Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taiteilija ei kykene asumaan Lapissa. No oliko yllätys?

Vierailija
02.01.2022 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/10b8197b-fcd8-4b52-8b14-7d827f6ba60e Luonnonvara ammattilainen ennen, nyt kuvataiteilija. Noita yrttienkerääjiä on paljon juuri heissä, jotka eivät ponnistele asioiden eteen ja usein kaikessa muussa on syy kuin heissä, ettei pärjää. On toki muitakin luonnonvara ammattailaisia, tässä jutussa asiaa ei valoitettu mutta juuri siksi epäilen luonnonvaran suuntaa. Jos on elänyt noin nuorena 22 paikkakunnalla ei ole ehtinyt asua missään. Elämisen helppoutta haetaan kaupungista, ehkä myös se että maalla ei voi juhlia aina silloin kun haluaa jos on mökki lämmitettävä puilla tms. Mutta kyllä maallakin on nykyaikaa ja elämää, se vain on itsestä kiinni, kuten elämäkin suurlta osin.

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee luonnonvara ammattilainen?

Vierailija
22/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tornio onkin kyllä sellaista tosi-Lappia, että kannattaa leimata koko maakunta, jos joku ei siellä viihdy :D En viihtyisi itsekään. Itse olen 6v Lapissa asunut monta sataakilometriä pohjoisempana ja harva täältä minnekään Tornioon muuttaisi. Se on myös ollut koko korona-ajan yksi pahimmista koronapesäkkeistä eli elämä ollut aika rajattua. Voisiko tässä kysyä vaikka jonnekin Kilpisjärvelle tai Inariin muuttaneen mielipidettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö kertoo kaiken. Ei tarvitse lukea.

Vierailija
24/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks nyt vaan, mutta jos joku on lähtenyt etsimään kansallisromanttista satumaata Kemi-Torniosta, niin saa syyttää ihan omaa tyhmyyttään. Älä tule pätemään Lapin pettymyksestä jostain Kemi-Torniosta, huhhuh (itkunauruhymiö tähän). Se on sama kuin muuttaisi muuttaisi mihin tahansa taantuneeseen pikkukaupunkilähiöön millä tahansa ilmansuunnalla. Eikö ketään muuta löytynyt haastatteluun?

Terv. Ikänsä etelässä kaupungissa asunut puoliksi merilappilainen.

Vierailija
25/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tornio on ihan ok kokoinen kaupunki, matkaa toiseen kaupunkiin Kemiin sinne opiskelijaterveydenhuoltoon 20 km, siinä välillä kulkee bussit ja eiköhän tuon matkan vaikka pyöräile. On kyllä naurettavaa uhriutumista.

Vierailija
26/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks nyt vaan, mutta jos joku on lähtenyt etsimään kansallisromanttista satumaata Kemi-Torniosta, niin saa syyttää ihan omaa tyhmyyttään. Älä tule pätemään Lapin pettymyksestä jostain Kemi-Torniosta, huhhuh (itkunauruhymiö tähän). Se on sama kuin muuttaisi muuttaisi mihin tahansa taantuneeseen pikkukaupunkilähiöön millä tahansa ilmansuunnalla. Eikö ketään muuta löytynyt haastatteluun?

Terv. Ikänsä etelässä kaupungissa asunut puoliksi merilappilainen.

Tuota minäkin ihmettelin, että jossain Torniossa vinkuu linja-autoista.

Vierailija
27/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä juttu edes tosissaan tehty? On toimittajaakin mahtanut naurattaa.

Vierailija
28/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Lapista kotoisin enkä minäkään siellä kyllä jaksaisi asua. Kylmät talvet ja kesällä ihan hemmetisti sääskiä, pitkät välimatkat ja huonot kulkuyhteydet. Tosin luulisi, ettei tämä tule kellekään yllätyksenä. 

No sulla on varaa sanoa asioista kun niitä olet kokenut ja tiedät ne huonot puolet. Joka paikassa on huonoja puolia. Mutta tän jutun henkilö ei oikein tehnyt muuta kun huuteli tuuleen, epäilen täällä etelässä viihtymistä sen paremmin.  Ja taiteilija, no Reidar Särestöniemi esim asui Lapissa ja aika moni taiteilija etsii rauhallissuutta inspiraatioihin. Jotkut tosin etsii sitä myös kapakasta.

Vierailija
29/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten muuttanut luonnon keskelle Tornioon😁

Vierailija
30/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmälasityyli kertoo ihmisestä kaiken tarpeellisen.

Tätä analyysia olisi kuva kuulla lisää. Olen 40 vuotia kolmella paikkakunnalla asunut perheellinen nainen jolla samat lasit. Keskijohdossa ja vuositulot yli 60 k.

Vierailija
31/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana kun säikähdin tuota kuvaa 😲

Vierailija
32/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä analyysia olisi kuva kuulla lisää. Olen 40 vuotia kolmella paikkakunnalla asunut perheellinen nainen jolla samat lasit. Keskijohdossa ja vuositulot yli 60 k.

Ns. heränneistön heimotunnuksia.

Vierailija
33/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Maria hyvä, käy vaikka ulkomailla Haaparannan puolella Ikeassa välillä pyörimässä jos sieltä löytyisi joku vähemmän metsäläinen.

Vierailija
34/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämeen kyliinkin muuttaa näitä viher piipertäjiä max 3v asuuvat. ensin ihanaa sitten aletaan valittamaan naapureista , teistä, harrastus mahdollisuuksista. AINA SYY ON ALKUASUKKAISSA KUN EI OOKKAAN NIIN IHKUA. vielä kun kylä kauppa oli siellä meillä oli veto milloin nuakin lähtevät 2-5v kaikki ovat lähteneet. voi sitä viisautta mitä ovat yrittäneet kylään tuoda.

Vierailija
35/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä yhdistän nuo lasit vihervassareihin, eikä ne mun mielestä ainakaan kauniit ole. Erikoisuuden tavoittelua.

Vierailija
36/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Vierailija
37/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä juttuja tehdään. Tosi fiksua haukkua vielä lappilaiset miehetkin.

Me Naiset lehdessä oli joskus 2010 - luvulla pitkä juttu, miten etelästä tulleet akateemiset naiset olivat löytäneet poromiehestä elämänsä miehen. Oli yksi proffakin joukossa jonka mies ei ollut ikinä lukenut yhtäkään kirjaa mutta hyvin tulivat juttuun.

Vierailija
38/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet naurut kirjoitti:

hämeen kyliinkin muuttaa näitä viher piipertäjiä max 3v asuuvat. ensin ihanaa sitten aletaan valittamaan naapureista , teistä, harrastus mahdollisuuksista. AINA SYY ON ALKUASUKKAISSA KUN EI OOKKAAN NIIN IHKUA. vielä kun kylä kauppa oli siellä meillä oli veto milloin nuakin lähtevät 2-5v kaikki ovat lähteneet. voi sitä viisautta mitä ovat yrittäneet kylään tuoda.

No ei tarvitse ihmetellä miksi kukaan ei viihdy jos asenne on tuo. Siinäpähän itkette, kun asuntojenne arvo laskee nolliin kun kukaan ei halua niitä ostaa.

Ps. opettele kirjoittamaan tai lopeta ryyppääminen

Vierailija
39/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä yhdistän nuo lasit vihervassareihin, eikä ne mun mielestä ainakaan kauniit ole. Erikoisuuden tavoittelua.

Joo, just tollaset mahdollisimman isot ja pyöreät, jollain metallikehyksellä.

Pienemmät pyöreät hengettömät tai tummalla kehyksellä eivät luo samanlaista mielikuvaa.

Vierailija
40/159 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko juttu tehty ns. kieli poskessa ja tarkoituksena trollaaminen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi