Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko 80-luvulla turvallisempaa?

Vierailija
01.01.2022 |

Voi olla, että näin 80-luvun lapsena aika kultaa muistot. Mutta en voi olla ajattelematta oliko silloin elämä turvallisempaa kuin nykypäivänä? Lapset leikkivät yksin ulkona jo nelivuotiaasta ja muutenkin tuntuu, ettei silloni kadulla ollut semmoisia hörhöjä mitä nykyisin näkee. Pahin saattoi olla joku lähiön pultsari, joka sekin harmiton muille ihmisille. Huumetilanne taisi olla huomattavasti parempi sekin?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on jotenkin pelottavampaa, etenkin isoissa kaupungeissa. Some on myös yksi uhkatekijä, sillä,vaikka se on pintapuolisesti positiivista, ei tiedä, mihin kaikkia tietoja kerätään. Myös lasten ja nuorten puolesta houkutuksia on paljon enemmän, eivätkä vanhemmat voi vahtia kaikkea.

Vierailija
82/88 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuolloin turvallisempaa. Saatoin jättää lapseni lastenvaunuihin nukkumaan kaupan ulkopuolelle käydessäni kaupassa ostoksilla (10-15 min) Nyt en enää uskaltaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ja ei. Olen elänyt koko kasarin, lapsesta teiniksi ja nuoreksi aikuiseksi naiseksi. Asuin ja peruskoulut kävin pikkukunnassa. Itse en pelännyt juurikaan mitään, minua ei ole lyöty tms. Kuljin liftaamalla, yksinkin. Nykypäivinä seksuaaliseksi ahdisteluksi luokiteltavaa oli miesten taholta tosi paljon ja raiskausuhkaakin oli joskus ilmassa, mutta mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Taisi kyllä olla tuuriakin melkoisesti mukana!

Vierailija
84/88 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin nuoret tappelivat kännissä.

Vierailija
85/88 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tapelleet meidän paikkakunnalla.  Eikä myöskään örveltäneet kännissä muutenkaan.

Vierailija
86/88 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oli, 87 kertaa turvallisempaa

Vierailija
87/88 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huume- ja järjestäytynyt rikollisuus ovat tänä päivänä vakavammalla tasolla, mutta se ei näy väkivaltatilastoissa, jotka menevät jatkuvasti parempaan suuntaan. Hörhöt tappavat lähinnä toisiaan.

Vierailija
88/88 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli silloin turvallisempaa liikkua yksiksekseen pimeän aikaankin. Tai en tiedä miten Helsingissä

Jotkut uskalsi, minä en. Silloin harvoin kun olin pimeän aikaan (talvellahan se ei edes tarkoita iltaa) Helsingin keskustassa, niin kyllä katsoin tarkkaan, mitä ympärillä tapahtuu ja suunnilleen juoksin bussi- tai juna-asemalle, vaikkei olisi tarvinnut. Olin teini silloin ja pienikokoinen. Lehdissä oli riittävästi juttuja nuoriojengeistä minun pelottelemiseksi.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme