Eläkeläinen! Miksikä haluat, että sinua kutsutaan? Ikäihmiseksi, vanhukseksi, senioriksi vai joksikin muuksi?
Kommentit (67)
Eikö kaikilla ole oma nimi, kutsu nimellä.
mites ihan normaali nainen tai mies?
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos on vaikka eläkeläisten tanssit?
Nimellä voisi sitten kutsua mutta kai eläkeläinen käy. Eikös se ole ihan luonnollista jossain kohtaa olla eläkkeellä?
Miksi ikää pitäisi jotenkin alleviivata? Sano vaikka Pentiksi.
Olisi parempi olla muistuttamatta ikävuosista paitsi silloin kun se syystä tai toisesta pitää ottaa huomioon.
Dinosaurus käy mulle, olenhan seksuaalinen tyrannosaurus.
M47
Olen 55-vuotias eläkeläinen, minulle passaisi, että sanotaan nimeltä tai eläkeläiseksi. Jos joku haluaa sanoa jollain muulla nimityksellä, niin eipä tuo tunnu missään.
Paappa on hyvä, vanha käpykin käy
Olen 30 vuotias eläkeläinen, joten en halua että minua kutsutaan vanhukseksi. En edes halua, että minut määritellään eläkkeen mukaan ja puhutellaan eläkeläiseksi. Mielummin määritellään vaikka naiseksi ja puhutellaan rouvaksi tai neidiksi. Mutta miksi eläkkeen pitää määritellä ihminen? Olisiko se entinen ammatti hyvä nimike?
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos oletkin Mirja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi jotenkin nimetä? Kertoo vaan että on "tanssit" ja soittamassa on "soitinyhtye Korsuveikot", niin eiköhän se kohdeyleisö valikoidu sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikilla ole oma nimi, kutsu nimellä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos oletkin Mirja?
Olisin aika hämmentynyt
Ihan vaan etunimelläni haluan, että kutsutaan. Tai lempinimelläni, jota lähisuku käyttää. Eikä saa teititellä.
Etunimeltä saa kutsua ja sinutella saa. Jos on joku kaima, josta pitää erotella, voi käyttää muotoa "Virtasen Lissu" (nimi muutettu).
Työtöntä kutsutaan työttömäksi, eläkeläistä eläkeläiseksi. Kaikki eläkeläiset eivät ole vanhuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet vaan ja kumarrat, kysy sitten nimeä tanssiessa, vaan pöllö rupeaa siinä kutsumaan eläkeläiseksi tai vanhukseksi tms.
En ole vielä oikeaa kohderyhmää, mutta tuo ikäihminen on ollut minusta aina puistattava nimitys.