Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet tyhjässä kaupungissa kävelyllä. Tulee jalankulkijalle punainen valo. Noudatatko punaista vai käveletkö?

Vierailija
02.01.2022 |

Minä nimittäin noudatan!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen päin punaista, mutta autolla ajaessa en samaa pysty tekemään. Tuntuu jotenkin, että isompi vahinko, vaikka ketään ei olisi mailla halmeillakaan.

Vierailija
22/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vain kävelen punaisia päin tässä tilanteessa, riippuen siitä onko ketään näköpiirissä.

Autolla ajaessa saatan myös ajaa päin punaisia keskellä yötä jos on selvää että ketään ei ole missään, tosin tämä edellyttää sitä että olen pirteä ja valppaana. Jos olen yhtään epävarma en aja punaisia päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se kaupunki on Singapore tai joku Kiinan iso kylä, jossa sua kuvataan joka nurkalla, niin noudattaisin.

Joensuussa en.

Vierailija
24/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kerran kun tulin yövuorosta kotiin ja tulin melko isoon risteykseen, monta kaistaa, mutta ei ketään missään, paitsi minä ja takanani tullut auto. Ajoin risteyksen läpi ja valot vaihtuivat heti sen jälkeen punaisiksi, mutta takana tullut auto ei heti huomannut, vaan jatkoi hetken, jarrutti keskelle risteystä ja peruutti takaisin, vaikka mistään ei tullut ketään. Sydämeni hieman läikähti hänelle. Ajattelin että näin voi käydä ehkä vain Suomessa.

Takan tuleva oli ehtinyt keskelle risteystä kun valo vaihtui ja ajovuoro olisi ollut hänellä vaikka muilla olisi ollut vihreä.

Saattoi se vaihtua hänelle jo ennen kuin ehti risteykseen, ei hän ihan puskurissa kiinni ajanut. No, se ei ollut pointti, vaan se tunnollisuus oli sympaattista, vaikka hän oli käytännössä yksin siinä risteyksessä.

Vierailija
25/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudatan liikennesääntöjä.

Olin serkun häissä pikkukaupungissa ja kun oli tylsää lähdettiin käymään parilla kaljalla. Sitten yöllä n. yhden aikaan lähdettiin kapakasta kävelemään häätaloa kohti.

Kaupunki oli tyhjä ja käveltiin koko porukka punaisia jalankulkuvaloja päin (ne oli uutuus silloin). Päästiin yli ja kulman takana oli mustamaija ovi auki. Kohtelias poliisi pyysi peremmälle, mutta me kaikki emme autoon mahtuneet. Koko porukalle tuli sakot, sellaiset ihan oikeat, tulojen mukaan (rikemaksua ei vielä ollut).

Oli pirun kallis kävely, mutta opettavainen.

Vierailija
26/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävele punasia päin koskaan!

Vierailija
27/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata. Jotkut valot on sellaisia, että eivät vaihdu ellei ole autoja liikkeellä.

Vierailija
28/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin serkun häissä pikkukaupungissa ja kun oli tylsää lähdettiin käymään parilla kaljalla. Sitten yöllä n. yhden aikaan lähdettiin kapakasta kävelemään häätaloa kohti.

Kaupunki oli tyhjä ja käveltiin koko porukka punaisia jalankulkuvaloja päin (ne oli uutuus silloin). Päästiin yli ja kulman takana oli mustamaija ovi auki. Kohtelias poliisi pyysi peremmälle, mutta me kaikki emme autoon mahtuneet. Koko porukalle tuli sakot, sellaiset ihan oikeat, tulojen mukaan (rikemaksua ei vielä ollut).

Hah, pilkunnussijapoliisit! Jos tää tarina nyt ees oli totta. Mutta aika harva poliisi sakottaa päin punaisia kävelystä, koska yksinkertaisesti on muutakin tekemistä. Eikä tarkoitus ole myöskään kiusata tavan kansalaisia.

Vierailija
29/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos on lapsia lähellä, niin en kävele punaisia päin. En halua, että oppivat sen tavan. Jos on tosiaan tyhjää, niin kävelen.

Vierailija
30/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työmatkalla on hassu kohta, kun on nelikaistainen tie ja välissä keskikaistale.  Kun töihin mennessä vasempia kaistoja tuleville autoilijoille vaihtuu punainen, ei kukaan joudu väistämään sen ensimmäisen osan yli meneviä jalankulkijoita, silti siinä palaa punainen myös jalankulkijoille ja vihreä palaa aina koko tien ylittäjille, vaikka välikohdassa on erikseen valotolppa.  En kyllä viitsi jäädä odottamaan vihreiden vaihtumista siinä tilanteessa, kun kukaan ei pysty - ellei aja vastaantulijoita päin - ajamaan sinne toiseen suuntaan.   

Vierailija
31/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kävelen

Vierailija
32/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, pilkunnussijapoliisit! Jos tää tarina nyt ees oli totta. Mutta aika harva poliisi sakottaa päin punaisia kävelystä, koska yksinkertaisesti on muutakin tekemistä. Eikä tarkoitus ole myöskään kiusata tavan kansalaisia.

Karu juttu, mutta tosi. Ei ne nykyään sakota, mutta ei kai niillä muutakaan tekemistä ollut, kun koko kylä oli tyhjä.

Vierailija
33/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka kerta, ne ainoat harvat kerrat, kun olen kävellyt punaisia päin, ensin kuikuiltuani ja kuulosteltuani, että yhtään autoa ei näy eikä kuulu, niin sillä samaisella sekunnilla, kuin tyhjästä jostain on ilmestynyt aina auto.

Kerran jouduin jopa poliisin pysäyttämäksi, kun kävelin punaisia päin, vaikka yhtään autoa ei näkynyt lähelläkään. Se poliisiautokin ilmestyi kuin tyhjästä. En kuitenkaan saanut sakkoja, läksytyksen vain.

Eli todennäköisesti odottelisin vihreiden vaihtumista, koska olen oppinut, että mihinkään ei voi luottaa.

Vierailija
34/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen tietysti. Ei ne valot minua koske. Kuten eivät muutkaan säännöt ja lait. Olenhan Kova Jätkä!

Vierailija
35/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes joka kerta, ne ainoat harvat kerrat, kun olen kävellyt punaisia päin, ensin kuikuiltuani ja kuulosteltuani, että yhtään autoa ei näy eikä kuulu, niin sillä samaisella sekunnilla, kuin tyhjästä jostain on ilmestynyt aina auto.

Kerran jouduin jopa poliisin pysäyttämäksi, kun kävelin punaisia päin, vaikka yhtään autoa ei näkynyt lähelläkään. Se poliisiautokin ilmestyi kuin tyhjästä. En kuitenkaan saanut sakkoja, läksytyksen vain.

Eli todennäköisesti odottelisin vihreiden vaihtumista, koska olen oppinut, että mihinkään ei voi luottaa.

Sinun havaintokykysi kuulostaa heikolta kun asioita vain ilmestyy yllättäen, joten on parempikin että odotat kiltisti vihreää valoa.

Vierailija
36/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on pienehkö kaupunki. Lähistöllä usein on tilanne, että punaiset palaa jalankulkijoille, mutta missään ei näy autoa tulevan. Tarkistan että on varmaan tyhjää pitkän suorankin päässä ja olen ainoa jalankulkija niin silloin kyllä kävelen.

Vierailija
37/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hölmöä noudattaa ko. tilanteessa, säännöt pitää ymmärtää suhteessa siihen mitä niillä tavoitellaan, mutta jos noudattamatta jättäminen aiheuttaa stressiä tai on muutoin hankalaa käsittää seurauksia, on yksikertaisempaa toimia silloin tarkasti ohjeiden mukaan. 

Vierailija
38/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen tietysti. Ei ne valot minua koske. Kuten eivät muutkaan säännöt ja lait. Olenhan Kova Jätkä!

Kyllä, punaisia päin käveleminen on yksi pahimmista lain rikkomuksista. Se osoittaa, etten muutenkaan pysty kunnioittamaan lakia ja yhteiskunnan sääntöjä, moraalini on suoraan katuojasta.

Vierailija
39/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kulkuneuvoja ei nä mailla ei halmeilla, niin taatusti kävelen valoista piittaamatta. Ei tyhmä tarvi olla!

Vierailija
40/40 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoilla ohjataan liikennettä. Jos liikennettä ei ole, niillä ei ole väliä.

Yksi jalankulkija ei ole liikennettä, kyllä siihen tarvitaan useampia tienkäyttäjiä.