Naisten epälojaalisuus omaa miestä kohtaan
Voisiko joku nainen tulla perustelemaan miksi toimitte näin? Jos miehellä on riitaa tms. jonkun kanssa ja mies avautuu siitä, miksi asetutte aina sen toisen puolelle? Sama jos kaveriporukalla vietetään aikaa ja syntyy väittelyä niin nainen asettuu aina omaa miestä vastaan. Jokaisen tyttöystävän kohdalla ollut samoin. Miksi miehen ''vihollisen'' puolustaminen on sinulle niin tärkeää ettet välitä vaikka loukkaat omaa miestäsi? Kotonakin kaadat kahvia miehen ystäville mutta mies saa hakea kuppinsa itse. Miksi?
Kommentit (13)
Kyseessä voi olla syy- ja seuraussuhde. Mies tekee vaimolleen samaa ja nolaa hänet muiden nähden (tai kotona), tai ei koskaan itsekkään tee mitä vaimo pyytää esim. vie roskat, kaadatko minullekkin kupillisen kahvia? En, eli vaimo nalkuttaa miehen mielestä. Tai mies on niin tyhmä että on aina väärässä ja kaverit ovat viisaampia? Tai mies on muuten vaan juntti, nolo ja jankkaaja eikä tajua koskaan lopettaa hyvän sään aikana. Tässä syyt miksi juuri minä en ole mieheni puolella. Jos hän taas on ollut oikeassa ja käyttäytynyt fiksusti, silloin olen hänen puolellaann, joskus taas typeryyden koittaessa saatan olla lojaali enkä virka sanaakaan.
Minä olen ehdottomasti mieheni puolella. Toisaalta, koska mieheni on ihinen, joka haluaa päästä eteenpäin, on minusta hänelle enemmän hyötyä, jos voin auttaa häntä näkemään myös toisia toimintatapoja ja vastapuolen näkemyksiä.
EIkä maailma ole täynnä vihollisia, vaan ihmisiä, joiden kanssa on pakko tulla toimeen jotenkin.
Minulla mies on tuollainen minua kohtaan, aina väkisinkin ymmärtämässä sitä toista osapuolta minun kustannuksellani, vaikka "yksin" olisi samaa mieltäkin kanssani...
Objektiivisuus. Ollaan sen puolella, jonka kanssa on samaa mieltä eikä sen puolella, jonka kanssa kuuluisi olla samaa mieltä ihmissuhteen laadun takia.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:30"]Kyseessä voi olla syy- ja seuraussuhde. Mies tekee vaimolleen samaa ja nolaa hänet muiden nähden (tai kotona), tai ei koskaan itsekkään tee mitä vaimo pyytää esim. vie roskat, kaadatko minullekkin kupillisen kahvia? En, eli vaimo nalkuttaa miehen mielestä. Tai mies on niin tyhmä että on aina väärässä ja kaverit ovat viisaampia? Tai mies on muuten vaan juntti, nolo ja jankkaaja eikä tajua koskaan lopettaa hyvän sään aikana. Tässä syyt miksi juuri minä en ole mieheni puolella. Jos hän taas on ollut oikeassa ja käyttäytynyt fiksusti, silloin olen hänen puolellaann, joskus taas typeryyden koittaessa saatan olla lojaali enkä virka sanaakaan.
[/quote]
Julkinen nolaaminenon kyllä lähtökohtaisesti narsistien touhua, ihan sama onko mies vienyt roskat.
Mä kyllä seuraan omaa ajatteluani. Jos olen samaa mieltä miehen kanssa, sanon sen. Jos olen eri mieltä en kyllä lojaaliuuttani jätä sitä sanomatta. Miehellä on sama. Keitän kyllä miehelle joka aamu kahvia, kun nousen aina vähän aikaisemmin sängystä.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:37"]
Objektiivisuus. Ollaan sen puolella, jonka kanssa on samaa mieltä eikä sen puolella, jonka kanssa kuuluisi olla samaa mieltä ihmissuhteen laadun takia.
[/quote]
Vaikka tilanne olisi mikä, on tyttöystävä AINA sen toisen puolella josta kerron. Nainen on myös itse ollut samassa tilanteessa, kertonut minulle asiasta ja minun oletti ilman muuta minun olevan hänen puolellaan. Olinkin, koska hän on rakas tyttöystäväni. Mutta miksi hän ei näe asiaa samoin, vaan alkaa aina selitellä minulle sen toisen näkemyksiä ja ajatuksia, että minun pitäisi vaan ymmärtää. ap
Ensisijaisesti olen aina 'mieheni puolella', jos puolia on valittava... Mutta, ainakin minun miehelläni on aika ajoin tapana jumittua negatiiviselle uralle, jolloin hän ei näe mitään hyvää missään ja kenessäkään. Tuolloin yritän auttaa häntä näkemään oman ajattelunsa yksipuolisuuden, mutta enpä silloinkaan mitään 'puolia' ole valitsemassa tai asettumassa jotenkin miestäni vastaan. Samoin olen kiitollinen miehelleni jos ja kun hän herättelee minua jäytävästä vitutuksesta näkemään värejäkin.
Muutoin olen kyllä luonteeltani ihminen, joka yrittää ymmärtää ihmisiä. Pyrin välttämään lokerointia ja mustavalkoisia asetelmia. Mutta miestäni symppaan täysillä.
Mun miehellä ei ole riitaa toisten ihmisten kanssa, ja aika harvoin meilläkin on minkäänlaisia ikävänsävyisiä "perhekeskusteluja". Silloinkaan ei juuri huudeta. Mutta mulla on fiksu mies jolla on fiksu tuttavapiiri.
Näin äkkiseltään jos kuulisin miehen riidelleen jonkun kanssa, olisi ensimmäinen ajatukseni että mies on suuttunut ja/tai puolustanut/puolustautunut ihan aiheesta.
Olen todistanut tällaista käytöstä vain kerran, ja kyseisen pariskunnan mies oli todella törkeä öykkäri ja kaiken lisäksi valtavan tyhmä. Esimerkki - puhkui että työttömyys ratkeaa lisäämällä ammattikouluja, koska "kuka tahansa pääsee sinne" eli työttömät opiskelemaan. Kun naisensa kysyi, mitä kolmen vuoden jälkeen kun valmistuu alalle jolla valtava ylitarjonta, sai kauhean raivarin suunnilleen huoritteli tyttöä. Pikku hiljaa naisen käytös miestä kohtaan muuttui piikikkäämmäksi. Tästä ei ollut kauaa aikaa siihen että nainen otti eron.
Jos ei ole tällaista taustalla, se on kyllä minusta vähän outoa jos se tapahtuu jatkuvasti. Minä olen joskus miehen kanssa eri mieltä, mutta en rupea julkisesti häntä läksyttämään. Eri asia jos tilanne on sellainen missä kaikki sanovat mielipiteensä, silloin toki sanon oman kantani, mutta en rupea ehdoin tahdoin väittämään miehelle vastaan jos hän esimerkiksi kertoo jotain juttua.
Tuo kahvijuttu nyt varmaan on sellainen, että vieraita on tapana kestitä. Kyllä meillä minä ja mies otetaan kahvit ja ruoat viimeisenä kun on vieraita.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:33"]Minulla mies on tuollainen minua kohtaan, aina väkisinkin ymmärtämässä sitä toista osapuolta minun kustannuksellani, vaikka "yksin" olisi samaa mieltäkin kanssani...
[/quote]
Samanlainen oli minun eksäni! Kummallisia mielipiteitä hänestä kuoriutuikin, kun aina piti vääntää minun mielipiteeni vääräksi. Hänen kaverinsa, veljensä ja minun kaverini sen sijaan olivat aina oikeassa. Ainakin jos minä olin heidän kanssaan eri mieltä. :) Oi niitä aikoja, hukkaan meni nekin vuodet. :D Niin ja olen nainen ja seurustelin miehen kanssa.
Minä asetun sen puolelle, joka on oikeassa. Onko oikeasti normaalia tai jopa oletettua, että puoltaa puolisoaan, vaikka puoliso väittäisi ties mitä idioottimaista?
Taidan mennä vielä niin pitkälle, että jos puoliso on väärässä tärkeistä asioista, niin saattaa äkkiä jäädä entiseksi.
No ei kyllä meillä mene noin. Yleensä ajattelen miestäni monissa jutuissa ennen muita.. Samoin mies minua. Tasavertaisuus on hyväksi suhteelle!