Oletteko saaneet koronarokotuksista haittavaikutuksia?
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia siitä onko rokotteen/rokotteiden jälkeen ilmennyt jotain oireilua? Kerro toki myös jos mitään haittavaikutuksia ei ole ilmennyt ensimmäisen rokotuksen eikä boostereiden jälkeen.
Please, pidetään keskustelu asiallisena.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain vapinakohtauksen boosterin jälkeen. Enempää en koronarokotteita ota.
Uskon kyllä, että sait vapinakohtauksen, mutta ei sillä kylläkään mitään tekemistä itse rokoteaineen kanssa voi olla. Ei ole minkäänlaista mekanismia, jolla 0,3ml:n rokote lihakseen aiheuttaisi moista. Psykosomatiikka kylläkin voi aiheyttaa vaikka halvausoireita.
Jos vapinalla tarkoitetaan tärinää, siitä haitasta on korvauksiakin maksettu:
Ap kysyi ihan perustellun kysymyksen ja toivoi asiallisia vastauksia, onko liikaa vaadittu että vastaajat lukisi sen kysymyksen ja åotäisi ketjun asiallisena (muuten varmaan kohta poistetaan).
Itsellä ainakin samanlaiset mietteet kuin ap:llä. Imusolmukkeet turvoksissa monta viikkoa ja lieviä rytmihäirriöitä, sen sijaan käsi ei ollut kipeä viikkoa pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä surullista, että tästä asiasta ei voi keskustella ilman, että joku (jotkut?) tulee huutelemaan Putinista, Venäjän trolleista, rokotekriittisyydestä tai vastaavasti haukkumaan heitä, jotka rokotteen ovat ottaneet. Tämä on väärä ketju tällaiseen täysin älyttömään provosointiin.
Halusin kuulla rokotettujen kokemuksia mahdollisista haittavaikutuksista – jos sellaisia on ollut. Niin paljon on spekulointia asian ympärillä, joten mielestäni kaikkien on tarpeen kuulla ihmisten kokemuksia, ei vain mielipiteitä.
ap
Luulitko ihan aikuisen oikeasti saavasi totuudenmukaisia ja edustavia kommentteja vauva-palstalta. Kaikki kommentithan liittyvät ihmisten omiin uskomuksiin. Katso mieluummin Fimean haittavaikutuslistoja (ja muista samalla että nekin ovat vain ihmisten omia uskomuksia). [b]Kyllä viranomaiset sitten tutkivat ja ilmoittavat, mitkä ovat ne todistetut haitat.[/b]
Oman kokemukseni mukaan lääkäreitä ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa tehdä mitään haittailmoituksia rokotteista, eli jos haittavaikutuksen saanut henkilö ei itse osaa/jaksa/ymmärrä/muista/viitsi ilmoitusta tehdä, niin se ei tule mistään tilastoista löytymään. Mielestäni tämä on hyvin kyseenalaista sen vuoksi, että näitä rokotteita vasta tutkitaan.
Tuo monessa yhteydessä toistettu lause, että ”ajallinen korrelaatio ei implikoi kausaliteettiä” on siitä typerä, että vielä vähemmän ajallinen korrelaatio implikoi kausaliteetin puutetta.
Omasta rokotehaitastani ei kukaan lääkäri, joka sitä on hoitanut, ole edes kysynyt, että haluanko neuvoja, miten voisin ilmoittaa asiasta Fimealle. On kyllä täysin mennyt usko, että näitä oikeasti tutkittaisiin.
En, koska en ole ottanut koronarokotetta. Enkä tule ikinä ottamaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiskierto on mennyt sekaisin myös minulla ja vuodot on ollut tosi runsaita entiseen verrattuna.
Onneksi lapset on jo tehtynä, muuten saattaisi huolettaa hedelmällisyyden kannalta. Vaikkei se toki välttämättä siihen vaikuta, tämä lähinnä omaa pohdintaa.
Siinä olet ihan oikeassa, että missään ei ole todettu rokotusten vaikuttavan hedelmällisyyteen tai keskenmenoihin. Suomessakin syntyvyys on nousussa pitkästä aikaa.
Se, ettei missään ole vielä tutkimustietoa rokotteiden vaikutuksesta hedelmällisyyteen, johtuu vain ja ainoastaan siitä, että kyseisen asian tutkiminen perusteellisesti vie huomattavasti kauemman kuin mitä rokotteen kehittämisestä on vielä ehtinyt kulua.
Odotellaan rauhassa, niin muutamien vuosien kuluessa se tieto kyllä saadaan. Sen verran on ollut puhetta näistä kuukautishäiriöistä rokotteen yhteydessä, että aivan varmasti asiaa tullaan tutkimaan. Kiinnostus on herännyt.
Hannu Janunen kirjoitti:
En, koska en ole ottanut koronarokotetta. Enkä tule ikinä ottamaankaan.
Kysymys ei koskenut sinua eli et kuulu ryhmään, joka voisi vastata "onko rokotteen/rokotteiden jälkeen"
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö kaventui 10 cm ekan piikin jälkeen. Tokan seurauksena tissit kasvoi 2 kuppikokoa. Kolmas saamatta, jännityksellä odotan vaikutuksia.
Sulle kasvaa jorma.
Käsivartta aristi ja kroppaa jomotti samalla lailla kuin olisi ollut kuumetta, ei kuitenkaan ollut. Kesti noin vuorokauden, sen jälkeen ei mitään oireita. Molemmista rokotuksista samanlaiset oireet, kolmas vasta tulossa.
Kolme Pfizeria otettu, ekasta lievä kuume jotta en jaksanut mitata, toisesta pistokohta vähän arka ja kolmannesta ripuli. Tosin olin tintannut viinaa ja syönyt kuin sika koska uuden vuoden aatto, että voipi olla että ripuli ei johtunut rokotteesta...
Kahvista tulee päivittäin enemmän haittavaikutuksia.
Olen saanut väliaikaisia lieviä haittoja. Pahin ja pisin oli 2 vk väsymys ja rytmihäiriöt. Olen ihan täysissä voimissani nyt, ei rokotteissa ole mitään pelättävää.
Ekasta tuli pariksi päiväksi käsivarsi hieman kipeäksi, tokasta ei mitään oireita. Kolmannen otan tammikuun lopussa.
Kaikista kolmesta lihassärkyä, päänsärkyä ja lämpöilyä kahdeksi päiväksi. Mitään muuta ei ole tullut. N21
Ensimmäisestä rokotuksesta vatsaoireita ja kuukautiset on nyt kestäneet yli 2 viikkoa, eikä loppua näy. Toinen rokotus olisi pitänyt ottaa tällä viikolla, mutta enpä tämän vuodon takia ota todellakaan vielä.
Minulla on muutenkin välivuotoja kuparikierukasta johtuen, mutta nyt vuoto on koko ajan ihan kirkasta verta, jossa on hyytymiä. Sidetä on pidettävä joka päivä. Epäilen, että ruokahaluttomuuskin liittyy rokotukseen. Ei tee mieli syödä lämmintä ruokaa ollenkaan ja välillä meinaa tulla yökkäys, jos ruoassa on joku väärän tuntuinen sattuma.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut väliaikaisia lieviä haittoja. Pahin ja pisin oli 2 vk väsymys ja rytmihäiriöt. Olen ihan täysissä voimissani nyt, ei rokotteissa ole mitään pelättävää.
On ihan avoimesti myönnetty, että pitkäaikaisista tai myöhemmin ilmaantuvista haitoista ei voida tällä hetkellä tietää. Sinä ilmeisesti olet ainoa, jolla tuollaista tietoa on, koska pystyt toteamaan, että "ei rokotteissa ole mitään pelättävää". Vai oletko sittenkin vain naiivi.
Refluksitaudin oireet alkoi 5 päivää 1.rokotuksesta. Diagnosoitiin varovasti kaksi viikkoa myöhemmin ja varmistettiin 3kk myöhemmin gastroskopiassa. Täysin tyhjästä uusi sairaus. Sen lisäksi outoa painepäänsärkyä kolmisen kuukautta, rytmihäiriöitä ja yllä mainittiin vapinakohtaukset, jotka saattoivat kestää monta tuntia. Itse tosin laitoin vapinan paniikkikohtauksen piikkiin, uusi oire sekin.
En mielellään ota toista rokotetta ja hoitoalalla.
Yksi rokotteen haittavaikutuksista näyttäisi HYKSin kääkärin twiitin mukaan olevan se, että omikron tarttuu herkemmin: https://twitter.com/mkorja/status/1477683349732962304?s=21
jos ei ota niim välttää rokotteen haitat myös. näin itse menettelen
Ja rokoteuskovainen se edelleen vain inttää vastaan. Totuus sattuuu sinuun pahasti.