Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Porvarihallitus tulossa siis. Mistä leikataan?

Vierailija
20.04.2015 |

Lapsilisät? Eläkkeistä?

Ainakin julkiselle sektorille tulee jonkinmoinen juustohöylä lakaisemaan kuluja.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:10"]

Toivottavasti työttömiltä, sossupummeilta, ja julkiset palvelut voisi mun puolesta lakkauttaa kaikki. Eläkeikää voi ihan hyvin nostaa.

[/quote]

Sossupummi? Kuka on "sossupummi"? Itse olen työtön, enkä ole ainakaan itse mikään pummi, vaan työttömyysetuuteni täysin ansainnut, ja luulen että voin puhua suurimman osan työttömien puolesta. Suomella EI VAAN yksinkertaisesti ole varaa karsia työttömyysetuuksista ja sosiaaliturvasta. Pienituloisilta ei siis ainakaan voi leikata. Yhteiskuntarauha järkkyisi niin pahalla tavalla, että heikoimpia heikottaisi. Muista, että sosiaaliturva on myös turvaa SINULLE, ja siitä kannattaa aina pitää huoli.

Eikä ole edes mitään varmuutta vielä, etä porvarihallitus olisi tulossa.

[/quote]

Jos olet työtön, ei auta olla nirso. Kouluttaudu uudelleen ja haet aktiivisesti eri paikkoihin. Henkilökohtaisen avustajan, siivoojan, kassan työtä on tarjolla aina.

[/quote]

Olen työtön, enkä ole nirso. Ensinnäkin kaupan kassan töitä EI ole tarjolla, ja asun yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista. Ei kannata valehdella, että niitä olisi muka *aina* tarjolla. Osapäivätyönä ehkä, mutta jos ei ole suhteita, niin ei ole niitäkään. Harjoittelijaksi ehkä pääsisi, mutta siinähän sitten veisi jokun toisen palkkatyöpaikan, eikä tulevasta palkkapestistä todellakaan ole edes 10 % varmuutta. Nämä eivät ole tekosyitä, vaan ihan todellisia, tosiasioihin perustuvia syitä.

Mitä tulee siivoojan ja avustajan töihin, niin valitettavasti minulla on krooninen selkäongelma (sellkä menee todella helposti fyysisesti raskaissa töissä), joten siivojan työn voi unohtaa heti. Kuka siivousfirman tällaisen ottaisi töihin, joka on puolet viikosta sairauslomalla? Yleensä jo työpaikkailmoituksissa siivoojalta edellytetään erinomaista kuntoa. Avustajan paikassa vähän sama homma, plus en valitettavasti sovellu niihin hommiin muidenkin ongelmien vuoksi, plus sitä alaa on todella vaikea päästä opiskelemaan kotikaupungissani, ja muuttamaan en pysty.

Katsos kun täytyy aina ottaa inhimilliset olosuhteet huomioon, ja mikä on ihmisen psyykkinen ja varsinkin fyysinen kantokyky. Ja olen opiskellut, kiitosta vain, ja ihan tarpeeksi. En usko muodolliseen koulutukseen (olen aktiivinen itseopikselija), vaan omalla alallani (kaupan ala, toimistoala ja taloushallinto sekä asiakaspalvelu) pitäisi näiden minulla jo olevien tutkintojen riittää. Jos ei riitä, niin sitten siellä työnantajan päässä on roimakaupalla vikaa.

Eli ei, en ole nirso, olen aktiivinen työnhakija ja nytkin kurssilla työtoiminnassa, ja syksyllä pitäisi päästä kunnon työtoimintaan parin kuukauden (heinä ja elokuu) "loman" jälkeen (toki silloinkin jatkuu aktiivinen työnhaku). Työtoiminta tulee kestämään ainakin kolme kuukautta, ehkä vielä pidempäänkin, jos itse niin haluan. Mahdollisuus päästä sitä kautta tukityöhön (eli oikeaan palkkatyöhön!) ensi vuoden alusta on suuri. Näissä toimenpiteissä ollessani, en todellakaan ole mikään "sossupummi", tai koska en pysty kaikkea työtä tekemään (ei oma vika, vaan olosuhteiden) tai koska en usko ikuisen opiskelun kehittävään voimaan. Uskon, että ihminen oppii parhaiten itse työssä, mutta minkäs teet kun niitä avoimia paikkoja ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi, ja kilpailu on kovaa.

Vierailija
2/75 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:33"]

Minä en ole rasisti niin pienimmissäkään määrin, enkä jaottele ihmisiä mihinkään porukoihin ennakkoon. Mutta kyllä se nyt vaan niin on, että tänne ei nyt oteta yhtään ihmisiä ulkomailta, elleivät ole saman tien työelämässä kiinni. Tämä on minusta se ihan asia numero 1. että miten kantasuomalaiset saadaan töihin. Oikeistokonservatiivius pelottaa jo etukäteen, mutta toisaalta tämä maa tarvii nyt selkeän suunnitelman, miten homma saadaan toimimaan ja jossa ei ole nyt ruikuttajia.

[/quote]Sori, mutta jos sanoudumme irti kaikista humanitäärisistä velvoitteistamme, saamme samalla sanoa hei hei EU:lle, YK:lle ja kaikille muillekin länsimaisille yhteisöilleimme.

[/quote]

Tämä taitaa olla useimpien ps-äänestäjien suurin toive.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:12"]

Palautettaisiin kaikki edut samaksi kuin suurilla ikäluokilla oli. Loppuisi se ikuinen märinä, kuinka helppoa heillä oli.

[/quote]

Ei ole varaa, suuret ikäluokat ovat syöneet omiensa lisäksi myös vanhempiensa ja lastensa eväät. Nyt tässä maksetaan ja kärveistellään vielä seuraat 20 vuotta suurtenikäluokkien laskuja.

Vierailija
4/75 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:33"]

Minä en ole rasisti niin pienimmissäkään määrin, enkä jaottele ihmisiä mihinkään porukoihin ennakkoon. Mutta kyllä se nyt vaan niin on, että tänne ei nyt oteta yhtään ihmisiä ulkomailta, elleivät ole saman tien työelämässä kiinni. Tämä on minusta se ihan asia numero 1. että miten kantasuomalaiset saadaan töihin. Oikeistokonservatiivius pelottaa jo etukäteen, mutta toisaalta tämä maa tarvii nyt selkeän suunnitelman, miten homma saadaan toimimaan ja jossa ei ole nyt ruikuttajia.

[/quote]Sori, mutta jos sanoudumme irti kaikista humanitäärisistä velvoitteistamme, saamme samalla sanoa hei hei EU:lle, YK:lle ja kaikille muillekin länsimaisille yhteisöilleimme.

[/quote]

Persuilla ei liene mitään sitä vastaan että erotaan kaikista kansainvälisistä yhteisöistä ja suljetaan rajat.

Vierailija
5/75 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaisin koko toimeentulotuen. En tunne ketään järkevää elinolosuhteiden uhria joka sitä saisi. Useimmat ovat monikkoperheitä/tyttömiä/nuoria karenssissa. Sitten toisaalta tiedän monilapsisia perheitä/yksinhuoltajia/nuoria opiskelijoita, jotka tarvitsisivat tuonkaltaista tukea, mutta eivät ole oikeutettuja saamaan. Se on ikäänkuin palkkio siitä ettet te yhtään_mitään.

Vierailija
6/75 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subjektiivistä päivähoitoa pitää rajoittaa, verovaroilla kustannetaan laiskojen äitien kotona makaamista. Ihan sairasta viedä lapset muiden hoidettavaksi! Ja jotka oikeasti tarvitsevat hoitopaikkaa joutuvat kuskaamaan lapsia toiselle puolen kaupunkia.

Vierailija
7/75 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 08:17"]Subjektiivistä päivähoitoa pitää rajoittaa, verovaroilla kustannetaan laiskojen äitien kotona makaamista. Ihan sairasta viedä lapset muiden hoidettavaksi! Ja jotka oikeasti tarvitsevat hoitopaikkaa joutuvat kuskaamaan lapsia toiselle puolen kaupunkia.
[/quote]
Johtaa byrokratian kasvamiseen ja päivähoitopaikkojen vähenemiseen -> työttömyys kasvaa.

Vierailija
8/75 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:21"]

Minun ihannevaltiossani ei olisi yhteiskunnalle kalliita julkisia palveluita. Kaikki sosiaalietuudet saisi lakkauttaa, poislukien ehkä äitiystuki, hyvinvointivaltion merkki. Töitä tässä maassa kyllä riittää. Suomalainen on vain liian nirso, jos työ ei kelpaa, pakotteiden ja karenssin pitäisi olla tuntuvampia. Kaikki mamut helvettiin.  Näin jäisi rahaa tärkeisiinkin asioihin kuten Natoon liittyminen, mitä valtaosa suomalaisista vastustaa vain sen hinnan vuoksi.

[/quote]

Äly hoi, järki älä jätä. Vaikka myöhäistä se jo on...

[/quote]

Miten äitiystuki on hyvinvointivaltion merkki, mutteivat sosiaalietuudet? Ja miten voit seuraavassa lauseessa liputtaa tuntuvimpien karenssien puolesta, jos ne sosiaalietuudet on jo lakkautettu (ainakin sinun märissä, fasistisissa unelmissasi)?

Ihannevaltio vaan ei valitettavasti toimi ilman sosiaaliturvaa, koska jo nyt on melkein puoli miljoonaa työtöntä, lisäksi toiset puoli miljoonaa osa-aikatyöläistä jotka elävät myös osittaisella sosiaaliturvalla. Meillä ei yksinkertaisesti ole varaa niitä lakkauttaa, kun yli miljoona ihmistä elää niiden varassa, tavalla tai toisella. Se olisi yhteiskunnallinen katastrofi, kaukana ihanneyhteiskunnasta. Enemmänkin vaarallinen yhteiskunta.

Ja tuo "töitä kyllä tässä maassa riittää!!!1!"-mantra on vääristyneenäkin lähinnä huvittava. Kerrohan, oletko elänyt viimeiset 20 vuotta tynnyrissä? Töitä nimittäin EI ole, ainakaan vapaana olevia palkkatöitä. No ehkä hyvin minimaalisesti, mutta työnantajahan päättää palkkaako vai ei, ja monet niistä (avoimista työpaikoista) ovat vaatimustasoltaan liian korkeita, tai sitten työnantaja on liian nirso. Ja kaiken lisäksi, työttömät kyllä hakevat paikkoja, mutta työttömiä on suhteessa avoimiin paikkoihin liian paljon, joten edelleenkään, ei ole itse työttömän vika.

Itse töitä kyllä varmaan on, mutta niistä ei välttämättä haluta maksaa palkaa, ja sehän ei ole myöskään työttömän vika. Karenssit, ihan tiedoksi vaan tietämättömälle, ovat hyvin tiukkaehtoisia jo nyt. Niitä ei ole mitään järkeä kiristää, koska edelleenkään, niitä palkkatöitä ei ole. Eli työttömälle hyvin harvoin TARJOTAAN niitä töitä, josta kieltäytymällä joutuisi karenssiin. Mutta naiivit ihmiset (viitaten tuohon ensimmäiseen kirjoittajaan), jotka eivät tiedä mitään työttömän arjesta tai reaalimaailmasta, mutta ovat *niin* kaikkitietäväisiä, ovat kyllä hauskoja ;)

Vierailija
9/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:14"]Maahanmuuttopolitiikka uuteen uskoon. Sosiaalituet pois niiltä, jotka eivät työllisty tahi hae aktiivisesti töitä.
[/quote]
Joo,onko sitten kivaa että joku tappaa sinut 20 euron takia kun tulet töistä?Vitun idiootti oikeesti sulla ei taida olla mitään muuta kun paskaa aivojen tilalla.

Vierailija
10/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Nythän käyntimaksut esim. terveyskeskuksessa loppuvat kun tietty käyntimäärä tulee täyteen. Siellä sitten voi sen jälkeen käydä joka asiaa varmuuden vuksi juttelemassa. Saisi olla toisin päin. Vaikkapa 1 ilmainen käynti, sitten 2 nykyisellä käyntimaksulla ja loput isommalla summalla. Voisi kattaa omasta vakuutuksesta tai maksaa itse.

- Kehitysapuun tolkkua, samoin turbapaikkashoppailusta reilulla kädellä pois euroja.

- Rikolliset ulkomaalaiset pois täältä

- Vangeilta voi karsia aivan hyvin

- Vastikkeeton tuki työttömyydestä ja sossupummeilusta hyvin lyhyeksi. Esim. 6kk tyttötömyyskorvausta ja sitten vastikkeellista toimintaa vaikka katujen/puistojen siivousta jne.

- Lapsiluvun kasvaessa sossuasiakkailla tuet eivät enää kolmanne lapsen jälkeen nousisi. Lapsilisää saisivat kuten muutkin, mutta mitään ylimääräisiä tukia ei tulisi. Voisi hillitä ei-toivottua väestönkasvua.

- Tupakkaan tujut verot, voivat kustantaa itse isomman siivun aiheuttamistaan sairaalakuluista

Vierailija
11/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:14"]

Maahanmuuttopolitiikka uuteen uskoon. Sosiaalituet pois niiltä, jotka eivät työllisty tahi hae aktiivisesti töitä.

[/quote]

Sosiaalituet pois niiltä jotka eivät työllisty? Kerrotko millä he sen jälkeen elävät?

Vierailija
12/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:21"]

Minun ihannevaltiossani ei olisi yhteiskunnalle kalliita julkisia palveluita. Kaikki sosiaalietuudet saisi lakkauttaa, poislukien ehkä äitiystuki, hyvinvointivaltion merkki. Töitä tässä maassa kyllä riittää. Suomalainen on vain liian nirso, jos työ ei kelpaa, pakotteiden ja karenssin pitäisi olla tuntuvampia. Kaikki mamut helvettiin.  Näin jäisi rahaa tärkeisiinkin asioihin kuten Natoon liittyminen, mitä valtaosa suomalaisista vastustaa vain sen hinnan vuoksi.

[/quote]

Missä ne työpaikat sitten on? Esim. Mol:ssa on 13 900 ilmoitusta mutta työttömiä on 270 000.

Vierailija
13/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:56"]- Nythän käyntimaksut esim. terveyskeskuksessa loppuvat kun tietty käyntimäärä tulee täyteen. Siellä sitten voi sen jälkeen käydä joka asiaa varmuuden vuksi juttelemassa. Saisi olla toisin päin. Vaikkapa 1 ilmainen käynti, sitten 2 nykyisellä käyntimaksulla ja loput isommalla summalla. Voisi kattaa omasta vakuutuksesta tai maksaa itse.

- Kehitysapuun tolkkua, samoin turbapaikkashoppailusta reilulla kädellä pois euroja.

- Rikolliset ulkomaalaiset pois täältä

- Vangeilta voi karsia aivan hyvin

- Vastikkeeton tuki työttömyydestä ja sossupummeilusta hyvin lyhyeksi. Esim. 6kk tyttötömyyskorvausta ja sitten vastikkeellista toimintaa vaikka katujen/puistojen siivousta jne.

- Lapsiluvun kasvaessa sossuasiakkailla tuet eivät enää kolmanne lapsen jälkeen nousisi. Lapsilisää saisivat kuten muutkin, mutta mitään ylimääräisiä tukia ei tulisi. Voisi hillitä ei-toivottua väestönkasvua.

- Tupakkaan tujut verot, voivat kustantaa itse isomman siivun aiheuttamistaan sairaalakuluista
[/quote]
Miten saadaan lisää veronmaksajia PALKKAtöihin, jos siivous tuotettaisiin palkattomalla työntekijöillä työttömyyskorvausta vastaan? Tää idea sotii itseään vastaan.

Itse leikkaisin toimeentulotuen perusosaa, se on liian iso muutenkin. Lyhentäisin työttömyyskorvausten saantiaikoja jonkin verran. Vähentäisin maahanmuuttoa ja käyttäisin osan sillä säästyneistä rahoista kehitysapuun, jotta mamut pärjäisivät ihan kotimaissaan. Purkaisin byrokratiaa.

Vierailija
14/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on suomalaisilla aina vastaus valmiina: MUILTA

Vierailija
15/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko keskustaa pitää varsinaisesti porvaripuolueena. Sehän on oikeisto-vasemmisto-akselilla keskitien kulkija. Sitä leimaa pikemminkin maaseudun puolesta puhuminen.

Persujen pitäminen oikeistopuolueena häiritsee jatkuvasti, sillä sitähän se ei ole niin kuin eivät kansallissosialistitkaan olleet. Miksi kansallissosialisteista unohdetaan aina se sosialistiosa? Persuille ja natseille on yhteistä se, että on pyritty saamaan hyvää "oman maan" vähäosaisille, esim. puhdasverisisille päähänpotkituille arjalaisille tai syntyperäisille suomalaisille esim. työttömille ym.

Persuthan eivät kannata suuresti mitään terveyspalvelujen yksityistämistä tms., vaan ovat nimenomaan näiden palvelujen säilyttämisen puolesta. Pikemminkin haikailevat takaisin 80-luvulle ja aikaan, jolloin palveluja ei jaettu runsaskätisesti pakolaisille, vaan "perussuomalaisille".

Vierailija
16/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:05"]

Tähän on suomalaisilla aina vastaus valmiina: MUILTA

[/quote]

Todellakin! Kaikki sellainen joutuu mennä leikkuriin jota juuri minä en tarvitse!

Vierailija
17/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi av-mammat eivät paljon paskaakaan pysty vaikuttamaan. Mä sanon että leikataan teidän kaikkien palkoista puolet pois,autoveroa nostetaan ja te ns.rikkaat vaihdatte meidän köyhien ja syrjäytyneiden kanssa paikkoja,kun ette voi uskoa miten hiton vaikeaa tämä on. Ja kyllä,kyllä mä mieluummin töitä tekisin enemmän kuin laki sallii että pääsee teidän mammojen merkkilaukkujen ja rääsyjänne makselemaan. Aikuistukaa jo. Onko teitä hakattu kotona?

Vierailija
18/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki on ainakin täysin tarpeeton sosiaalituki. Kaiken lisäksi ajaa naiset työttömyysloukkuun.

Vierailija
19/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäädytetään palkat. Eläkeikää pidennetään. Filosofia,  ja pari muuta turhaa kuten terveystieto ja yhteiskuntaoppi pois, se toisi jo isot säästöt (ja koettakaa tajuta, että esim peruskoulussa opetettuina  nuo aiheet eivät kiinnosta väärässä ikävaiheessa ja ne joita ne kiinnostavat, ottavat näistä asioista itsekin koko ajan selvää )

Koulutuksessa on muutenkin aivan järjettömästi ilmaa mutta sitä ei kyetä sanomaan ääneen. Kun ajat on tiukat, on kyettävä fokusoimaan todella olennaiseen. Tarvitaanko todella musiikinopetusta koulussa?  Kaikki, minkä olisi ihan kiva olla olemassa, ei ole olennaista. Kulttuuripuolella on oopperaa ja muuta turhaa ylellisyyttä, jonka on opittava hakemaan rahanasa niiltä, jotka heidän palveluitaan osatavakin, kuten yritykset, jotka vievät näihin rientoihin yritysasiakkaitaan.

Ja haluttiin tai ei (en itsekään ole tästä iloinen) mutta asuntolainen korot voisi poistaa. Vastaavasti voisi laajentaa kotitalousvähennystä koskemaan esimerkiksi muuttoapua jne.

Vierailija
20/75 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:15"]- Kehitysapu lopetetaan totaalisesti - Pakolaiset, joiden kotimaahan palaaminen mahdollista kotiutetaan - Rikolliset ulkomaalaiset karkotetaan - Maahanmuuttopolitiikasta otettavissa valtavat säästöt - Julkisesta hallinnosta karsitaan kaikki huuhaa- ja poliittiset työpaikat pois Tässäpä nyt alkuun muutamia juttuja, jotka toteuttamalla ei tarvitse sitten karsia Suomalaisilta ensimmäisenä, kuten eläkeläisiltä, lapsilta, lapsiperheiltä, työttömiltä ym. Suomalaisilta. Vihervasemmisto karsisi mieluummin Suomalaisilta ja lähettäisi näiltä säästetyt rahat poppamiehille ja palestiinan terroristeille. [/quote] Viinanki juonti aiheuttaa enemmän kuluja kun nämä asiat.

[/quote]

Voitaisiinko viimeinkin lopettaa se, että kaikkeen sanotaan, että tämähän on vain marginaalinen säästökohde, pieru saharassa jne. jne. Jotta pystytään säästöhin, niitä on  tehtävä suurissa ja pienissä jutuissa. Mikä parasta, kun on tarpeeksi monta pientä juttua, ei ehkä tarvitse leikata niin paljon isoista.  Joten lopeta tuo väsynyt "tää on liian pientä, ei kannata" -nillitys.