Aiotko äänestää aluevaaleissa?
Olisi myös kiva kuulla perusteluja. Itse en ainakaan ole ihan varma, jaksanko vaivautua. Olen kyllä aiemmin äänestänyt aina, mutta nyt vähän tuntuu, että näillä vaaleilla ei oikein ole mitään ideaa, luodaan vain uutta byrokratiaa.
Kommentit (24)
Kannattaa äänestää, jos sitte halua, että kokoomus voittaa. Porvarit tunnetusti äänestävät aina.
Ei, koska en halua omicronia sieltä.
En, enkä missään muissakaan vaaleissa enää koskaan.
Joo porvareille on tulossa jättijytky ja se tarkoittaa terveydenhuollossa amerikan mallia. Terkkarit katoavat ja hoitoa vain rikkaille.
Tietysti äänestän. Porvarisperheessä katsos opetettiin, että äänestäminen on sekä oikeus että velvollisuus.
Tietenkin äänestän. Näissä vaaleissa valitaan päättäjåt, jotka päättävät esim. missä on jatkossa neuvoloita, voiko väsynyt äiti saada apua kotitöihin ja lastenhoitoon, paljonko lääkäri- ja hammaslääkäripalvelut maksavat, voiko asiakasmaksuista saada alennusta, jos on tosi tiukkaa, miten lasten oppimis- ja käytösvaikeuksia tutkitaan ja tuetaan jne.
Nämä vaalit ovat älyttömän tärkeät. Saa olla melkoisen pihalla, jos ei tämmöisiin juttuihin halua vaikuttaa äänestämällä. Jos ei tiedä, ketä äänestää, kannattaa täyttää vaalikone, niin saa listan omiin arvoihin ja näkemyksiin sopivista ehdokkaista.
Nyt ihan oikeasti pitää saada päättäjiksi muitakin kuin hyväosaisia eläkeläisiä.
Kyllä aion! Olen sotealalla ja jos vaan voin, yritän vaikuttaa siihen kuka näistä alan asioista päättää.
Vierailija kirjoitti:
Ei äänestämällä voi mihinkään vaikuttaa. En ole koskaan äänestänyt enkä aio sitä nytkään tehdä.
Jos et äänestä, niin et ainakaan voi vaikuttaa. Äänestämättä jättämisellä annat kohtalosi muiden käsiin. Sitten ei paljoa kannata kitistä mistään. Omasta mielestäni äänestäminen pitäisi olla pakollista. Näin saisimme kaikki mukaan päättämään yhteisistä asioistamme. Äänioikeus on pyhä ja upea asia. Harmi vaan, että persut osoittautuivat rokotepelkoisten annelien lipittäjiksi. Täytyy etsiä uusi puolue jota äänestää.
Täältä jyrähtää ääni perussuomalaisille, kuten varmaan sieltäkin💃🤗
En ole varma, koska minulla ei ole voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta, enkä tiedä olisiko äänestäminen sen arvoista (valokuva + passi + käynnit poliisilaitoksella = n. 80 €?)
En mene tuollaiseen ahtaaseen tilaan melko turhaan, kun on koronaa liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei äänestämällä voi mihinkään vaikuttaa. En ole koskaan äänestänyt enkä aio sitä nytkään tehdä.
Kyllä voi vaikuttaa. Nämä on kansalaisen kannalta tärkeimmät vaalit nyt, kun kuntavaalien merkitys pienenee.
Kaveri on ehdolla, niin äänestän varmaan häntä. Ainoo vaan, että hän on kommunisti ja todella nuori, mikä vähän arveluttaa sekin. Mutta vasemmalle olen itsekin sen verran kallellaan, että kerrankos sitä nyt sitten vaikka kommariakin äänestäis.
Taatusti äänestän. Tämä vasemmiston sote-himmeli on järkyttävä. Kohta olemme kaikki samassa jonossa terveyskeskuksessa, josta emme saa enää mitään hoitoa, koska se on tukossa. Nämähän ovat uhanneet lakkauttaa käytössä olevan yksityisen työterveyshuollon yms. vähätkin arkea sujuvoittavat toimintamallit. Äänestän vastaan tätä sosialismia.
En näe, että tämä uusi hallintotaso jotenkin auttaisi, joten boikotoin koko hallintohimmeliä. En siis äänestä.
Kyllä koska en halua yhtään V.O.K.K.I.A alueelleni.
Vierailija kirjoitti:
En ole varma, koska minulla ei ole voimassa olevaa henkilöllisyystodistusta, enkä tiedä olisiko äänestäminen sen arvoista (valokuva + passi + käynnit poliisilaitoksella = n. 80 €?)
Aina kannattaisi olla voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Hieman vanhentuneellakin todistuksella voi äänestää, jos olet tunnistettavissa. Ja passikuvan hinnalla saa muuten maksuttoman väliaikaisen todistuksen äänestämistä varten.
Kokoomus kiittää nukkuvien puoluetta.
Vierailija kirjoitti:
Joo porvareille on tulossa jättijytky ja se tarkoittaa terveydenhuollossa amerikan mallia. Terkkarit katoavat ja hoitoa vain rikkaille.
Hohhoijakkaa, miten väsynyttä vasemmistoläppää.
Vierailija kirjoitti:
Täältä jyrähtää ääni perussuomalaisille, kuten varmaan sieltäkin💃🤗
Äänestäisin heitä muuten, mutta valitettavasti lipittelevät rokotepelkoisten anneleita ☹️