Huhtikuiset uuteen viikkoon
 Heipat!
 En löytänyt huhtikuisille vielä tämän viikon aloitusta, toivottavasti en ollut " puusilmä" .
 Meillä on tänään np-ultra, pikkuisen jännittää, vaikka viime viikolla pääsimmekin mukavan neuvolalääkärin toimesta pikkuista jo kurkkailemaan. Toivottavasti kaikki on edelleen tuolla masussa ok.
 Eilen olimme lähdössä kummilikan synttäreille ja mulle tuli ongelma... ainoat sopivat farkut olivat pesussa ja mitkään muut housut eivät enää mahdu kunnolla kiinni. Joten ongelma ratkaistiin pitämällä farkkujen napit auki pitkän paidan alla. Onneksi nuo pitkät T-paidat ovat jälleen muotia :).
 Täytyy ilmeisesti tällä viikolla lähteä ostamaan isompia housuja... Kotona onneksi voi pitää venyviä ja vanuvia jazzhousuja tai verkkareita, mutta töihin tai kylään niillä ei oikein kehtaa lähteä. Lueskelin tuosta viikonlopun ketjusta tuosta Belly Beltistä, kuullosti sekin aika hyvältä vaihtoehdolta, joten täytyypä illemmalla tutkailla mistä sen sais näppärimmin tilattua.
 Mutta nyt täytyy jatkaa töiden tekemistä, vaikka keskittyminen ei juuri tänä maanantaina olekaan parhaimmillaan, koko ajan tulee vilkuiltua kelloa ja laskettua tunteja koska pitää sairaalalle lähteä. Kerroin asiasta pomolle viime viikolla, muut täällä töissä eivät mun raskaudesta vielä tiedä, jos sais asian pidettyä omana tietona vielä muutaman viikon. (Tosin on ainakin yksi kollega huomannut mun pyöristymisen, kun perjantaina jo vinkkasi hyväksi havaitsemastaan dieetistä ;)...)
 Hyvää uuden viikon alkua kaikille!
 T: Mysteria 11+5
Kommentit (46)
[color=darkgreen]Viikkojahan alkaa olla jo kivasti kasassa, ens viikolla mullakin olis kenties jo tuo NP-ultra...
Nyt siis elämme aikaa 10+5!!
~Murmutti
[/color]
 Päätinpä nyt minäkin avata pitkästä aikaa suuni kun löytyi suht tuore pinokin :) Hieman enemmän olen kirjoitellut erääseen kolmatta odottavien keskusteluryhmään, mutta niin paljon vie muutenkin alkuraskauden vähentämää energiaa arki töineen, lapsineen ja huushollin pyörittämisineen että tämä " sosiaalinen nettielämä"  meinaa kyllä jäädä pahasti jalkoihin..
 Olin viime viikolla ekassa neuvolassa. Vähän harmitti kun meidän kiva neuvola-Leena olikin sairaslomalla, ja sijaisen kanssa jouduin jutustelemaan.. Olihan hänkin ihan ok, mutta ei tuollaisen väliaikaisen tapauksen kanssa jaksa alkaa kamalasti puimaan asioita kun hän ei tiedä taustoja eikä uutta tapaamistakaan enää tule.
 Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta eihän sieltä vielä mitään kuulunut. Tyhmäähän se oli edes yrittää, kun epäonnistuminen aiheutti sitten kuitenkin pienen paniikin vaikka olin etukäteen muuta päättänyt. Ei auttanut muu kuin varata aika yksityiselle, jonne pääsinkin parin tunnin varoitusajalla! Ja sieltä löytyi pieni ihmisenalku sykkeineen kaikkineen :) Uskallettiin sitten viikonlopun aikana kertoa jo lähimmille sukulaisillekin.
 Mä toivon, etten joutuisi siirtymään mammahousuihin vielä viikkoihin. Jos asian tietää, mahani voi huomata jo vähän pömpöttävän, mutta farkut menee vielä ihan hyvin jalkaan ja se on tärkeää, sillä työsuhteeni on katkolla kuun vaihteessa! Vakinaistaminen on lähes varmaa - ellen jää kiinni raskaudesta :/ Siinä tapauksessa varmaan lennän kuin leppäkeihäs ja tällaisten työttömyystilastojen kaupungissa tulevaisuus ei näytä ollenkaan aurinkoiselta.. Sopii siis toivoa, ettei maha pullahda kunnolla ihan vielä.
 Täälläkin odotellaan aikaa np-ultraan, parin-kolmen viikon sisään se pitäisi tehdä!
 T. Wondera 9+6 (jes, huomenna päästään kaksinumeroisille viikoille!)
 Mukavaa viikon alkua kaikille!
 Näin ne viikot vain hurahtelevat eteenpäin ihan kuin huomaamatta. Muistaakseni tuli ensimmäisessä raskaudessa pidettyä vähän tarkempaa lukua kaikesta. ;D Viikon päästä meillä on np-ultra, olisi kyllä jo mukava päästä näkemään pikkuinen ja varmistua että kaikki on hyvin. Jospa sitä viikon kuitenkin vielä jaksaisi odotella.
 Ensimmäisessä neuvolassa kyseltiin minultakin tarvetta lähteä " pelkopolille" , koska esikoisen synnytyksen ponnistusvaihe kesti tunnin. En kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi käydä siellä. Toivon vain että tämä toinen tulee maailmaan vähän nopeammin =D
 Kotona yövalvomiset esikoisen myötä jatkuvat, korvatulehdus ei lähtenyt ensimmäisillä antibiooteilla pois. Välillä on tosi väsynyt olo töissä, mutta suurempi huoli on niin esikoisen kuin uuden tulekkaan jaksamisesta. Onneksi meidän poika leikkii paljon jo itsekseen ja voin viettää hänen kanssaan aikaa olohuoneen lattialla vaakatasossa.
 Tällä viikolla saankin sitten kokeilla uudenlaista perhe-elämää kun mies on muutaman päivän ja yön työreissulla. Tähän asti sitä on ihan koko perheen voimin hoidettu kaikki jutut. =D
 Vähän jännittää alkaako uuden tulokkaan liikkeet tuntumaan aikaisemmin kuin ensimmäisestä. Vähän on sellaiset fiilikset että toinen poika tulossa, mutta sepä jää nähtäväksi.
 -Ghattis 12+0
 Täällä on ruvettu herkistymään. Synnytyskertomukset saa vedet virtaamaan silmistä. Edellisessä raskaudessa suurinpiirtein näillä viikoilla tapahtui se tsunamionnettomuus. Minä istui aamusta iltaan telkkarin ääressä - ja itkin. Onko muilla jo tätä herkistymistä?
 Luppis rv 10+3
 kaikille maanantaihin! Laitampa nopsat kuulumiset kun kävin aamulla vihdoin sielä eka neuvolassa. Kaikki oli hyvin ja vahva syke saatiin kuulumaan...kylläpä helpotti omaa oloa ja tuli niin kiva mieli, että kaikki pikkuisella edelleen hyvin.
 Ghattis- Aika mielenkiintoista että teillä on pitkän ponnistusvaiheen perusteella tarjottu pelkopolia, tai siis hyvä niin, mutta olen kuullut et monissa kunnissa saa itse ruinata sinne. Mutta, oon siinä mielessä " kohtalotoveri" , että mä punnasin esikoista 1h8min, jotenkas tuttua.....hehe:). Ei mullekaan kyllä mitään traumoja jäänyt, lihakset vaan oli hiton kipeenä koko kropasta:).
 Luppis- Toi sun mainitsema herkistyminen on todellakin tuttua. Mä tänä aamuna viimeks aloin miehelle itkeä puhelimessa - aivan ilman syytä - , sitte se jo oli kauhuissaan et mikä on.....nooh, kun vaan itketti. Saati jos telkusta tulee jotain tms...joo, silmät kostuu pienimmästäkin.
 Kai ne on nää hormoonit?!
 Kaikille hyvää viikonalkua ja vointeja!
 -Inkkarityttö 10+3 (edelleen pahoinvoiva)
 ihan ekaks:
 Beatitude, jos et tänään viimeistään saanut sitä ultra kutsua niin soita ja kysy missä se aika viipyy. Kun se ennen tehtiin rv13-14 niin nykyään rv11-13 koska viikolla 14 ei enään sen turvotus tulos ole tarkka. (Näin ainakin minulle sanottiin.)
 Ainakin omalla kohdalla " hiljaisuus"  johtuu peloista/epävarmuudesta. Kun ei ääneen uskalla raskautta edes ajatella, ennenkuin on viikkoja tarpeeksi ja np-ultra käyty.
 Pahoinvointia ei ole enään pariin kolmeen viikkoon ollut, eikä hirmuista turvotusta, ainoastaan vähän väsymystä. La iltana säikähdin jo ihan todella. Kun parina päivänä oli jotain epämääräisiä tuntemuksia ja la vuotoa, oli pakko päästä tarkistamaan masuasukin tilanne. Ultrassa kaikki onneksi kunnossa, meidän " rusinasta"  on kehittynyt aikamoinen jumppari. Aivan ihanaa oli nähdä pienet kädet ja jalat heilumassa =)
 Huomenna aamulla olen menossa ekalle nla käynnille ja np-ultra aika on 2.10.
 Eiköhän nuo kielen kannat sittenpikkuhiljaa heltiä, kun sinne asti kaikki päästään =D
 Marlett
[color=darkgreen]Polilla tuli käytyä ja kyllä kannatti. Sain aika moneen kysymykseen ja mieltä vaivanneeseen asiaan vastaukset ja selvitykset. Sain myös tarkat tiedot ajan kulusta ja tapahtumien kestoista. Oli kiva päästä puhumaan asiasta ja kertomaan kokeneelle ihmiselle omista ajatuksista ja tuntemuksista ja hän osasi kertoa mitä ja miksi missäkin tilanteessa on sillä tavalla toimittu. Samalla juteltiin myös paljon muusta ja tehtiinpä jopa listaa mitä haluaisin huomioitavan seuraavassa synnytyksessä. =)
Lopputulos käynnistä oli hirmu positiivinen, nyt olen taas vähän tietoisempi oman tyttäreni syntymästä... =D Kaiken kaikkiaan mulle oli täysi yllätys koko operaation kesto, kokonaisaika vesien menosta tytön syntymään oli 5 tuntia ja 57 min. =O Ja mä kun kuvittelin paljon pidempää!! No, kestihän se kaikkineen paljon kauemmin, koska käynnistys aloitettiin jo edellisenä aamuna...
Samalla tuli sit varattua NP-ultra, ensi viikon maanantaina pääsen katsomaan salamatkustajaa. <3
Että sellaista... =)
[b]Herkistymistä[/b] on täälläkin ilmassa, Karhuveljeni Koda 2 itketti koko elokuvan ajan... ;)
~Murmutti 10+5
[/color]
 Mieli on ollut kyllä niin maassa pari päivää ja joka asialle tulee itkettyä oikeen kunnolla. Tosin mulla on kyllä vähän isompiakin murheita, että mietityttäähän neki. Täytyis vaan ottaa iisisti, ettei masukille tapahtuis mitään.Pelko siitäkin on kova, kun eihän toi ressi hyväksi ole.
 Nyt vinkkejä kehiin millä pystyis ittensä rauhoittamaan??
 Tasan viikko aikaa np-ultraan...voi että kun sitä malttamattomana oottelen. Masu on kasvanu tosi hurjasti enkä pysty enää yhtään salaamaan tätä raskautta. Pahoinvointi palasi taas, nyt on toinen päivä, kun on taas koko ajan huono olo. Koko ajan väsyttää. Oon nyttenkin nukkunut 12 tuntia päiväunien kanssa ja nyt voisin mennä uudestaan nukkumaan. Karmeeta!!
 Taidan lopetella ja mennä oottelemaan emmerdalen alkamista...viikonjatkoja kaikille!!
 Helinä+masukki 10+1
 sujuu tämä raskaus.
 Ensimmäinen neuvola takana jo pari viikkoa sitten. Mieli on ollut maassa sen jälkeen jonkin verran. Mulla oli uusi th, onneksi sijainen. Lähes ensimmäisiksi sanoiksi totesi, että eikö se ole outoa, jos on kuusi lasta. Mitäs minä siihen. Kaikille muille se tuntuu olevan ongelma, paitsi meille itselle. Onneksi mies osaa aina kääntää asiat parhain päin. Oman th:n tapaan vasta pitkän ajan kuluttua, koska tähän väliin tulee vielä lääkärineuvola, jolloin en th:ta tapaa ollenkaan.
 Kutsu np-ultraan tuli tänään. Se on vasta, kun on tasan rv 14 kuukautisten mukaan. Kävin yksityisellä ultrassa jo aikaisemmin ja silloin todettiin, että raskaus on 3-4 päivää pidemmällä. Kuten joku tuossa jo aikaisemmin kirjoitti, ei taida tulos olla enää kovin luotettava, jos viikkoja on todellisuudessa lähemmäs 15.
 Sitten kysyisin, onko teillä tietoa tuosta kaksosraskauden totetamisesta. Eli silloin varhaisraskauden ultrassa rv 6 oli yhdet sydänäänet, eikä varsinaisesti edes toisia etsitty. Nyt on kuitenkin oireet potenssiin kaksi, siitä mitä koskaan on viiden raskauden aikana olleet. Tavalliset housutkaan ei oikein enää mahdu päälle vaikka mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. Maha on tullut näkyviin vasta rv 24-26.
 Eli olisiko mahdolista, että tuossa vaiheessa toinen vauveli pystyisi piilottelemaan ultraajaa.
 Muistelen aikaisemmilta np-ultra kerroilta, että kätilö on tutkinut kohtua laajemmaltakin alueelta, juuri varmistaakseen sen, että montako siellä on.
 Mieliala kohenemaan päin, 5vekaraa ja kuudes rv 9+5
 Perjantaina tuli käytyä eka kerran neuvolassa. Tulipa kauheasti kysymyksiä! Jäi kyllä harmittamaan kun sydänääniä ei kuulunut. Pitkän aikaa pohdin, että pitäisikö mennä ennen np-ultraa varmentamaan tilanne yksityiselle. Loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen, että maltan odotella vielä pari viikkoa vaikka se tuskaiselta tuntuukin.
 Viikonloppuna olin ratsastuleirillä ja nyt on mahtava tunne kun tuli kuntoiltua oikein urakalla. Toivottavasti " sintti"  ei hermostunut röykytyksestä :)
 Tiikki 10+6
 Kolmosta odotellessa tuntui jo rutiinilta ne kysymykset, en kylläkään muistanut, että ottaa niin paljon aikaa... Yli tunti meni reippaasti. Sydänääniä saatiin hetken aikaa metsästellä, mutta yllättäen löytyikin ja napero suvaitsi olla paikallaan melko pitkään, että sai oikein kunnolla sitä pikku tykytystä kuulla.
 Hemoglobini oli turhan matala, vaan 105! Väsymystä on ollut mut ei mitään järkyttävää. Nyt sit vaan rautaa syömään.
 Ultralla pääsinkin jo parisen viikkoa sitten tulokasta kurkkimaan, diabeeteksen takia pitää käydä äitipolilla 3-4vk:n välein ihan loppuun asti. Painoa on tullu hirveästi, nyt jo painoa saman verran kuin kakkosta synnyttämään lähtiessä! Silloin tosin oli matalampi lähtöpaino ja kiloja kertyi vaan seitsemän, jotka sitten hupenivat saman tien. Sairaalasta kotiutuessa olin taas lähtöpainossa. Suklaanhimo kun iskee turhan usein...=)
 onneliina 10+4

Moikka!
 Ensimmäinen neuvola oli viimeviikon lopulla. Sydänääniä koitetaan kuunnella parin viikon päästä. Sitä päivää odotan kuin kuuta nousevaa! Kotipaikkakunnallani ei np-ultraa tarjota, joten olen kokoajan kahden vaiheilla, että varatako aika yksityiselle. Pitäisi nyt ainakin kysellä sen hintaa.
 Pahoinvointia on ollut ihan tarpeeksi. Kolmeen kertaan on vessanpönttökin tullut tutuksia. Olin flunssassa toissa viikolla, niin aivan kuin se olisi pahentanut tilannetta. Aivan kyllästyttää jo tuo syömisen miettiminen. Koko ajan pitäisi miettiä syömistä vaikkei oikein mitään tee mieli. Onko ideoita mitä pientä suolaista voisi käydä töissä välillä napostelemassa? Hedelmiä pidän koko ajan laukussa.
 Mies muuten tykkäsi kovasti mukanaolostaan ekassa neuvolassa. Pääsi mukaan tähän odottamiseen ja sai tietää asioista. Neuvolantäti oli oikein mukava.
 Housuja yritin etsiä viime viikolla oikein urakalla, mutta saalis oli aika laiha. Ei mitään. Töihinkin pitäisi löytää housut takin alle, kun nyt täytyy pitää nappia auki eikä sekään niin mukavalta tunnu. Sellaisia " nyörillisiä"  tai kuminauhallisia ei ollut ja äitiyshousut tuntuu jotenkin vielä niin isoilta. Sitäpaitsi, yhdet ei edes mahtuneet mulle lantiolta ;) Ehkä ensi kaupunkireissulta tulisi parempi tulos.
 Töissä kertominen jännittää kovasti. Jos vain pystyn, niin haluaisin odottaa ne sydänäänet, että voisin varmistua asiasta.
 Mukavaa viikkoa kaikille, toivotellen ensiodottaja 8+5.
 Kiitos Marlett vinkistäsi, olisinkin varmaan kysynyt asiaa huomenna neuvolasta mutta posti oli onneksi tuonut kutsun jo tämän viikon keskiviikoksi np-ultraan.
 Mieli on todellakin herkkänä täälläkin, itkettää pienimmästäkin, toisaalta välillä tulee onnellisuuskohtauksia kesken työpäivänkin ja taas välillä voisin paiskoa koko astiakaapin sisällön seinään (hormoniraivoa...)
 Vaikka masusta jo huomaa, että pieni asukki siellä köllii niin nyt on olen päässyt välillä jopa unohtamaan, että olen raskaana. Tavallinen ruoka alkoi taas maistua, huono olo ja mieliteot ovat nyt toistaiseksi väistyneet.
 Viikonalkua kaikille tasapuolisesti!
 Beatitude & Toukka rv 12+2
 olo aikalailla samanlainen päivästä toiseen, aamuisin väsyttää ihan sikana ja paha olo nostaa päätään säännöllisesti mutta pysyy aika kivasti poissa kun vaan muistaa ja ehtii syödä. onneks mä oon aamut kotona pojan kanssa ja teen sit vaan iltavuoroo parina iltana viikossa joten sekin vähän helpottaa.
 töissä oon kertonu jo kavereille, ylempi johtoporras pidetään vielä pimennossa kun mulla on saatavia edelliseltäkin äitiyslomasta...
 huomenna aikanen herätys, pakko kai mennä jo nukkumaan
 marie 11+1
 Luin että teillä monella maha näkyy jo niin hyvin ettei raskautta pysty enää peittelemään. Mulla viikkoja kasassa 9+3, eikä kyllään mitään huomaa enkä itsekään huomaa mitään kun seisoo peilin edessä sivuittain.
 Mulla pahoivointi ja kuvotus jatkuu vaikka oli pari päivää poiskin. Väsyttää kovasti ja hajuaisti on erittäin tarkka.
 Niskapoimu-ultra on 5.10.2006 ja sitten jos saisi hieman huokaista helpostuksesta. Ensimmäinen etappi saavutettu.
 Onneliina, ei ihme että väsyttää, jos hemoglobiini on noin matalalla. Itsekin olen ollut ajoittain kuolemanväsynyt vaikka hemo pyöriikin 140 paikkeilla. Toisaalta, normaalisti se on yli 150, joten...
 Viikonloppu meni siis ratsastusleirillä ja kun oli kokoajan ohjelmaa (syömistä, ratsastusta, syömistä, rats, syömistä, saunomista, syömistä...), niin ei ehtinyt pahoinvointi ja väsymys iskeä! Pitäisi ilmeisesti jatkaa samalla linjalla :)
 Minulla onneksi vielä vanhat housut mahtuvat hyvin (laihduin ennen raskaaksi tulemista viitisen kiloa), joten nyt saan ihan rauhassa odotella kiloja takaisin. Mikään ei maistu, mutta on pakko syödä, muuten paha olo iskee voimalla. Tämä jatkuva napostelu ei kyllä sovi minulle. Tulee syötyä joka kerta ilmeisesti liian paljon kun kerta läskiä alkaa vyötärölle kertymään.
 Tiikki 10+0
Mulla olis huomenna eka neuvola, viikkoja kasassa 10. Voiko nyt jo kuulla neuvolassa sydänäänet? En muista yhtään.. Np- ultra olis sitten varmaankin tässä parin viikon sisällä. Jännittää tuo ultra, kun välillä tuntuu ettei mitään oireita, kuitenkin vatsasta näkee jo selvästi. Pitäis nyt yrittää vaan ottaa ihan rauhallisesti,eiköhän kaikki hyvin mene, toivotaan ainakin! Vointeja kaikille mammoille tasapuolisesti :)
 Jospa minäkin vähän kirjottelisin...
 aatun äippä kyseli sydänäänistä. Kyllähän ne noilla viikoilla voi kuulua, mutta riippuu laitteesta, istukan sijainnista, kohdun sijainnista ja vatsan " läskeistä" . Riihimäellä ainakin niin vanhat laitteet neuvolassa, ettei yritetä edes kuunnella ennen np ultraa, vaan vasta sen jälkeisellä neuvolakäynnilla vkolla 13-14.
 Toi istukka jos sijaitsee edessä, niin se peittää lapsen taaksensa, joten ei pysty kuuntelemaan välttämättä vkolla 10. Ja kohtukin jos on taaksepäin kallistunut, kuten minulla, niin sekin voi vaikuttaa ettei kuulu noin alussa.
 Ja kuten allekirjoittaneella on tota vatsan peitettä aikas runsaasti, niin vauva on niin pitkällä esteiden takana, että tuskin kuuluisi sydänäänet.
 Mutta toivottavasti sulla on asiat toistepäin ja saatte sydämen sykkeet kuulumaan!!!
 Itselläni paha olo hieman helpottaa, mutta ruoka ei oikein edelleenkään maistu ja väsymys on maatakaatavaa.
 Ensi viikolla np-ultra ja näkee onkos masukilla kaikki ok ja onkos siellä ylipäätänsä mitään elämää... (huoli on ollut kova jo viikon verran, en tiedä mistä johtuu, mutta yritän pysyä positiivisena...)
 Täytyy jatkaa vissiin töitä...
 Viikon jatkoja ja mahan kasvatusta toivotteleepi
 -Lellu 10+6-
 Työmotivaatio on nollissa, joten pitää hakea piristystä täältä odotuspalstalta ;)
 Tässä raskaudessa en ole vielä kovin kovia tunnemyrskyjä kokenut, mutta esikoista odottaessa tuli välillä riehuttua oikein olan takaa. Yhtenä iltana tuossa muistelin mieheni kanssa yhtä raivaria jonka sain ihan mitättömästä asiasta ja sen raivarin muistavat varmasti myös muutamat senaikaiset tututkin... :)
 Mahan kasvu tuntuu nyt tasaantuneen, ilmeisesti tuo alun pömppö oli vain turvotusta. Kaikki housut ei edelleenkään mahdu päälle, mutta äitiyshousuillekaan ei tunnu olevan vielä tarvetta. Pitää käyttää vielä tänään HM:n tarjous hyväksi ja tilata sieltä varalle yhdet odotusfarkut.
 Kilot ovat vielä kurissa, mutta tuo makeannälkä alkaa olemaan sitä luokkaa, että joku liikuntaharrastus pitäisi keksiä. Täällä ei järjestetä mammajumppaa ja muutenkin ainoa liikuntamuoto taitaa olla lenkkeily, mies vaan jostain syystä kielsi lähtemästä yksin pimeille teille lenkkeilemään (asutaan taajaman ulkopuolella), hän kun on tässä raskaudessa huomattavasti enemmän " mukana"  ja vahtii mun tekemisiäni :) Uintikin voisi olla mukavaa.
 Mulla ei kuulunut sydänäänet vielä rv10, mutta useastihan täällä monet kirjoittelevat, että sydänäänet on kuuluneet jo aiemminkin.
 Tulipa tekstiä, tänään mulla kääntyi uusi raskausviikko käyntiin, viikkoja jo huimat 13! Pahoinvointikin on helpottanut, melkein heti muuten kun maagiset 12 viikkoa ylittyivät. Oikeastihan siis kuuluisin tuonne maaliskuisiin, mutta kun alkuperäinen la oli 1.4 niin kirjoittelen silti täällä.
[color=darkgreen]Kovin on huhtikuiset hiljaista väkeä, ei meinaa pinoja tulla ollenkaan.
Mä menen tänään " pelkopolille" , vaikka varsinaisia pelkotiloja ei tytön syntymästä jäänytkään. Mulla on vaan suurin osa koko tapahtumasta pimeän peitossa heikon kunnon takia, niin haluan tietää mitä siellä oikein tapahtui. =)
ON (.) : Ällötys on poissa ja väsymys iskee enää iltaisin noin kasin aikaan. Ihanaa kun jaksaa päivisinkin touhuta jotain, ei ihan kaikki työt kaadu enää päälle.
Neito touhuaa omiaan omassa huoneessaan, epäilyttävän hiljaista... =/ Taidan mennä katsomaan...
[/color]