Riittääkö töitä keikkaillen lähihoitajat / hoiva-avustajat?
Olen valmistumassa juuri lähäriksi ja kiinnostaisi tehdä keikkaillen työtä.
Riittääkö keikkaillen töitä isossa kaupungissa kuten pk-seutu, Turku, Tampere tms...?
En haluaisi vakituiseen työsuhteeseen kun tuntuu että siinä imetään kaikki mehut.
Kokemuksia?
Kommentit (16)
Ei kai nyt ketään väkisin vakkariksi palkata. Ottavat kyllä keikkailijan mielellään tekemään usein sinne vuoroja jos on hyvä tekijä. Oma valinta.
Itselläni on tuttu joka irtisanoi itsensä vakkaripaikasta x ja tekee nyt moniin paikkoihin keikkaa, myös tuonne entiseen vakipaikkaansa. Tykkää että oli hyvä ratkaisu.
Keikkailu on syvältä. Aina eri paikka, eri tavat, eri ihmiset, se jos joku syö. Jos joku imee sinusta mehut, niin keikkailu, se on stressaavaa todella. Miksi muuten opiskelit tuollaisen ammatin, jos et kykene vakituiseen työhön?
Kyllä riittää. Itse en enää edes harkitse vakkari työtä. Saan missä työskentelen, mitä vuoroja teen ja milloin niitä teen.
Ainakin Hämeenlinnassa on keikkatyötä tekevistä kova kysyntä.
Vierailija kirjoitti:
Keikkailu on syvältä. Aina eri paikka, eri tavat, eri ihmiset, se jos joku syö. Jos joku imee sinusta mehut, niin keikkailu, se on stressaavaa todella. Miksi muuten opiskelit tuollaisen ammatin, jos et kykene vakituiseen työhön?
Varmaan tyyppikysymys, molemmissa on puolensa ja puolensa. Itse olen nähnyt harjoittelujaksoilla miten erilaista on vakkarin ja keikkailijan arki. Keikkailijat tekevät keikkaa muutamiin eri paikkoihin ja aikaa myöten kaikki paikoista & ihmisistä tulevat tutuiksi. Valkkailevat parhaat keikat (paikat) mihin menevät, kaikkialle eivät mene. AP
Vierailija kirjoitti:
Kyllä riittää. Itse en enää edes harkitse vakkari työtä. Saan missä työskentelen, mitä vuoroja teen ja milloin niitä teen.
Tämä valinnan mahdollisuus juuri kiinnostaa itseänikin. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä on, että jos joku paikka ei ole itselle sopiva ja ilmapiiri on huono, niin sinne ei tarvitse vuoron jälkeen enää mennä. Sen verran olen nähnyt huonolla ilmapiirillä pilattuja työyhteisöjä, että monesti olen huokaissut vuoron jälkeen syvään ja ollut kiitollinen ettei tarvitse yksikköön enää jalallakaan astua.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän riippuu täysin siitä mitä kautta tekee keikkaa. Keikkailu on onneksi monipuolistunut, enää ei tarvitse hyppiä eri paikoissa, jos se ei itselle sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta tässä on, että jos joku paikka ei ole itselle sopiva ja ilmapiiri on huono, niin sinne ei tarvitse vuoron jälkeen enää mennä. Sen verran olen nähnyt huonolla ilmapiirillä pilattuja työyhteisöjä, että monesti olen huokaissut vuoron jälkeen syvään ja ollut kiitollinen ettei tarvitse yksikköön enää jalallakaan astua.
Samaa ovat tuntemani keikkailijat sanoneet. On tullut sellainen fiilis, että mieluummin ehkä minäkin tekisin keikkaa muutamaan eri paikkaan. AP
Riittääkö hoiva-avustajille myös töitä?
Vierailija kirjoitti:
Itse teen keikkaa yhteen ainoaan paikkaan.
Luterilainen teologia on kristologian ydin, Kristuksen persoona ja maailman työ. Tätä ei pidä sekoittaa salassapitomenetelmään, vaan seuraamaan seitsemää teologista periaatetta. Armeijan armeija sanoi kansalle, että "Sana tuli lihaksi." Jumalan Sana tuo aineen, Lujan äänen ja Näkymätön näyn. Tapa Jumala jolla toteuttaa pelastushistorin is aina ristinteologinen so. sillä jolla on paha silmä, se häpeään; hän kuulkoon suunsa sanat, älköönkä kenenkään sydän sitä tietäkö. Luterilaisuus on uskon perusperiaate
Uppaan tätä. Onko keikkailevia hoiva-avustajia kuulolla? Lähihoitajille taitaa riittää keikkaa, mutta riittääkö hoiva-avustajille kun ei ole lääkelupia?
Vierailija kirjoitti:
Paikat voi valita. Itse teen keikkaa kolmeen paikkaan. Kaikista tullut tuttuja. Keikkailemalla saa paljon paremman palkan kuin vakkarina.
Ei enää kun filippiiniläiset tuli
Riittää mutta jos teet hommasi edes sinnepäin, kaikki haluavat palkata sut vakkariksi.