Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: mitä ajattelet kun joku punastuu?

Vierailija
02.01.2022 |

Onko se noloa, ruman näköistä, mitä?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin, että ilmeisesti sillä on tunne-elämää ainakin jossain määrin. 

Vierailija
22/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on vaan sympaattista, tykkään heti ihmisestä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että häkeltyi jostakin, mitä näki tai kuuli. Ihastus tai vihastus. Tai jokin muu jännitys.

En tee numeroa, koska tiedän, miten kiusallinen vaiva punastelu on. Minulle on aina naureskeltu suureen ääneen punasteluitani, eikä se ainakaan auta asiaa.

Vierailija
24/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele yhtään mitään. Pysyn rauhallisena.

Vierailija
25/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ruman näköistä.. ihan normaalia.

Vierailija
26/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin nuorempana kärsin jatkuvasta punastelusta ja tuntui todella nöyryyttävältä, kun muut siitä huomauttelivat ja ilkkuivat. Niinpä kun näen jonkun punastuvan, haluan yrittää tehdä tilanteesta mahdollisimman helpon tälle, jatkaa keskustelua kiinnittämättä huomiota punastumiseen tai jos toinen itse ottaa sen puheeksi ja on vaivautunut, osoittaa etten tuomitse häntä. Toisaalta mietin, että ehkei pitäisi kuvitella muiden kokevan punastumista yhtä vaikeana asiana kuin se on ollut mulle, mutta jokatapauksessa koitan toimia niin ettei toisen tarvitse kiusaantua tilanteessa enempää.

Vierailija
27/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miksi punastumisesta pitää huomauttaa. Itsellä oli tämä vaiva nuorempana ja monia kertoja siitä piti huomauttaa, siis ihan aikuisten vaikka olin silloin teini. Jopa opettaja saattoi huomauttaa koko luokan kuullen asiasta kysyttyäni minulta ensin jotain teineille todella noloa, joka ei liittynyt millään lailla opetukseen.

Miksei vaan voi antaa sen asian olla, tavallaan ignoorata koko jutun.

Vierailija
28/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi punastumista voisi pitää kiusallisena vaivana? Onko vaikka kilpirauhasen liikatoiminta kiusallista? Yksi työkaveri sanoi aina kaikille, et taas vaihdevuodet aiheuttaa kuumotusta. Ei sitä edes huomannu. Hänestä itsestään tuntui siltä, että naama on punainen. Mutta so what, oli syy mikä tahansa.

Vierailija
29/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että olisin ikinä nähnyt kenenkään punastuvan. Onkohan se kaikille edes mahdollista.

Vierailija
30/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ihastukseni kohde punastelee, mutta en oikein tulkitse sitä mitenkään. Mielestäni se on söpöä, mutta ei se minuun liity mitenkään, sillä tunne ei ole molemminpuolinen. Ehkäpä ihastukseni tunteet jotenkin välittyvät vain helposti ulospäin eri asioista.

Vierailija
31/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä punastun helposti. Ja siis olen aina vähä punainen, couperosaa kai ja ohut iho tms.

Minusta tuntuu todella pahalta kun joku huomauttaa punoituksesta. Älkää tehkö niin. Minusta se tuntuu erittäin ikävältä. Enkä ymmärrä miksi toisen ulkonäköä pitää kommentoida.

Vierailija
32/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu itse ainakin vanhempana ja voivoi jos jotain häiritsee.

Vierailija
33/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille ominaista.

"Yksikään eläin ei kuitenkaan punastu samasta syystä kuin ihminen. Meillä kasvojen punaiseksi lehahtaminen viestii häpeän tai nolouden kokemuksista, kainoudesta, esiintymisjännityksestä tai jopa flirttailusta.

Jotkin eläimet, esimerkiksi koirat, voivat kokea hämmennyksen tai nolouden tunteita. Ne eivät kuitenkaan reagoi tilanteeseen punastumalla."

Vierailija
34/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Noloa on jos joku huomauttaa siitä!

Vierailija
35/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että kyse on häpeän, nolouden kokemuksista, kainoudesta tai esiintymisjännityksestä, mutta ei ainakaan flirttailusta. :D

Vierailija
36/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin kerran käytävän toisessa päässä poispäin kävelevää huomiotaherättävän komeaa miestä takaapäin, ja sitten näin, kun häntä vastaan tullut nainen tuli vastaan minua, ja hän oli punainen. Olin varma, että hän oli punastunut tuon huomiotaherättävän komean miehen takia.

Vierailija
37/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, boom-boom-boomeri, jäitä hattuun, ota coolimmin.

Vierailija
38/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ihastukseni kohde punastelee, mutta en oikein tulkitse sitä mitenkään. Mielestäni se on söpöä, mutta ei se minuun liity mitenkään, sillä tunne ei ole molemminpuolinen. Ehkäpä ihastukseni tunteet jotenkin välittyvät vain helposti ulospäin eri asioista.

Mullakin oli punasteleva ihastus (tapailukumppanini), oli maailman söpöintä <3 Mutta ei se hänelläkään ihastumiseen liittynyt, vaikka ajattelin niin aluksi.

Vierailija
39/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli punasteleva ihastus (tapailukumppanini), oli maailman söpöintä <3 Mutta ei se hänelläkään ihastumiseen liittynyt, vaikka ajattelin niin aluksi.

Älä nyt ainakaan mene sanomaan punastelijalle "oot niin söpö kun punastut". Itselleni kävi niin, että tapailumies kiusoitteli minua punastumisesta ja hehkutti "söpöyttäni" - itse tunsin olevani todella ruma helottavan naamani kanssa ja halusin vajota maan alle. Tuntui todella nöyryyttävältä.

- ap

Vierailija
40/67 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myötätuntoa koska punastelen itsekin herkästi. Jos joku punastuu, koitan viedä huomion itseeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi