Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taksissa matkustaminen

Vierailija
21.04.2015 |

Aika joutava kysymys mutta, kun matkustatte taksilla niin istutteko etupenkille vai menettekö taakse, onko sillä mitään merkitystä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taakse pelkääjän paikan taa jos tilaa. Jos joku fysiologinen syy tai seurankipeä mummo niin eteen, ei se kiellettyä ole. Mä menen takapenkille vaikka olisi tuttu kuljettaja jos matkustan yksin.

Vierailija
22/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana. En tiedä mistä tapa on opittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:43"] Parhaiten tilaa on siellä etiketinmukaisella paikalla. [/quote] Kyllä edessä on parhaiten tilaa. [/quote] Itse hyödynnän kyllä koko takapenkin myös leveyssuunnassa. Jalat voi pitää suorana kun penkki on edessä.

[/quote]

Otathan kengät pois ennen kuin laitat jalkasi penkille?

Vierailija
24/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:52"]Taakse pelkääjän paikan taa jos tilaa. J Mä menen takapenkille vaikka olisi tuttu kuljettaja jos matkustan yksin.
[/quote]
Etikettivirhe! :)

Vierailija
25/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:53"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:43"] Parhaiten tilaa on siellä etiketinmukaisella paikalla. [/quote] Kyllä edessä on parhaiten tilaa. [/quote] Itse hyödynnän kyllä koko takapenkin myös leveyssuunnassa. Jalat voi pitää suorana kun penkki on edessä.

[/quote]

Otathan kengät pois ennen kuin laitat jalkasi penkille?
[/quote]
Hmm.. Siis penkin leveyssuunta laukku, läppäri ym. tavaroille mitä sitten puuhaa kun matkan aikana. Jalat ja kengät on missä kuuluukin.

Vierailija
26/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun useimmiten edessä, koska silloin keskustelu sujuu mukavammin ja muutenkin taksikuskit monesti avaavat etuoven oletusarvoisesti.

Vierailija
27/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:40"]

Saa se eteenkin istua, mutta tuo on ihan taksinkuljettaja itse kertonut jossain haastattelussa kun Nyt tai joku muu lehti kysyi taksietikettiä. Uskon että etenkin isommissa kaupungeissa tykätään siitä ettei istuta viereen. Maalla taas olisi varmaan loukkaavaa jos asiakas ei menisi istumaan tutun taksikuskin viereen... :)

[/quote]

Yritin etsiä mielenkiinnosta tätä juttua, mutta en löytänyt. Jollain muulla linkkiä juttuun? Itse käytän usein taksia Turussa. Kuski avaa usein oven, joten istun aina edessä ellei minulla ole seuralaista. Jos matkustan mieheni kanssa hän matkustaa pitkäjalkaisena edessä.

[/quote]

Olen lukenut tuon jutun paperilehdästä ja aika oli vielä sitä ettei nettiä käytetty vielä niin paljoa, jotain 2000-luvun alkua. Kyseistä artikkelia ei varmaan ole netissä. On varmaan ihan hyvä sääntö istua sinne minkä oven kuski avaa, näin minäkin teen jos kuski jostain syystä etuoven avaa. Tästähän voisi vinkata jollekkin lehdelle että tekisivät taksietiketistä ja taksikuskeista jutun :)

Vierailija
28/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:48"]Käyvätkö asiakkaat Suomessa sitten useinkin taksikuskien kimppuun, kun useampi sanoo istuvansa taksissa sillä tavalla, että kuski näkee hänet jne.?
[/quote]
Ei kai kimppuun sentään mutta tämä "sääntö" toimii parhaiten viikonloppu öinä kun asiakkailla tuntuu olevan eniten mielitekoja räveltää radion yms. nappeja. On myös mukavampi kun ei joku hönkäile niskaan kokoajan ilman että kunnolla näkee mitä siellä touhutaan.Näin ainakin pk-seudulla :)

Vierailija
29/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset istuu etupenkkiin rupattelemaan.

Jos ihmisellä on oma autonkuljettaja, hän istuu aina taakse. Eikös sama logiikka toimi myös taksissa. Miksi ihmeessä matkustajan pitäisi viihdyttää kuskia höpinöillään?

Vierailija
30/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin on etupenkki  tarkoituksella laitettu niin eteen ettei siihen edes mahtuisi istumaan, eli vihjeenä istu takapenkille! Mutta totta sekin, että maalla istutaan eteen, ei tarvi olla edes tuttu kuski.

Vierailija
31/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä aina etupenkille oon mennyt..

Vierailija
32/32 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 12:48"]Käyvätkö asiakkaat Suomessa sitten useinkin taksikuskien kimppuun, kun useampi sanoo istuvansa taksissa sillä tavalla, että kuski näkee hänet jne.?
[/quote]
Ei toki usein. Mutta kyllä sitä tapahtuu! Olen ajanut vain Helsingissä, yövuoroa. Avaan aina asiakkaalle takaoven, ja apukuskin penkki on etuasennossa. Liikuntarajoitteisen on toki paras istua edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän