Rehellisesti: mitä ajattelet kun joku punastuu?
Kommentit (67)
Itse oli aika ujo nuorempana varsinkin naisten seurassa. Ei puhettakaan, että olisin uskaltanut koskettaa tai jutella tykkäämisistä. Suutelinkin ensimmäisen kerran yli kakskymppisenä. Totuttuani ensimmäisen avoliiton aikana naiseen loppui punastelukin. Ujous on karissut aikuistumisen myötä. Nykyään saatan punastua joutuessani äärimmäisen epämukavaan tilanteeseen kuten julkiseen esiintymiseen.
Tunnen lähinnä myötätuntoa punastelevaa henkilöä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ihastukseni kohde punastelee, mutta en oikein tulkitse sitä mitenkään. Mielestäni se on söpöä, mutta ei se minuun liity mitenkään, sillä tunne ei ole molemminpuolinen. Ehkäpä ihastukseni tunteet jotenkin välittyvät vain helposti ulospäin eri asioista.
Mullakin oli punasteleva ihastus (tapailukumppanini), oli maailman söpöintä <3 Mutta ei se hänelläkään ihastumiseen liittynyt, vaikka ajattelin niin aluksi.
Älä nyt ainakaan mene sanomaan punastelijalle "oot niin söpö kun punastut". Itselleni kävi niin, että tapailumies kiusoitteli minua punastumisesta ja hehkutti "söpöyttäni" - itse tunsin olevani todella ruma helottavan naamani kanssa ja halusin vajota maan alle. Tuntui todella nöyryyttävältä.
- ap
En tietenkään sanonut. Olin kuin en huomaisi, vaikka oikeasti olin pakahtua siihen söpöyteen. Se sai minut pitämään hänestä vielä aiempaa enemmän.
Ihmiseltä odotettavaa reagointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ihastukseni kohde punastelee, mutta en oikein tulkitse sitä mitenkään. Mielestäni se on söpöä, mutta ei se minuun liity mitenkään, sillä tunne ei ole molemminpuolinen. Ehkäpä ihastukseni tunteet jotenkin välittyvät vain helposti ulospäin eri asioista.
Mullakin oli punasteleva ihastus (tapailukumppanini), oli maailman söpöintä <3 Mutta ei se hänelläkään ihastumiseen liittynyt, vaikka ajattelin niin aluksi.
Älä nyt ainakaan mene sanomaan punastelijalle "oot niin söpö kun punastut". Itselleni kävi niin, että tapailumies kiusoitteli minua punastumisesta ja hehkutti "söpöyttäni" - itse tunsin olevani todella ruma helottavan naamani kanssa ja halusin vajota maan alle. Tuntui todella nöyryyttävältä.
- ap
En tietenkään sanonut. Olin kuin en huomaisi, vaikka oikeasti olin pakahtua siihen söpöyteen. Se sai minut pitämään hänestä vielä aiempaa enemmän.
Erikoista. Minulla on rosacea ja olen kova punastelemaan. Nuorempana minulle viestitettiin, että olen "liian punainen" ja että se on nimenomaan ruman näköistä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Erikoista. Minulla on rosacea ja olen kova punastelemaan. Nuorempana minulle viestitettiin, että olen "liian punainen" ja että se on nimenomaan ruman näköistä.
- ap
Ilkeyttään ovat sanoneet. Ei kerro mitään sinusta, ainoastaan heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
Miksi sitten av-gallupeissa ja vastaavissa "liiallinen punoitus" mainitaan rumana ja epäviehättävänä piirteenä?
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että hän taitaa olla punastuvaa sorttia. Moni helposti punastuva, jonka olen kohdannut on osannut aika hyvin hallita itsensä punastumiseta huolimatta, jolloin tulee vaikutelma, että vaikka henkilö saattaisi saada jonkun häpeän tunteen hän silti pitää järkensä terävänä, päänsä kylmänä eikä ulkoiset tekijät häiritse häntä.
Ihotyyppi ja psyyke eivät ole toisistaan riippuvaisia.
Pidän heikkoutena
- pk-yrityksen toimitusjohtaja
Suoraan sanottuna en yleensä huomaa. En tiedä miksi. Muita hermoilun merkkejä luen helposti.
Vierailija kirjoitti:
Pidän heikkoutena
- pk-yrityksen toimitusjohtaja
Itse olisin huolissani jos käskyläiset olisivat sinertäviä tai harmahtavia. Soittaisin häkeen.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna en yleensä huomaa. En tiedä miksi. Muita hermoilun merkkejä luen helposti.
Atoopikolla voi iho punoittaa talvella kuivuuden ja kesällä aurinkorasvojen ainesosien vuoksi. Ei ole kyse mistään ”hermoilusta”.
Vierailija kirjoitti:
Musta se on vaan sympaattista, tykkään heti ihmisestä enemmän.
Kummallista. Monet puolestaan tuntuvat ajattelevan, että punastelija salaa jotain.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
Miksi sitten av-gallupeissa ja vastaavissa "liiallinen punoitus" mainitaan rumana ja epäviehättävänä piirteenä?
Sellaista piirrettä ei ole olemassakaan jota ei täällä mainittaisi rumaksi ja epäviehättäväksi. Ota huomioon että nuo mielipiteet eivät ole yhtä kuin kaikkien ihmisten mielipide.
Minusta se on söpöä. Ei mitään häpeän aihetta. Itsekkin punastua joskus. Kuumat aallot, ihastumisen tunne, kuumuus, hermostuminen jne..
Vierailija kirjoitti:
Minusta se on söpöä. Ei mitään häpeän aihetta. Itsekkin punastua joskus. Kuumat aallot, ihastumisen tunne, kuumuus, hermostuminen jne..
Rosacea-lehahduksessa ei kyllä ole mitään söpöä. Odotan kauhulla tulevia vaihdevuosia ja kuumia aaltoja, sitten on varmaan helvetti irti.
- ap
En ajattele toisten punastumisesta yleensä yhtään mitään. Olen itse aika vaalea kasvoilta ja en punastele yhtään, joten saatan myös ajatella, että olisipa mullakin pientä punaisuutta, etten näyttäisi niin kalpealta.
Mies yli 70v.
Toisen ihmisen punastuminen tarkoittaa vain hänellä olevan tunteet ja "sielu" on vielä turmeltumaton. Punastuminen on tosi herkkää ja söpöä, vaikka minäkin olen joskus kiusotellut siitä, mutta sanonut, myös sen olevan nättiä, katsoen suoraan silmiin ja hymyilyt, eikä minulle ole jäänyt tunnetta, että olisin aiheuttanut lisää sosiaalista jännitystä.
Nuorena miehenä minulla oli sama ongelma, mutta tytöt tykkäsivät, ainoa mikä siihen auttoi oli sanoa olevani ujo, mikä poisti sekä ujouden, että punastelun.
Vierailija kirjoitti:
En ajattele toisten punastumisesta yleensä yhtään mitään. Olen itse aika vaalea kasvoilta ja en punastele yhtään, joten saatan myös ajatella, että olisipa mullakin pientä punaisuutta, etten näyttäisi niin kalpealta.
Mitä väärää kalpeudessa on, sehän on todella kaunista! Itse olisin paljon mieluummin kalpea kuin aina pinkki tai tulipunainen.
- ap
Ajattelen että ihmisen oikeat tunteet näkyvät herkemmin kuin keskimäärin. Ei siinä sen kummempaa ole, ei se mitään rumaa ole.