Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täysin uusi tieto, että influenssarokotteita annetaan joka vuosi?

Vierailija
01.01.2022 |

Ja monet vieläpä ottavat niitä joka vuosi. Virukset ovat nimittäin siitä viheliäisiä, että ne tuppaavat muuttumaan ja siksi edellisen vuoden rokote ei sellaisenaan toimi.

”Influenssarokotteen teho vaihtelee eri vuosina. Teho riippuu muun muassa siitä,

kuinka paljon influenssavirus on muuttunut
kuinka hyvin rokotteeseen valittujen viruskantojen ja epidemiaa aiheuttavien influenssavirusten rakenteet vastaavat toisiaan
millainen on rokotettavien jo olemassa oleva vastustuskyky epidemioina esiintyviä viruksia vastaan
millainen on rokotettavan kyky muodostaa suojaavia vasta-aineita ja soluja
kuinka pian rokottamisen jälkeen rokotettu kohtaa influenssaviruksen.”

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ollut jokavuosi saatavilla, kuin ap on ollu tietämättä. Työnantaja on tarjonnut montavuotta ilmaiseksi, koskaan en oo ottanut enkä sairastanut.

Vierailija
22/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli sarkastinen aloitus rokotevastaisille.

Huono sellainen. En ole ikinä ottanut influenssarokotusta , enkä sairastanut sitä. Nyt otin kolme koronarokotetta alle puolen vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työikäisille ei anneta. Pitää itse ostaa apteekista rokote ja sitten löytää sille pätevä piikittäjä.

Ei tartte olla pätevä. Minäkin olen sukulaisille rokotteen olkavarteen pistänyt merkonomipohjalta.

Mietipä napapiikkiä ja insuliinia; onko pistäjä pätevä?

Mieluiten sellainen piikittäjä, ettei neula katkea törmätessään luuhun.

Se neula on niin lyhyt, ettei se kyllä luuhun asti ylety, jos vähänkinon lihaa luun päällä🤓

Vierailija
24/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAin hysteerikot ottavat influenssarokotteita joka vuosi. Itse en ole ikinä ottanut, enkä myöskään ole ikinä sairastanut influenssaa, ainakaan mistään lievästä nuhasta poikkeavassa muodossa.

N53

Olin just tuota mieltä ennen kuin sen ekan taudin sain. Olin muuten n 50 v silloin ja toipuminen kesti puoli vuotta.

Ihmeesti alkoi rokotus kiinnostaa.

Vierailija
25/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Monet" on tässä yhteydessä selvä vähemmistö. Eli harva sen ottaa joka vuosi.

Eli, kun puhutaan influenssarokotteesta, soteammattilaisia on vähän, mutta kun puhutaan koronarokotteesta, heitä on tosi paljon? Kyllä monet ottaa influenssarokotteen vuosittain.

” Valtakunnallisen rokotusrekisterin mukaan 65 vuotta täyttäneistä yli puolet eli 53 prosenttia otti influenssarokotteen kaudella 2020–2021. Määrä on kuusi prosenttiyksikköä korkeampi kuin sitä edeltävällä kaudella. Influenssarokotteita annettiin useita kymmeniä tuhansia annoksia enemmän verrattuna edeltävään kauteen, sillä myös ikääntyneiden määrä on edelleen kasvanut voimakkaasti.

Alle 3-vuotiaista lapsista yli 43 prosenttia ja 3–6-vuotiaista 35 prosenttia sai influenssarokotuksen viime syksyn tai talven aikana.”

Ja nämä on siis sen ilmaisen piikin saaneet, keski-ikäiset maksavat itse rokotteensa eikä näy tilastoissa.

Vierailija
26/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VAin hysteerikot ottavat influenssarokotteita joka vuosi. Itse en ole ikinä ottanut, enkä myöskään ole ikinä sairastanut influenssaa, ainakaan mistään lievästä nuhasta poikkeavassa muodossa.

N53

Olin just tuota mieltä ennen kuin sen ekan taudin sain. Olin muuten n 50 v silloin ja toipuminen kesti puoli vuotta.

Ihmeesti alkoi rokotus kiinnostaa.

No sen suojateho on olematon, mutta varmasti pelkoja poistaa. Mä sairastin hyvin lievänä influenssan, rokotetta en ole ottanut kertaakaan.

Vierailija
27/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ottanut ja tosi harvoin olen kipeänä. 

Vierailija
28/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut tänä talvena influenssarokotusta, vaikka lähipiirissä liki kaikki ovat riskiryhmiin kuuluvia :(

Vierailija
29/29 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssaan kuolleiden määrä on lisääntynyt sen jälkeen, kun niitä alettiin antamaan. Suomessa kuolee jopa 2000 talvessa eli tuplasti koronaan verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi