Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko takaisin kotipaikkakunnallesi?

Vierailija
01.01.2022 |

Siis sinne minne synnyit ja jos olet sieltä pois lähtenyt?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan kotipaikkakunnaksi jos olen vain käynyt syntymässä paikkakunnalla 1, asunut lapsuuteni paikkakunnalla 2 ja käynyt koulut ja perustanut elämän paikkakunnalle 3? Ei tuolla synnyinpaikkakunnalla ole mitään juuria tms miksi sinne menisin.

Vierailija
2/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja muutankin kun nuorinkin lapsi on käynyt koulunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Muutan, kun ja jos elämäntilanne muuttuu.

Vierailija
4/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Jalasjärvelle heti kun mahdollista.

Vierailija
5/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä! Hyviä muistoja paljon, mutta liian takapajuinen paikkakunta henkiseltä ilmapiiriltä.

Vierailija
6/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa sinne, mutta viihtyisin kyllä.

Vierailija
7/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisin hommata kesämökin sieltä, mutta kyllä se koti on täällä, missä nyt asun.

Olin aikanaan salaa kateellinen sanonnasta, että suomen kauneimmat naiset tulevat Turusta. No jossain kohtaa valkeni sitten että olen itse syntynyt Turussa ja ei voinut kun olla hieman häpeissään tuosta kateudesta.

Vierailija
8/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tällä hetkellä alkuperäisen kotipaikkakunnan naapurikunnassa että juu, kyllä voisin muuttaa. Tosin työmatka pitenisi niin en taida viitsiä.

Vierailija
9/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä tätä nykyistä paikkakuntaa kotipaikkakuntana, vaikka olenkin syntynyt ja kasvanut ihan muualla. Ja sinne synnyinpaikkakunnalle en todellakaan muuttaisi.

Vierailija
10/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut asiaa ihan tosissani. Sieltä saisi ostettua talon järven rannalta murto-osalla nykyisen asuinpaikkani asunnon hinnoista. Mutta myös auto pitäisi ostaa, palvelut ovat kauempana, ne ovat suppeampia jne. Asun nyt pk-seudulla.

Vierailija
11/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin mielelläni, mutta minulla ei ole varaa ostaa Helsingistä sadan neliön omakotitaloa 3860 neliön tontilla, jolla on vanha puutarha.

Vierailija
12/30 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut täällä Koko ikäni eli toisin päin muuttaisin Pois !

Vierailija
13/30 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan muuttaisi takaisin.

Vierailija
14/30 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapuksessa, uskovaisten ja ahdasmielisten kepulaisten kunta. En viihtynyt silloin enkä viihtyisi nyt.

Vierailija
15/30 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut pari ensimmäistä vuottani paikkakunnalla, mistä olemisesta en muista yhtään mitään.  Miksi ihmeessä muuttaisin Jyväskylään?

16/30 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaikka äiti niin toivoisikin 🤠

Vierailija
17/30 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa.  Vaikka on pieni paikkakunta ja ihmiset liikaa kiinnostuneita toistensa asioista, niin rivarikaksioita  saisi 200 metrin päästä järvenrannasta kolme tämän nykyasunnon hinnalla.  Kaikki tärkeimmät palvelut lähellä ja autolla pääse lähimpään isoon kauppakeskukseen 25 minuutissa, siitä kaupunkiin on vielä 10 minuuttia lisää.  Julkisiakin kulkee, eikä varmaan kaikkia bussilinjoja lopeteta koska sieltä kuljetaan paljon töihin ja lukioihin kaupunkiin myös julkisilla.   Varteenotettava vaihtoehto eläkeiässä. 

Vierailija
18/30 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin. Pieneen itäsuomalaiseen kaupunkiin, jossa palveluita ajetaan alas, jossa on näköalattomuutta ja työttömyyttä, mutta joka on niin rakas paikka, jonne sydämessä aina pieni ikävä. En tunne siellä enää ketään, kun kaikki ovat lähteneet sieltä etelään jo ajat sitten. Sukuni ei ole sieltä. Joka vuosi teen sinne 'pyhiinvaellusmatkan' ja haaveilen.

Vierailija
19/30 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin todella mielelläni.

3000 asukkaan paikkakunta. Siihen olisi sitäpaitsi nyt mahdollisuuskin kun olen vaihtanut etätöihin. Onneksi mies on samoilla linjoilla, on myös peräkylältä ja lapsi myös haluaisi asua maalla vaikka on ikänsä asunut kaupungissa. Lapsi aloittaa pian koulun ja haluaisin hänen käyvän koulua pikkupaikkakunnalla enkä nyt kaupungissa. Saisi Yksilöllisempää opetusta, olisi yhteisöllisempää asumista ja terveemmät arvot.

Vierailija
20/30 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä mutta mulla on kaikki täällä nykyisessä paikassa. Kotipaikka on vieressä. Voin shoppailla yms. siellä milloin haluan.