Poika 7v, ilkeät leikit, pyssyt, aseet, ym.
Poika tuntuu olevan ihan liian kiinnostunut aseista ja tappeluleikeistä. Onko muilla 7v pojilla koko ajan leikeissä aseet ja pyssyt tai muuten väkivalta mukana? Kyllästyttää kuunnella pojan juttuja. Tuntuu ettei ole mitään järkeä touhussa, eikä tajua ettei ole normaalia elämää hillua kaduilla aseiden kanssa. Kotoa ei ainakaan ole opittu. Tänään kaiken huipuksi esitti ampuvansa kädellä lintua, oli vähän liikaa minulle. Tulee mieleen leffa "poikani Kevin", missä pojasta tuli perhesurmaaja ja kouluampuja. Pitäisikö hillitä vai antaa tuollaisen jatkua?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:53"]Nut ymmärääniksi heteroperheessäkin lapset kasvavat homoiksi.
[/quote]
Mistä ymmärrät? Koska leikkivät pyssyleikkejä? Homoksi synnytään, ei kasveta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:20"]
Tämän takia haluaisin mieluummin tyttölapsia kuin poikia. Poikien leikit nyt on naisten silmään helvetisti ärsyttävämpiä pyssyineen ja sotaleikkeineen. Miehet varmaan paremmin jaksaa katella..
[/quote]
Mä olin tyttölapsi joka leikki pyssyillä ja autoilla. Barbi- ja vauvalällytykset yrjötti.
Voi hyvä luoja.... :D ihan yleinen mielenkiinnonkohde nuo ampumisleikit pojilla ja miehillä, ulostuppa sieltä naisellisuudenkuplastasi välillä. Ei näistä yleensä mitään kouluampujia ja surmaajia tule vaan kyse on sitten vaikeammista ongelmista jos näin käy.
Aika loukkaavaa väittää että väkivalta olisi jotenkin miehillä synnynnäistä? Kyllä ne pyssyleikitkin jostain opitaan eikä liity mitenkään siihen onko kyseessä tyttö vai poika.
Luojan kiitos meillä poika ei leikkinyt pyssyleikkejä. Aina kiersi kaupassa kaikki nuo lelut kaukaa. Oli kiinnostunut työkaluista, autoista, junista, traktoreista jne.
voi, sottareita on hiekkalaatikolla, legoleikeissä, äsken kaivelin kuopukselta vannasta niitä pois. ne on pojille kuin little petsit tai my little ponyt, yhtä tärkeitä ja rakkaita ainakin meillä. poikien lelut on muutenkin tosi tosi tylsiä, pääasia että saa aikaan kivan ja monipuolisen leikin.
[quote author="K" time="20.04.2015 klo 19:48"]
Itse leikin taisteluleikkejä pienenä ja nykyään pelaan FPS-pelejä. Ei ole tullut mieleenkään lähteä tappamaan ihmisiä tuonne kadulle tai ammuskelemaan kouluihin, vaikka mielenterveyskin on mitä on. Jos poika erottaa fantasian todellisuudesta, niin ei hätää.
[/quote]
Ja mitä sustakin on tullut? Masentunut, vittumainen transpedofiili.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:13"]Jos et osta pojalle lelupyssyä, se puree sen vaikka näkkileivästä. Ei ole vakavaa. Seuraile, erottaako toden ja leikin noin yleensä.
[/quote]
:DDD
Näin muuten on, näkkileipä, talouspaperirullan hylsy, ulkoa löytyvät kepit, pahvista askarreltu, sormet, ihan mistä vaan voi tehdä pyssyn.
Itse ainakin leikin lapsena leikkipyssyillä vaikka kuinka paljon, kuten kaikki muutkin kaverit silloin, enkä muuttunut miksikään psykopaatiksi.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:12"]
[quote author="K" time="20.04.2015 klo 19:48"]
Itse leikin taisteluleikkejä pienenä ja nykyään pelaan FPS-pelejä. Ei ole tullut mieleenkään lähteä tappamaan ihmisiä tuonne kadulle tai ammuskelemaan kouluihin, vaikka mielenterveyskin on mitä on. Jos poika erottaa fantasian todellisuudesta, niin ei hätää.
[/quote]
[/quote]
Parempi niin kuin kouluampuja. Olen ylpeä siitä, etten ole vaaraksi kenellekään, paitsi korkeintaan itselleni.
Ok, askel pidemmälle:
En ole ap, mutta tytön eskarikaveri poika oli ilmoittanut tytölleni, että "kun olen aikuinen, ostan aseen ja ammun sillä teitä päähän".
Kasvatan toki tyttöä, jonka mielenkiinnon kohteena ei ole sotaleikit. Mutta mielestäni tuo kuulosti ERITTÄIN häiriintyneeltä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:36"]Onneksi vanhempani eivät koskaan tutustuneet nukke- ja barbileikkeihini, melkoisen sadomasokistisia leikkejä leikin niillä. Näytti varmasti ulkoapäin oikein herttaiselta pikkutytön leikiltä. Eli kaikki ei ole miltä näyttää, aseista kiinnostuneista pojista ei tule kouluampujia ja nukeista pitävistä pikkutytöstä tasapainoisia äitejä
[/quote]
Bsrbileikit oli ainakin meillä usein sellaisia missä joku oli aina se ilkeä barbi ja muutenkin hyvin telenovellan tapaisia, nyt kun aikuisena muistelee. Eli kuten joku tuolla jo kirjoittikin että pyssyleikeissä jäsennellään valtaa, niin aivan samat teemat oli barbileikeissä. Mielenkiintoista, en ole aiemmin ajatellutkaan leikkiä tästä näkökulmasta, täytyy tutustua asiaan tarkemmin.
Äitini oli pyssyleluja vastaan. Pikkuveljeleni äiti veisti puusta pyssyn, jolla veli sitten ammuskeli leikeissä muiden poikien kanssa. Äidin kävi veljeä puupyssyineen sääli, kun kavereilla oli oikeat leikkipyssyt, ja osti tälle leikkipyssyn. Veljestä kasvoi kunnon mies, joka on väkivaltaa vastaan ja heikompien puolesta.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:12"][quote author="K" time="20.04.2015 klo 19:48"]
[/quote]
[/quote]
Aika ilkeästi sanottu. Oikeastaan sairasta nimitellä toista tuolla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:12"][quote author="K" time="20.04.2015 klo 19:48"] Itse leikin taisteluleikkejä pienenä ja nykyään pelaan FPS-pelejä. Ei ole tullut mieleenkään lähteä tappamaan ihmisiä tuonne kadulle tai ammuskelemaan kouluihin, vaikka mielenterveyskin on mitä on. Jos poika erottaa fantasian todellisuudesta, niin ei hätää. [/quote] Ja mitä sustakin on tullut? Masentunut, vittumainen transpedofiili. [/quote] Aika ilkeästi sanottu. Oikeastaan sairasta nimitellä toista tuolla tavalla.
[/quote]
Tajuatko, että tuo K on oikeasti juuri sitä miksi "nimittelen" sitä?
Kaikki tietämäni miehet ovat harrastaneet pyssyleikkejä pienenä. 100%.
Kerran oli Penn & Teller -nimisessä amerikkalaisessa TV-ohjelmassa, että tekevätkö esimerkiksi väkivaltaiset videopelit lapsesta väkivaltaisen. Siinä äiti antoi n. 10-vuotiaan poikansa pelata mm. monia räiskintäpelejä ja sotapelejä. Sitten sille pojalle tehtiin testi. Se vietiin ampumaradalle, jossa sille annettiin oikea ase ja ampuma-alueella oli pahvisia ihmisenkuvia. Poika ei pystynyt ampumaan yhtään laukausta ja alkoi itkemään melkein heti kun sai aseen käteensä.
Eli eivät tehneet ainakaan tuossa tapauksessa pelit lapsesta käytökseltään väkivaltaista.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 19:49"]
Lapsesi on evil.
[/quote]
:D