Taiteilija ei kykene asumaan Lapissa. No oliko yllätys?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/10b8197b-fcd8-4b52-8b14-7d827f6ba60e Luonnonvara ammattilainen ennen, nyt kuvataiteilija. Noita yrttienkerääjiä on paljon juuri heissä, jotka eivät ponnistele asioiden eteen ja usein kaikessa muussa on syy kuin heissä, ettei pärjää. On toki muitakin luonnonvara ammattailaisia, tässä jutussa asiaa ei valoitettu mutta juuri siksi epäilen luonnonvaran suuntaa. Jos on elänyt noin nuorena 22 paikkakunnalla ei ole ehtinyt asua missään. Elämisen helppoutta haetaan kaupungista, ehkä myös se että maalla ei voi juhlia aina silloin kun haluaa jos on mökki lämmitettävä puilla tms. Mutta kyllä maallakin on nykyaikaa ja elämää, se vain on itsestä kiinni, kuten elämäkin suurlta osin.
Kommentit (159)
Älä muuta Turkuun, muuta Helsinkiin, siellä on kova kysyntä vesivärikuvamaalareista.
Assburger kirjoitti:
Joo, itsestäänselvyyksiä kauhistellaan.
Suurimmassa osassa Suomea ei voi elää ilman omaa autoa.
Pudasjärven tytön pitäisi ymmärtää tämä...
Samaa mietin että Pudasjärvi ei nyt Lapista poikkea muuten kuin että on Kainuussa.
Ihmettelen kyllä, mikä tuon jutun uutisarvo oli.
Sekö, ettei joku halua asua Lapissa, vaikka jotkut jopa muuttavat muualta sinne?
Ihmiset tykkää eri asioista. Onpa iso uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin jutun ja kuvan tästä henkilöstä. Kamalat lasit ja hullun katse. Näytti mielenterveysongelmaiselta, punikkiloiseltaituhippivihreältä, matujenmunan lutkuttajalta.
Ja mikähän läskivalas persu siellä kirjoittelee?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kyllä, mikä tuon jutun uutisarvo oli.
Sekö, ettei joku halua asua Lapissa, vaikka jotkut jopa muuttavat muualta sinne?Ihmiset tykkää eri asioista. Onpa iso uutinen.
Näköjään ollut usein lehtijutuissa. Lukuisia koulutuksia ja asuinpaikkoja.
Se olisi ollut uutinen että hän on nyt alkanut viihtyä jossain.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Joo, itsestäänselvyyksiä kauhistellaan.
Suurimmassa osassa Suomea ei voi elää ilman omaa autoa.
Pudasjärven tytön pitäisi ymmärtää tämä...
Samaa mietin että Pudasjärvi ei nyt Lapista poikkea muuten kuin että on Kainuussa.
Pudasjärvi ei ole Kainuussa. Ihan siellä Pohjois-Pohjanmaalla, Lapin rajamailla.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön vinkuja.
Vihervassari.Turvetta alkoi kasvaa korvien taakse.
Vierailija kirjoitti:
Epävakaata touhua tuo maaninen muuttaminen sinne tänne opiskellen sitä sun tätä (ei mitään kunnolla työllistävää).
Vähän ot, mutta olen itse myös tuollainen, monia tutkintoja (aika turhiakin) ja oon muuttanut paljon. En saa asioista otetta mutta kun terapiaan ei pääse eikä sitä kautta lääkkeitä esim adhd saa niin minkä teet? Kukaan ei kuuntele eikä auta mutta kiva huudella sitten ulkopuolelta epävakaaksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä yhdistän nuo lasit vihervassareihin, eikä ne mun mielestä ainakaan kauniit ole. Erikoisuuden tavoittelua.
Tuolle ihmiselle nuo lasit ei sovi, tuskin sopii kenellekään, mutta ainakaan ei hänelle.
Ei sovi. Ja luulis olevan melko epämukavatkin, kun painautuu alareunastaan poskien sisään. Tulee ikävä painauma poskiin, lisäksi laseja saa olla vähän väliä pesemässä kun rasvainen iho sotkee ne. Sitten en tiedä, miksi otsatukka on otsan ja silmälasien välissä? Silmälasit voi olla kyllä isot ja näyttävät, mutta noi lasit näyttää siltä että on ostettu vapputorilta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä juttuja tehdään. Tosi fiksua haukkua vielä lappilaiset miehetkin.
Haukkuu miehet, koska ei heille kelpaa. Ulkonäkö jo estää, mutta luonne vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä oli se juttu? Lappilaisten haukkuminen, sään haukkuminen, miesten haukkuminen.
Ei hän varmaan osannut päättää.
Jokahan on päässyt muuttamaan. Torniolaiset tuskin kovin tuosta haukkujasta tykkää.
Ärsyttää tällaiset jutut, sillä "oravanpyörästä hyppääjissä" ja millä nimellä milloinkin kutsutaankaan, on ihan realistisiakin. Heitä, jotka ottavat selvää mihin menevät, suunnittelevat miten elantonsa voivat tienata (monesti heillä riittää vähempikin raha) ja kantavat vastuun. Mutta näin heidät kaikki sitten leimataan taivaanrannanmaalareiksi ja verorahoilla eläjiksi.
Ensinnäkin Tornio on kaupunki ja sieltä löytyy kaikki tarvittava. Toisekseen ei ole järkevää muuttaa Lappiin ilman autoa. Etäisyydet ovat pitkiä. Kolmannekseen lappilaisissa miehissä ei ole mitään kategorista vikaa, olen itse naimisissa lappilaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävakaata touhua tuo maaninen muuttaminen sinne tänne opiskellen sitä sun tätä (ei mitään kunnolla työllistävää).[/quote
Siksi tuo sankamalli.
Yleinen nuorilla naisilla, tyhmää tehdä siitä mitään johtopäätöksiä.
Äärettömän nolo juttu.