Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Yövaippa kestovaipoista
14.08.2008 |
Mikä yhdistelmä teillä on toiminut yöllä? Ajattelin ruveta kestoilemaan ja vähän ulalla näistä jutuista.. :)
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Meillä on ollut neidillä yöllä seuraava, pettämätön yhdistelmä:
Ronja&Roopen AIO-vaippa lisäimulla tehostettuna ja siinä päällä Lenyan kaksikerroksiset villahousut. Meillä on näitä AIO:ja kolme kappaletta, jotta aina on yksi kuivana. Vaipat ovat coolmax -sisäpinnalla niin ovat kuivat.
Pienenä vauvana Pepillä oli yöllä Ronja&Roopen tuplaläppävaippoja (coolmaxilla) Popolinon PopoWrap -kuorilla (M kokoja kummatkin), ja näin me mentiin varmaan tohon 8kk:m asti.
Lisäksi voisin suositella pienelle vauvalle kokemuksesta, että S-koon Fuzzi oikein kunnon fylleillä: vaipan oma microkuituimu, sideharso ja joku hamppuimu sekä sitten päälle Lenyan vaippahousut joko kokoa 62/68 tai 74/80. Mä ostin suoraan 3kk:n ikäiselle noi isommat kun käytän vain öisin villasta eikä siihen tarvi saada vaatteita mahtumaan päälle... Noita s-koon fuzzeja voit sitten käyttää päivällä ja reissussa. Fuzzeissa kannattaa muistaa, että imun täytyy ottaa reunasta reunaan (sideharso onkin parempi kuin vaipan oma imu), niin sitten pelittää. Mä en tajunnut miksi kaikki hehkuttaa fuzzeja ennenkuin keksin tuon. Sen jälkeen ne ovat olleet ihan ehdottomia. S-koon fuzzi ei ole kaikista paras ihan vastasyntyneelle kun jalat ovat aika rimpulat, mutta vähän myöhemmin sitten...
Vastasyntyneelle suosittelen sideharsoja. Ne imevät hyvin niin maitokakkaa kuin pissaakin, peseytyvät hyvin ja ovat edullisia. Niitä voi sitten käyttää myöhemmin taskuvaipoissa... Itse ostaisin nyt ihan pienelle vauvalle paljon sideharsoja (pötköksi taiteltuna mä käytin) ja sitten 4kpl:tta Bumpyn S-koon vaippakuoria, tai siis kokoja 3-6kg tai 5-8kg. Äitiyspakkauksessa on just noita kuoria, joten edullisesti saa varmaan niitä vaikka huuto.netistä. En tuon ikäisellä käyttäisi villaa kun maitokakkaa tulee helposti vähän kuoreenkin, noi on huoletonta pestä... Muuten, mä ihastuin just tohon yhdistelmään, kun harvoin oli maitokakat vaatteessa asti, vaan yleensä vaippakuoreen tyssäsi kakat...
Meni sivuun mun ohjeet, kysy lisää reippaasti vaikka tuolla kotiloissa, niin vastaan kyllä. Adalatilla muuten on kanssa kokemusta...
T:Anttuli