En käsitä kuinka joku voi sekoittaa oikean ja vasemman
Minulle tuo oikean ja vasemman erottaminen on ollut ihan pikkulapsesta asti automaattisesti toimiva asia, jota ei tarvitse edes miettiä. En muista koskaan sekoittaneeni niitä keskenään missään yhteydessä. Miksi se on joillekin niin vaikeaa?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:50"]
Mä sekotan oikean ja vasemman. Olen oikeakätinen, että ei sekään ole mulla syynä. Mulla ei ole tippaakaan suuntavaistoa, lähden aina kävelemään tai ajamaan ihan päinvastaiseen suuntaan kuin pitäisi. Olen myös kasvosokea, mutta e tiedä, liittyvätkö nämäkään mitenkään siihen, että sekotan oikean ja vasemman.
[/quote]
Miehelläni on aspergerin syndrooma ja hänellä on juuri samat ongelmat kuin sinulla. En tiedä, liittyykö vasemman ja oikean sekottaminen aspergerin syndroomaan, mutta ainakin nuo muut kuulemma voivat liittyä. Hänkin on muuten oikeakätinen.
Se ei ole muistinvarainen asia. Kun pyytää vaikka aivan yhtäkkiä risteykseen tullessa tällaista henkilöä kääntymään vasemmalle, hän ei saa mitenkään hahmotettua, kumpaan suuntaan pitää kääntyä. Edes Volvo-teksti ratissa ei auta:)