inhottaa mennä äitipolille
Joudun käymään siellä harvakseltaan ja kohta olisi taas aika. Ei yhtään tee mieli mennä, kun joka kerta tulee vittuilua ja loppupäivä menee todella huonoissa tunnelmissa. Ekalla kerralla käytyäni itkin, nyt en kuitenkaan enää itke kun olen huomannut mikä on henki siellä. Voisipa vaan olla menemättä, mutta haluan tietää painoarvion, paljonko kohdunkaulaa vielä jäljellä jne. vaikka nekin joudun utelemaan, jos ultraaja hyvällä tuurilla ne kertoisi.
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:26"]Anna suoraa palautetta. Ei se muuten miksikään muutu, jos olet hiljaa ja nieleskelet itkusi.
[/quote]
En jotenkin usko että on mitään mistä palautetta antaa. Eiköhän ap kuvittele tuon kohtelun kun ei edes mainitse että mitä se kettuilu on.
[/quote] Ja täällä halutaan kaikki tietää jotta voidaan antaa tuomio. Njääh. Oon saanut myös osani äitipolin puusilmäisyydestä Ja virheistä .
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:30"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:14"]Joudun käymään siellä harvakseltaan ja kohta olisi taas aika. Ei yhtään tee mieli mennä, kun joka kerta tulee vittuilua ja loppupäivä menee todella huonoissa tunnelmissa. Ekalla kerralla käytyäni itkin, nyt en kuitenkaan enää itke kun olen huomannut mikä on henki siellä. Voisipa vaan olla menemättä, mutta haluan tietää painoarvion, paljonko kohdunkaulaa vielä jäljellä jne. vaikka nekin joudun utelemaan, jos ultraaja hyvällä tuurilla ne kertoisi.
[/quote]
Voit siirtyä yksityiselle gynelle tai yksityisen neuvolan palveluita käyttämään.
[/quote]
Neuvolan palveluihin olen ollut ihan tyytyväinen. Yksityiselle ultraan en ehkä enää tässä vaiheessa kun ihan loppusuoralla raskaus jo. Ap.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:16"]Olisiko kohteluun joku syy? Oletko ylipainoinen, diabeetikko, verenpaineet koholla etkä suostu kun pullaa mussuttamaan?
[/quote]
Jaa että sinusta on ihan ok kohdella potilasta huonosti jos päätät että sille on joku syy?
[/quote]
Kyllä jos ei suostu mitään tekemään asioiden eteen kuten elämään terveellisemmin.
No älä mene niin ei tarvitse yhteiskunnan tuhlata varojaan sinuun.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:42"]
No älä mene niin ei tarvitse yhteiskunnan tuhlata varojaan sinuun.
[/quote]
Yhteiskunta käyttää varojaan tulevaan veronmaksajaan. Äitipolia tuskin enää kiinnostaa, kun vauva on syntynyt.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:27"]Miksi utelet? Kyllä se ultraava lääkäri tai kätilö varmasti kertoo jos joku on vialla. Sinua tutkitaan sairauden vuoksi, ei sen takia että saisit oman tiedonhalun tyydytettyä. Kyllä jatkuva kysely varmaan ärsyttää.
[/quote]
Onko se nykyisin utelemista jos kysyy itseensä liittyviä tietoja? Miksi hitsissä sen neuvolatädin tarvitsee ne tietää enemmän? Kai se on tärkeintä että itse tietää tai ehkä lääkäri? Tuollainen tietojen pimittäminen on potilaan totaalista aliarviomista. Kaikki tiedot tulisi kertoa ja jos vaikka sitten haluaa mennä yksityiselle, koska haluaa toisen mielipiteen se on mahdollista. Se ettei anneta mitään mielipidettä ja sanotaan ei kuulu sulle on törkeää. Ihminen se neuvolatätikin on ja jos hän ei kerro muille hänen mahdolliset virheensä eivät voi tulla edes esille.
Odottava äiti ei ole lehmä. Monet odottavat äidit ovat oikein älykkäitä ja ymmärtävät ja haluavat kuulla. Sen sijaan neuovolatätejä joutuu lypsämään, että saa jotain ulos.
Ap:n kohdalla käy niin, että ekan hän kestää ja tokan kohdalla ei vaivaudu edes neuvolaan. Totuus on ettei ne siellä neuvolassa voi tehdä mitään. Jos jotain vakavaa on niin se on sairaalajuttu. Aina nuo vakavat jutut tulevat esille. Niissäkin maissa joissa ei ole neuvolaa. Suomessa on pieni synnytyksessä lapsikuolleisuus, koska äidit voivat hyvin. Ei ole slummeja ja muuta vastaavaa. Ei siksi, että neuvolatädit olisivat jotenkin parempia kun muualla.
Jokainen jolla vauva on kuollut mahaan tietää, ettei neuvolatäti olisi voinut sitä estää. Korkeintaan ovat voineet aiheuttaa vammoja, koska eivät ole ohjanneet ajoissa lääkärille, vaikka äiti on pyytänyt.
Ohis
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:40"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:21"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:16"]Olisiko kohteluun joku syy? Oletko ylipainoinen, diabeetikko, verenpaineet koholla etkä suostu kun pullaa mussuttamaan?
[/quote]
Jaa että sinusta on ihan ok kohdella potilasta huonosti jos päätät että sille on joku syy?
[/quote]
Kyllä jos ei suostu mitään tekemään asioiden eteen kuten elämään terveellisemmin.
[/quote]
Ap kertoi jo että yrittää, vielä jotain?
Noi negakommentit on teinipoikien kirjoittamia. Tää palsta on ihan pilalla.
Nyt on käyty ja lääkäri oli tällä kertaa ystävällinen. Oli toivottavasti viimeinen kerta ja hetki tulisi pian. varattiin vielä aika la:n jälkeen jos käy niin että ei ole tapahtunut mitään. Jos sinne menen niin silloin on sama lääkäri eli niille tympeimmille en varmaan enää joudu. En sitten tiedä voiko olla osaksi tuo kohtelu ollut sitä kun on hoitoalkuinen (ivf)raskaus. Ap.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:08"]Nyt on käyty ja lääkäri oli tällä kertaa ystävällinen. Oli toivottavasti viimeinen kerta ja hetki tulisi pian. varattiin vielä aika la:n jälkeen jos käy niin että ei ole tapahtunut mitään. Jos sinne menen niin silloin on sama lääkäri eli niille tympeimmille en varmaan enää joudu. En sitten tiedä voiko olla osaksi tuo kohtelu ollut sitä kun on hoitoalkuinen (ivf)raskaus. Ap.
[/quote]
Jaaha siis lapsettomuus tapaus jolla ikää ja ylipainoa. Sieltä se syy löytyi.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:08"]Nyt on käyty ja lääkäri oli tällä kertaa ystävällinen. Oli toivottavasti viimeinen kerta ja hetki tulisi pian. varattiin vielä aika la:n jälkeen jos käy niin että ei ole tapahtunut mitään. Jos sinne menen niin silloin on sama lääkäri eli niille tympeimmille en varmaan enää joudu. En sitten tiedä voiko olla osaksi tuo kohtelu ollut sitä kun on hoitoalkuinen (ivf)raskaus. Ap.
[/quote]
Jaaha siis lapsettomuus tapaus jolla ikää ja ylipainoa. Sieltä se syy löytyi.
[/quote]
Olen 25v ja siis hoidoissa ja yrityksen alussa olen ollut hoikka. Kilot on kertyneet pikku hiljaa hoidoissa ja raskauden aikana, hormonit vaikuttaneet painoon tosi voimakkaasti. Ap.
Ei ne lapsettomuushoidot nosta painoa ellei mässäile niiden hormonien kanssa. Hoitoturvotusta tulee mutta sehän lähtee kusen mukana kun toipuu.
Ei ainakaan Naistenklinikalla joku 10 v sitten kerrottu sukupuolta. Se ei välttämättä ina näy hyvin, ja sopivan kuvakulman hakemiseen ei ole aikaa. Ja monet ei halua sotä tietääkään. Minusta asia on ihan ok, ultrassahan selvitetään terveysriskejä, ei se ole mikään seurstelutilaisuus.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:18"]Ei ainakaan Naistenklinikalla joku 10 v sitten kerrottu sukupuolta. Se ei välttämättä ina näy hyvin, ja sopivan kuvakulman hakemiseen ei ole aikaa. Ja monet ei halua sotä tietääkään. Minusta asia on ihan ok, ultrassahan selvitetään terveysriskejä, ei se ole mikään seurstelutilaisuus.
[/quote]
Niin en nyt siitä ettei sukupuolta kerrottu, vaankun uultraaja ei puhunut siis ollenkaan. Eikä tuo ole ainoa asia josta en ole pitänyt. Esimerkiksi yksi lääkäri joka on ollut töykeä huusi miehelleni naama punaisena ja minulle sanoi että olen sairaalloisen ylipainoinen, kun painoin 80kg rv 35 melkeen 170cm pitkänä, vaikka olin saanut painon pidettyä jo kuukausia samassa. Ap.
Ei vittu mikä iidiootti tuo aloittaja.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:18"]Ei ainakaan Naistenklinikalla joku 10 v sitten kerrottu sukupuolta. Se ei välttämättä ina näy hyvin, ja sopivan kuvakulman hakemiseen ei ole aikaa. Ja monet ei halua sotä tietääkään. Minusta asia on ihan ok, ultrassahan selvitetään terveysriskejä, ei se ole mikään seurstelutilaisuus.
[/quote]
Rakenneultraan kuuluu myös niiden alueiden tsekkaaminen joten itse tutkimuskaan ei ole onnistunut jos sukupuolta ei saada selvitettyä. Ja kun se saadaan selvitettyä niin miksipä ei kertoa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:27"]Miksi utelet? Kyllä se ultraava lääkäri tai kätilö varmasti kertoo jos joku on vialla. Sinua tutkitaan sairauden vuoksi, ei sen takia että saisit oman tiedonhalun tyydytettyä. Kyllä jatkuva kysely varmaan ärsyttää.
[/quote]
No kun esimerkiksi rakenneultassa ei puhuttu yhtään mitään. Oli pakko kysyä oliko kaikki kunnossa. Sukupuoltakaan en olisi saanut tietää, mutta kun kysyin niin tuhahdettiin ja vilkaistiin vielä. Ap.