Oletteko saaneet koronarokotuksista haittavaikutuksia?
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia siitä onko rokotteen/rokotteiden jälkeen ilmennyt jotain oireilua? Kerro toki myös jos mitään haittavaikutuksia ei ole ilmennyt ensimmäisen rokotuksen eikä boostereiden jälkeen.
Please, pidetään keskustelu asiallisena.
Kommentit (208)
Kuukautiskierto meni sekaisin. Yritän tulla raskaaksi joten seuraan ovulaatiota, rokotteen jälkeen se jäi tulematta ja odottelen edelleen kuukautisia, nyt jo ties kuinka monta viikkoa myöhässä. Raskaana en ole. En muista että tällaista olisi ikinä tapahtunut minulla.
Ahdistaa ja harmittaa.
ekasta kuukautiset pois, yleiskunto huononi
Kolme rokotusta saatu ja olo on hyvin voimaantunut ja pirteä! Työhalut ja tulokset parantuneet, läskit vähentyneet ja rypyt siloittuneet, kannattaa siis ottaa rokotteet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään haittavaikutuksia vaan normaaleja reaktioita, kuten muistakin rokotteista, esim. olkavarsi tuli vähän kipeäksi ja väsytti.
Montako kertaa meinasit vastata tähän ketjuun?
Siis mitä? Vastasin ensimmäisen kerran. Tämä oli minun kokemukseni, kaksi rokotetta saatu ja kolmannen otan, kunhan saan.
Juopottelun voisit ainakin lopettaa.
Eka rokotteen otin kesäkuun alussa, sitten elokuussa ja nyt 3. rokote viikko sitten.
2. rokotteessa rokotuskohdassa oli hieman punotusta ja päivän pari rokotuskohta hiukan kipeä.
1. ja 3. rokotteen kanssa ei mitään sivuvaikutuksua tai oireita.
Ensimmäisestä rokotteesta väsymystä ja käden kipeytymistä, toisesta rokotteesta turposi kainalon imusolmukkeet pariksi päiväksi.
Kolmannen rokotuksen menen ottamaan parin viikon päästä
Olen saanut kaksi koronarokotetta ja kuukautiset muuttuneet aivan hirveän kivuliaisi ja runsaiksi. Ennen rokotetta ei ollut juuri minkäänlaista kipua kuukautisten aikana, sen jälkeen suorastaan helvetilliset kivut, pelottaa jo etukäteen seuraavat menkat. Vuoto niin runsasta, että paksumpia siteitä ja tamponeja saa olla yhtenään vaihtamassa, ja silti vaatteet ja petivaatteet sotkeutuu. Täysin säännöllinen kuukautiskierto muuttui epäsäännölliseksi. Aika huolestuttavaa mun mielestä ja näitä kuukautiskierron häiriöitä on tullut naisille paljon kaikkialla maailmassa koronarokotteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
1. ja 3. rokotteen jälkeen pistokohta oli arka ja käsi kipeytyi aika paljon reiluksi vuorokaudeksi. Poskia kuumotti ja oli ehkä vähän lämpöä. En mitannut. Kuukautiset alkoivat liian aikaisin. 2. rokotteen jälkeen ei ollut mitään.
En silti laske näitä haittavaikutuksiksi vaan ihan tavallisiksi rokotereaktioiksi.
Käden kipeytyminen ja kuume ovat ihan virallisia haittavaikutuksia (mm THL:n mukaan) . Toki lieviä sellaisia. Siihen ei sinun mieliputeesi vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Ihosairauteni paheni hiukan jo keväällä. Silloin en kiinnittänyt huomiota rokotteen ajankohtaan, niin en osaa sanoa ajallisesra yhteydestä mitään.
Toisen rokotteen jälkeen iho on ollut niin pahassa kunnossa, että olen siitä asti ollut yliopistollisen sairaalan ihotautipoliklibikan asiakkaana. Valitettavasti lääkitystä, joka tämän parantaisi, ei ole vielä löytynyt. Häiritsee elämääni päivittäin. Olen eläkkeellä, niin työtä ei ole tarvinnut lopettaa, mutta en olisi kykenevä työelämään enää.
Sairaalasta sanottiin, että ajallinen yhteys ei tarkoita syy-seuraussuhdetta. Ymmärrän tämän, mutta minun käsittääkseni se ei myöskään tarkoita, etteikö syy-seuraus-suhdetta voisi olla.
En halua kertoa, mistä sairaudesta on kyse, koska se on harvinainen. Lisäksi minulla on atooppinen iho.
Minullakin atooppinen iho ja ihottuma meni huonommaksi toisen rokotteen jälkeen. Ihotautilääkärin mielestä ei johdu rokotteesta, vaan ihan normaalia, että menee välillä huonommaksi.
Käsittääkseni näitä ihottuman pahenemisia on ollut enemmänkin. Esim. brittien ekseemayhdistyksen sivuilla on mainittu niin ja kehotetaan ilmoittamaan rokotteen haittavaikutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Toisen rokotteen jälkeen kamalat rytmihäiriöt, joiden vuoksi jouduin yöksi päivystykseen tarkkailuun.
Ei liene sitten ollut patologinen rytmi jos muutaman tunnin seuranta riitti.
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut tuota rokotusta, mutta olen saanut aikaisemmin poliotehosteesta ilmeisen pysyvän haittavaikutuksen. Rokotuksesta on 20 vuotta, mutta rokotuskohtaan sattuu aivan kun siinä olisi pysyvä mustelma ihon alla tai jotain vastaavaa. Ei siihen nyt koko aikaa satu, mutta ehkä tuo on jopa hermovaurio ja aiheuttanut jäykkyyttä käteen.
Ei se kyllä itse rokoteaineesta voi mitenkään johtua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kuumetta, lihas- ja nivelkipuja, väsymystä, pistoskäden kainalo turposi ja kipeytyi, kuukautiset oli oudot. Otan silti kolmannen piikin, tietenkin.
Lääkärituttava sai ihottuman mikä ei anna periksi.Otti vaan yhden , ei suostu useampaan.
Vierailija kirjoitti:
Sain vapinakohtauksen boosterin jälkeen. Enempää en koronarokotteita ota.
Uskon kyllä, että sait vapinakohtauksen, mutta ei sillä kylläkään mitään tekemistä itse rokoteaineen kanssa voi olla. Ei ole minkäänlaista mekanismia, jolla 0,3ml:n rokote lihakseen aiheuttaisi moista. Psykosomatiikka kylläkin voi aiheyttaa vaikka halvausoireita.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tähän asti tulleista asiallisista vastauksista. Laittakaa toki lisää.
Ja ei kiitos yhtäkään kommenttia enää rokotevastaisuudesta tai rokotteiden puolestapuhumisesta. Jokaisella on varmasti oma mielipiteensä koronarokotteesta, mutta nyt ei kysytty sitä, vaan mahdollisia koronarokotteesta tulleita haittavaikutuksia.
ap
Noita sinun kannattaisi seurata Fimean haittavaikutusepäilyjen luettelosta eikä vauva-palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Käsi ei toimi kunnolla,puristusvoima kadonnut ja voima yleensäkin
Siis toispuoleinen halvausoire. Luonnollisesti olet käynyt lääkärin tarkistuksessa halvauksen vuoksi? Mitä neurologi sanoi? Mitä näkyi tietokonetomografiassa?
Vierailija kirjoitti:
Kuukautiskierto on mennyt sekaisin myös minulla ja vuodot on ollut tosi runsaita entiseen verrattuna.
Onneksi lapset on jo tehtynä, muuten saattaisi huolettaa hedelmällisyyden kannalta. Vaikkei se toki välttämättä siihen vaikuta, tämä lähinnä omaa pohdintaa.
Siinä olet ihan oikeassa, että missään ei ole todettu rokotusten vaikuttavan hedelmällisyyteen tai keskenmenoihin. Suomessakin syntyvyys on nousussa pitkästä aikaa.
Kolme rokottetta otettu, ei haittoja.
Kummallakin kerralla tuli käsi kipeäksi, jälkimmäisellä kerralla myös kainalo. Kainalokipu jatkui varmaan viikon, jos oikein muistan. Aika kolmanteen varattu, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
On tämä kyllä surullista, että tästä asiasta ei voi keskustella ilman, että joku (jotkut?) tulee huutelemaan Putinista, Venäjän trolleista, rokotekriittisyydestä tai vastaavasti haukkumaan heitä, jotka rokotteen ovat ottaneet. Tämä on väärä ketju tällaiseen täysin älyttömään provosointiin.
Halusin kuulla rokotettujen kokemuksia mahdollisista haittavaikutuksista – jos sellaisia on ollut. Niin paljon on spekulointia asian ympärillä, joten mielestäni kaikkien on tarpeen kuulla ihmisten kokemuksia, ei vain mielipiteitä.
ap
Luulitko ihan aikuisen oikeasti saavasi totuudenmukaisia ja edustavia kommentteja vauva-palstalta. Kaikki kommentithan liittyvät ihmisten omiin uskomuksiin. Katso mieluummin Fimean haittavaikutuslistoja (ja muista samalla että nekin ovat vain ihmisten omia uskomuksia). Kyllä viranomaiset sitten tutkivat ja ilmoittavat, mitkä ovat ne todistetut haitat.
Siis mitä? Vastasin ensimmäisen kerran. Tämä oli minun kokemukseni, kaksi rokotetta saatu ja kolmannen otan, kunhan saan.