Miksi suomalainen on niin juntti ja väärällä tavalla sosiaalinen, että menee yksin taksilla matkustaessaan kuljettajan viereen etupenkille?
Ulkomaillahan sinne ei normaalitinateessa edes päästettäisi, vaan pelkääjän paikalla on kuljettajan tavaroita ja vaatteita tms.
Kommentit (33)
Kuka muka menee, paitsi yllä kuvatussa tilanteessa?
Itse menen kuskin taakse ja 3 sentin päähän niskasta, huohottaen koko ajan
Jos haluaa esitellä kuljettajalle hameen alta paljastuvia reisiään ja antaa hänelle mahdollisuuden lämmitellä kättään niiden päällä.
Istun aina takapenkille ja keskustelemme kuskin kanssa takapeilin avulla.
Jotkut ovat älyttömän huolissaan juntista käytöksestä ja siitä, ettei vaan vahingossakaan sorru tekemään mitään noloa. Kannattaa pysyä kotona, jos maailma kaatuu siihen, että tekee jotain junttia.
Mä menen siksi että on mukavampi istua tuntemattoman kuskin kyydissä kun itse näkee mitä liikenteessä tapahtuu. Epäluottamuslause kuskin ajotaitoja kohtaan siis ;)
Koska molemmilla kerroilla yksin taksilla matkustaessani taksikuski on avannut minulle etuoven, enkä ole kehdannut siinä vaiheessa ilmoittaa että asiakkaan kuuluu aina istua takapenkillä.
Menen etupenkille, jos suomalainen kuljettaja.
Kuljen niin harvoin taksilla, etten tiedä mitään kirjoittamattomia sääntöjä.
Oon kuvitellut, että maksaja menee aina eteen istumaan.
Minä olen mennyt joskus, koska ajattelin että vaikutan oudolta ihmiskammoiselta jos menen vartavasten takapenkille, kun etupenkiltä olisi helpompi maksaakin kuskille. Onneksi kuski yleensä avaa valmiiksi sen oven johon haluaa minun istuvan. Joskus se on takapenkin ovi ja joskus etupenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka menee, paitsi yllä kuvatussa tilanteessa?
Minä, monta kivaa jutustelutilannetta ollut kuljettajan kanssa, Viimeksi eläimistä ja kilpatanssista ja autoista. Tietenkin vain jos kuljettaja on ollut suomalainen ( Suomessa). Ulkomailla vähemmän on tullut keskusteltua ja takapenkillä siellä olen matkan ajan
Itse menen takapenkille enkä kyllä mielelläni kommunikoi kuskin kanssa muuta kuin sen että osoitteen sanon. Liian monta kertaa sieltä on alkanut tulla sitä persusoopaa ja minä en sellaista jaksa kuunnella.
Olen aina mennyt takapenkille enkä keskustele kuskin kanssa paria sanaa enempää.
Itse menen taakse minimoidakseni sen, että kuski alkaisi heittää small talkkia ja että hänen kanssaan "täytyisi" jutella. Jos menen etupenkille, koen että olisi koko ajan juteltava. Haluan olla täysin hiljaa mielellään koko matkan ajan.
Pikkupaikkakunnalla tutun kuskin viereen meno on vakio.