Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni ovat vuoroviikkolapsia - ja on heillä murheet...

Vierailija
20.04.2015 |

lapset ovat 12-15-vuotiaita ja vaihtavat kotia vuoroviikoin. Tiedättekö, mistä he valittavat? Siitä,mettä on liikaa lomia. On kahdet kesälomamatkat, kahdet laskettelureissut vuodessa. Loma ei tunnu enää niin ylelliseltä kuin ennen. 

Huoh. Mitäköhän niille sitten keksisi kesäksi...Isä vie jo etelään kolmeksi viikoksi ennen minun vuoroani. Ja itse yaluaisin viedä lapset myös jonnekkin...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:59"]

Mitä jos kysyisit, mitä he haluaisivat tehdä kanssasi? Onko tarkoituksesi viettää mukava loma vai kilpailla toisen vanhemman kanssa?

[/quote]

sitä yritinkin kysyä, ja siksi tämä ongelma tuli esille. kuka tässä on kilpailusta mitään puhunut. Haluan vain tarjota lapsille kivan loman, ettei minunkaan tarvitse kotona kesää viettää.

Ap

[/quote]

Kilpailulta se tuntuu, että pitäisi yrittää koko ajan lyödä toinen laudalta ja tarjota suurempia elämyksiä. Miksi molempien vanhempien pitää tarjota etelänmatka ja laskettelureissu, jos ne kerran eivät tunnu miltään? Mikset matkusta yksin ja vietä lasten kanssa lomaa kotona, nalkuttamatta, jos he sitä haluavat?

[/quote]

no, minä matkustan myös yksin. Tänä kesänä olen jo ollut viikon, ja kesällä olen 9 päivää, ja talvella aion mennä ilman lapsia alpeille. Itse tykkään matkustaa ja olen aina ajatellut, että kaikki tykkää. Tai ovathan lapset aina tykänneet ennen, koskaan ennen eivät ole valittaneet. Itse halusivat talvella alpeille, ja siksi heidät vein. Mutta kun isän kanssa oltiin vielä lapissa, niin se kyllästytti heitä.

ap
[/quote]
Tänä kesänä... Olenko mä missannut kesän kokonaan? Mikä kuukausi on nyt menossa? Eilen mielestäni vietin vaalipäivää 19.4. , mutta nähtävästi nukahdin muutaman kuukauden uneen sen jälkeen...

Vierailija
22/28 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:59"]

Mitä jos kysyisit, mitä he haluaisivat tehdä kanssasi? Onko tarkoituksesi viettää mukava loma vai kilpailla toisen vanhemman kanssa?

[/quote]

sitä yritinkin kysyä, ja siksi tämä ongelma tuli esille. kuka tässä on kilpailusta mitään puhunut. Haluan vain tarjota lapsille kivan loman, ettei minunkaan tarvitse kotona kesää viettää.

Ap

[/quote]

Lihavoituna todellinen ongelma, ap ei halua olla lomallaan kotona. Pojat haluavat, eli kompromissia laatimaan. TÄhän mennessä ap on lomaillut reissaten, nyt on ehkä annettava periksi, ja antaa teinienkin päättää jo toisin kuin aiemmin. Pian sä ap taas saat lomillasi reissata kuten ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojilla jotain muita intressejä kuin pelaaminen (kai tietokoneella pelaamista)? Voihan lomailla kotimaassa ja -kaupungissakin ilman, että on istuttava neljän seinän sisällä.

Menette yhdessä seinäkiipeilemään tai puihin rakennettuun seikkailupuistoon (muutamalla eri paikkakunnalla löytyy), käytte uimassa (maauimalassa tai isommalla hiekkaranna esim. Yyteri tai Kalajoen särkät, jos lähistöllä), otatte teltan matkaan ja lähdette vaeltamaan kansallispuistoon, teette pidemmän pyöräretken porukalla jne. Tai vaan annat poikien hengailla kavereidensa kanssa, mutta reunaehdoksi, että joka päivä on oltava viisi tuntia pihalla. Itse saat rentoutua siten, kuin tahdot: harrastelet, kutsut omia kavereita kylään yms.

Kyllä niistä taas on matkustamaan sitten, kun teiniys vähän väistyy, kerran siihen ovat nuorena oppineet.

Vierailija
24/28 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaali" lapsi pääsee ehkä viikoksi tai max kahdeksi johonkin lomareissulle. Sen lisäksi on todennäköisesti useamman viikon kesällä yksin kotona kun vanhemmat on töissä. Joten ymmärrän poikiasi.

Matkusta yksin ja tehkää poikien kanssa jotain pienempiä juttua, nyt on vaikka mitä seikkailupuistoja yms. jotka sopivat isommille lapsille ja aikuisille. Menkää siis päiväksi sellaiseen, pidätte pari pelipäivää välissä ja sitten taas teet päivän jotain kivaa.

Vierailija
25/28 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kinuaa tyhjää kämppää ja kotipippaloita

Vierailija
26/28 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt tätä asiaa, kun seuraan vierestä kahden ystäväperheen viikko/viikko-lapsia. Vanhemmat ei välttämättä ajattele sitä kilpailuna, vaan haluavat oikeasti tehdä kivoja asioita, matkustaa, käydä sukulaisten luona, kyläillä jne. Niin viikonloput kuin lomankin. Joidenkin vanhempien kanssa myös illat päiväkodin/koulun jälkeen on kyläilyä. Se vanhempi saa huilata sitten sen seuraavan, lapsivapaan viikon, viikonlopun, loman. Lapsella sama ralli jatkuu. Viikosta, viikonlopusta, lomasta toiseen. Hän/ he eivät koskaan ehdi olla vain rauhassa, kun koko ajan tapahtuu jotain, mennään johonkin jne. Ja ei, en ole kateellinen etteivät meidän lapset saa yhtä paljon huvipuistoa, ulkomaita ym. Oon vain miettinyt, että miten ne lapset jaksaa sitä rallia. Ja miten levottomia heistä tulee.

Vierailija
27/28 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellinen kysymyhän on näkevätkö lapset pelaamisen ohessa kavereitaan? Se kavereiden kanssa hengailu (vaikka vailla päämäärää) on tuon ikäisillä se oleellisin juttu. Ei niitä kiinnosta väkisin väännetyt perhelomat, matkakohteet ja muu. He haluavat ikäistänsä seuraa.

Vierailija
28/28 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän poikia, koska minusta olisi oikeasti aika rasittavaa olla ensin kolmen viikon lomamatkalla ja sitten melkein heti perään toisella pitkällä matkalla. Tarvitsen lomaani myös rauhallista oleilua kotona, vaikka pihakeinussa löhöten ja kirjoja lukien. Poikasi varmaan haluavat myös rentoutua rauhassa ilman yltiömäistä reissaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi