä 80- vuotiaana mattopesulle.
Kofeiini myrkkyä kirjoitti:
Uimahallit kylpylät voisi rakentaa +55 osastot altaat saunat erikseen onhan noloa olla nuorten tiellä siellä. +55 kylpytynnyrit ja poreammeet.Vanhusten oma baari mukavat sohvat ja pelejä se on kauheempi myrkky kahvi kuin alkoholi.
Itse olet kylpytynnyri
Nimellä puhuttelu riittää. Aloin saada eläkettä ollessani yhdeksännellä luokalla.
Eläkeikään on vielä pitkään enkä omasta puolestani aio jäädä eläkkeelle välttämättä koskaan jos olen vielä hengissä ja työkykyinen vanhempanakin. Ihan vaan tohtori kelpaa puhuttelumuodoksi oikein hyvin sitten ikäihmisenäkin kuten useimmissa maissa ja kielissä on tapana. Suomalaiset kutsukoon miksi lystäävät, eihän Suomessa mitään varsinaista tapakulttuuria ole koskaan ollutkaan.
80- vuotiaat lentäjät kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mites ihan normaali nainen tai mies?
Mutta jos on vaikka eläkeläisten tanssit?
Miksi se pitäisi jotenkin nimetä? Kertoo vaan että on "tanssit" ja soittamassa on "soitinyhtye Korsuveikot", niin eiköhän se kohdeyleisö valikoidu sen mukaan.
Tälkaiset tanssimainokset taitaa kuulua sotienjälkeiseen aikaan. Nykyeläkeläisille voisi sopia "lauantaina disko"
Vanhusten karaoke baari ja humppa festivaali. 70 vuotiaiden yrittäjien bileet.
Ja ne yhteiset reissut bussilla jonnekin kohteeseen, koko matkan raikuu ruusuja hopeamaljassa nuotin vierestä lauleskellen, ei ikinä enää.🤮
Minä odotan kovasti, että alettaisiin tytötellä.
Vierailija kirjoitti:
Teidän korkeutenne
?💕
:))) Paitsi jos on matala ihminen :)
Ja sitten niiaus, leuka tiukasti rinnassa, eläkä katso silmiin :)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30 vuotias eläkeläinen, joten en halua että minua kutsutaan vanhukseksi. En edes halua, että minut määritellään eläkkeen mukaan ja puhutellaan eläkeläiseksi. Mielummin määritellään vaikka naiseksi ja puhutellaan rouvaksi tai neidiksi. Mutta miksi eläkkeen pitää määritellä ihminen? Olisiko se entinen ammatti hyvä nimike?
En ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota että idendifioidaan itsesä vanhan työn mukaan. Vaaleissa varsinkin on ehdolla vanhempia henkilöitä, jotka voivat ilmoittaa tittelikseen vaikka "myymälä päällikkö" vaikka ei ole ollut enää yli kymmeneen vuoteen työelämässä.
Sillä varmaan halutaan vain ilmoittaa mitä on tehnyt elämässään, kertoohan se esim koulutustaustasta hotain. Yleensä akateemiset ilmoittavat tittelinsä, esim professori. Sillä on äänestäjille merkitystä.
No onhan tässä vastannut jo vaikka kuinka moni, melkein kaikki.