Oliiviöljyn hinta on kallistunut. Käytätkö sitä ruoanlaitossa vaiko jotain edullisempaa rasvaa?
Raaskitko maksaa oliiviöljystä sen 15€ per litra mikä nyt tuntuu olevan alkaen hinta monissa kaupoissa?
Mihin käytät oliiviöljyä?
Kommentit (46)
Vaikka olisi 15€ per litra niin siinä on myös 9000 kilokaloria
Käytän yleensä gheetä tai vaan voita ruuanlaittoon.
Neitsyt oliiviöljyä käytän etikkaan sekoitettuna salaatteihin.
Käytän oliiviöljyä ihan saman verran kuin ennenkin. Paistamiseen en ole sitä koskaan tuhlannut vaan laitan pannulle voita.
Rypsiöljyä käytän nyt useammin, ennen en juurikaan, pelkkää öliiviöljyä vain. Nyt käytän sitä salaattikastikkeisiin ja marinointeihin, jossa sen maku tulee esille. Halvempaa öljyä sitten paistamiseen ja sellaiseen jossa sen maku ei niin erotu, kuten tuliset ruuat yms. Kalan paistan aina aidossa voissa.
Käytän kyllä mutta osassa ruuanlaittoa käytän rypsiöljyä.
Käytän aina voita paistamisen. Jos tarvitsen öljyä, käytän halpaa rypsi- tai rapsiöljyä.
Käytän oliiviöljyä tai voita. Tai minä mieluummin voita ja mies oliiviöljyä. Kulutus kuitenkin niin vähäistä ettei hinnan nousulla ole kovin paljon merkitystä tässä taloudessa. Meillä menee kolmen vartin pulloja 3-4 vuodessa.
En käytä paistamiseen oliiviöljyä, vain suoraan valmiisiin ruokiin.
Friteerausöljy, yleensä sekoitus auringonkukka- ja rypsiöljyjä, toimii mainiosti paistamisessa. On kaikkein halvinkin, helposti 2,5 litraa n.6 euroa.
Oliiviöljy tuskin on se ruokailun kallein tuote.
harvaan ruokaan sitä yli desilitraa kuluu
Käytän kylmäpuristettua neitsytkookosöljyä paistamiseen. Se on tyydyttynyttä eikä siis hapetu. Säilytetään huoneenlämmössä. Sitä voi käyttää ihonhoitoonkin.
Kahta en vaihda: voi ja oliiviöljy. Molemmilla on paikkansa. Monen ruoan perustana on kuullotus öljyssä ja se oikeasti maistuu lopputuloksessa.
Rypsi- ja rapsiöljyllä voivat h*mot rasvata p*räau*konsa. Ihmisravinnoksi niistä ei ole.
Milla menee puoli litraa oliiviöljyä vuodessa kos sitäkään
Vierailija kirjoitti:
Milla menee puoli litraa oliiviöljyä vuodessa kos sitäkään
Jos sama pullo on vuoden auki niin laatukin jo kärsii
Halpa meikin poistovesi, oliiviöljy. Tulee paljon halvemmaksi.
Olen kokeillut pullokaupalla eri oliiviöljyjä, mutta ei se ole minun makuuni.
Maistuu hyvin kitkerälle.
Jos olisin nyt öljykauppias niin laimentaisin vähäsen jollain. Kustannustehokkuutta ja sillein